לקראת החורף החוזר, מבטיח (יום ב', 7.12.15) מנכ"ל
משרד התחבורה עוזי יצחקי, כי לא יחזרו עצמם אירועי סופת השלגים לפני שנתיים. "כבר לפני שנה, בחורף הקודם, נערכנו היטב, והקפדנו לסגור את הדרך לירושלים עם תחילת הסופה", אמר. יושב-ראש הוועדה, ח"כ
קארין אלהרר, אמרה: "תחבורה זמינה חשובה במיוחד לאוכלוסיות החלשות ובמיוחד בשעת חרום. הכרחי שיהיה גורם אחראי-על, כי בשעת חרום יש תחושת תוהו-ובוהו. מהדוח עולה כי מאז סופת השלגים נערכה עבודה רצינית, עמוקה ויסודית במשרד התחבורה".
לדברי מרסלו בז, נציג
מבקר המדינה, טרם גובש נובל סופי לשיתוף הפעולה בין חברת נתיבי ישראל למשטרת התנועה, וטרם הוגדרו הסמכויות של חברה זו בחרום. בנוסף, החברה טרם הכינה פתרונות לחיזוק גשרים ומחלפים במקרי רעידת אדמה, ומשרד התחבורה טרם איפשר לה נגישות למאגר כלי הרכב ההנדסיים הכבדים לצורך גיוסם במקרי שלג כבד ורעידת אדמה.
מנכ"ל משרד התחבורה יצחקי השיב: "אנו משקיעים רבות במוכנות לחרום, בכוח-אדם, תקציבים, תרגילים ותוכניות. המידע מופץ ברדיו ובאתרי האינטרנט של העירייה, הרכבת, הרכבת הקלה וחברות האוטובוסים. כבר בשלג האחרון המשיכו לפעול בירושלים עשרות אוטובוסים עם שרשראות, ורכשנו מפלסות מגומי כדי לאפשר בעתיד לרכבת הקלה בבירה להמשיך ולנוע". יצחקי ציין, כי קשה יהיה למנוע לחלוטין הצפות בנתיבי איילון גם בחורף זה, והודה כי קיים מחסור גדול בנהגים מקצועיים לתחבורה הציבורית, והמשרד פועל לעידוד גיוס נהגים חדשים והכשרתם. דרור גנון, סגן בכיר באגף תחבורה ציבורית, הוסיף כי "לקראת אירועי חרום אנו מלינים את נהגי האוטובוסים סמוך לחניונים, כדי לאפשר הגעתם לכלי הרכב והפעלת התחבורה הציבורית". דניאל שנער, מנהל אגף החרום הוסיף על היערכות גופי התחבורה הציבורית למתקפת סייבר, כולל חברות התעופה.
ח"כ
אורי מקלב (
יהדות התורה), קבל כי "הבעיה מתחילה איך מטפלים בפינוי חסימה, מה קורה כשאוטובוסים נמצאים עם אלפי נוסעים והמנוע דומם וקר, ואיש לא מגיע לפנותם. אין מידע מדויק, ובוודאי לא בזמן אמת, האם התחבורה הציבורית הבין-עירונית עובדת - ואף הרכבת הקלה בירושלים לא פעלה ימים רבים לאחר השלג, בגלל ערימות שלא פונו - והציבור לא קיבל כל מידע בעניין".
לדברי ציון פת, מנכ"ל
חברת קווים, איש לא מתייעץ או מתאם עם המפעילים של התחבורה הציבורית, "ואחת הסוגיות הרגישות היא פעילות הנהגים עצמם בחרום, ויש סניפים בהם הנהגים הם 90% ערבים". גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים הזהיר כי "המשק האזרחי והצבאי אינו ערוך לחרום, ואיש אינו מתאם איתנו - שנצטרך להביא את המנופים הכבדים לפינוי הריסות ברעידת אדמה, או משאיות לפנות חורים מסוכנים אזורי מלחמה. כבר כיום חסרים כ-7,000 נהגים לתחבורה הציבורית ולמובילים".