|
הצפה בדירה בתל אביב [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הפיקוח על הביטוח יפרסם תקנות, שיסדירו את פרק נזקי המים בביטוח דירות ובתי עסק. כך הבטיח מנהל מחלקת ביטוחי הרכוש בפיקוח על הביטוח, אוהד מעודי, שדיבר בשבוע שעבר בכינוס הארצי של סוכני הביטוח, שנערך באילת. אנשי הפיקוח החלו בימים אלו בגיבוש נוסח התקנות.
התקנות יפורסמו בעקבות תלונות רבות של מבוטחים בנושא זה. הם מתלוננים על הזמן שהם נאלצים לחכות להגעת הטכנאים, על רמת הטיפול ועל תקלות המתגלות לאחר מכן, כתוצאה מטיפול לא מקצועי די הצורך. היה גם יהושע פלד, מנכ"ל "שחר נזקי צנרת", אחת החברות הנותנות שירות בעניין זה, הסכים שיש בעיה.
בנוסף לכך, חלק מחברות הביטוח העלו באחרונה את ההשתתפות העצמית של המבוטח מ-450 ל-550 שקל למקרה.
התקנות המתוכננות יקבעו בין היתר את לוח הזמנים לתיקון הנזק, וזאת כדי למנוע מצב, שבו נגרמים נזקים כבדים לדירה או לבית העסק, עד שהטכנאים מגיעים.
מעודי הודיע, כי התקנות יקבעו, שמי שאחראי למתן השירות היא חברת הביטוח, ולא החברה הפרטית הנותנת מטעם חברת הביטוח את השירות. זאת, בגלל שני טעמים:ראשית, החוזה של המבוטח הוא עם החברה ולא עם נותן השירות. שנית, חברת הביטוח היא גוף ציבורי ולא פרטי, וניתן להתלונן עליה בפיקוח על הביטוח.