בימים אלה נשלמת מסירתן של 55 מכוניות מדגם "סקודה אוקטביה", שישמשו במרביתן כניידות סיור במשטרת ישראל.
הדגם המשמש כניידת סיור מצוייד במנוע דיזל 1.9 TDI, אף שמינהל הרכב הממשלתי, אשר בחר במכוניות אלה לפני שנתיים, החליט שלא להצטייד עוד להבא במכוניות פרטיות הצורכות סולר.
משטרת ישראל בחרה לפיכך במיכרז האחרון שהתפרסם החודש, בסוזוקי מדגם ליאנה, ביונדאי אלנטרה, בפורד פוקוס וניסאן מדגם אלמרה עבור 'המיגזר המינהלי' שלה, וכניידות העתידיות, דהיינו "כלי הרכב המבצעיים" כמוגדר על-ידי משטרת ישראל, ניבחרו הדגמים הבאים: שברולט אופטרה, סוזוקי ליאנה, יונדאי אלנטרה וניסן אלמרה.
כל המכוניות העתידיות של המשטרה יונעו על טוהרת מנועי הבנזין בלבד, וזאת שכן כלכלני האוצר הגיעו למסקנה כי נקודת האיזון - Break Even Point לכדאיות ההשקעה במכוניות דיזל, עלתה לכ-50,000 ק"מ בשנה (המשטרה עשתה כנראה הפעם עבודת מודיעין טובה, וידעה מראש על ייקור הסולר...)
מסירת המכוניות מסוג סקודה אוקטביה השבוע, היא בהמשך לרכישה של עשרות ניידות מדגם "סקודה אוקטביה", למשטרה, במהלך השנתיים האחרונות. המכוניות מצויידות בתיבת הילוכים אוטומטית, ונחשבה לאחד הדגמים הפופולריים ביותר בארץ בקטגוריה זו בישראל. נהגי מוניות רבים רכשו את המכונית, אלא שמכירותיה ניפגעו מאוד כתוצאה מעליית מחירים דרסטית.
לפני מסירתן, עוברות האוקטביות המשטרתיות התאמות קלות שיאפשרו להן לשמש כרכב משטרה מבצעי: מרווח הגחון באיזור המתלה הקדמי מועלה ב-20 מ"מ וכן מותקן מיגון גחון מיוחד להגנת תחתית המנוע ואגן השמן, מפני פגעי דרכים משובשות, בזמן נהיגה מבצעית.