סקר, אשר הוזמן על-ידי איש העסקים ראובן גרוס באמצעות מכון מותגים, בנושא השפעת המצב הכלכלי על תרומות הציבור לנזקקים, לעניים ולקהילה, קובע כי המצב הכלכלי הקשה ומעגל העוני ההולך וגדל אכן משפיע על תרומות הציבור.
33% מהמשיבים ציינו שבעקבות המצב הם מעוניינים לתרום יותר, 41% ציינו שהם תורמים היום כמו בעבר, 17% ציינו שאינם נוהגים לתרום בכלל ו-5% ציינו, כי אין להם אפשרות לתרום, מאחר והם בעצמם זקוקים לתרומה.
בסקר רואיינו בוגרים מעל גיל 18, 50% גברים ו-50% נשים. הראיונות בוצעו בין התאריכים 23-24 בדצמבר 2003.
עוד עולה מהסקר, כי בקרב בעלי הכנסה חודשית ממוצעת של מעל 10,000 ש"ח, אחוז המעוניינים לתרום לקהילה יותר מאשר בעבר, הינו גבוה יותר (כ-38%). כן בולטת התופעה, שרוב המעוניינים לתרום בימים אלו, יותר מאשר בעבר, הם תושבי אזור גוש דן-41% לעומת תושבי ירושלים - 35% ותושבי הצפון והדרום - 27% בממוצע.
לשאלה: האם אתה נוהג לתרום ובאיזה אופן, ציינו 83% מהציבור שהם נוהגים לתרום לנזקקים, לעניים ולקהילה (נשים תורמות יותר מגברים - 85% נשים לעומת 81% גברים), מתוכם 60% היא תרומה כספית.
בהתאם לנושא, 43% מהתרומות הן כספיות או מאופיינות באיסוף מוצרים, כגון מזון, ביגוד, צעצועים, ריהוט ומוצרי חשמל. 14% תורמים בהוראות קבע ו-6% בתמיכה ובהחזקה שוטפת של מוסדות ועמותות הפועלות למען הקהילה והנזקקים.
לשאלה: של מי האחריות לתמיכה באוכלוסיית העניים והנזקקים בישראל, השיבו 71% כי זו אחריות של הממשלה, בעוד 23% ציינו כי האחריות היא של כלל האוכלוסיה, ו-4% סברו דווקא כי האחריות מוטלת על אנשי העסקים וחברות כלכליות.
מעניין לציין, שדווקא בקרב בעלי הכנסה גבוהה, אחוז התומכים (81%) בעמדה שהממשלה צריכה לדאוג לנזקקים - גבוה יותר, לעומת יתר האוכלוסיה (72%).