רכבת ישראל פרסמה מכרז לבחירת קבלן ביצוע להקמת תחנת הרכבת במזכרת בתיה. תחנת מזכרת בתיה מתוכננת על המסילה לבאר שבע, במרחק של כ-10 ק"מ דרומית לתחנת רמלה. תכנון התחנה מתבצעת על-רקע תוכניות הפיתוח של היישוב, המהוות פוטנציאל ביקוש משמעותי לתחנה.
רכבת ישראל תקיים את ההליך המכרזי בחודשים הקרובים, כאשר הצפי הוא לתחילת העבודות בשטח, לאחר בחירת הקבלן הזוכה, בחודש יולי. העבודות להקמת התחנה צפויות להימשך כ-24 חודשים.
המיזם כולל: מבנה תחנת רכבת בשטח של 550 מ"ר, רציפי נוסעים בשטח של 1,500 מ"ר ובאורך של 300 מטר, מעבר תת-קרקעי לרציפים, שתי מעליות ל-13 נוסעים כל אחת וטרמינל ייעודי לאוטובוסים שיגיעו אל פתח התחנה, עם 7 מקומות חנייה לאוטובוסים.
כמו-כן, תכלול התחנה מתקני אופניים ו-320 מקומות חניה (חלקם בשטח הרכבת וחלקם בשטח המועצה המקומית), 9 מקומות חנייה לאנשים עם מגבלות, 11 חניות אופנועים, 5 מקומות למוניות ו-8 מפרצי 'הבא וסע'.
להקמת תחנת רכבת במזכרת בתיה קיימת חשיבות לאור הפיתוח המתוכנן בישוב והגידול המשמעותי במספר תושבי האזור. הוספת התחנה על מסילת לוד-באר שבע תאפשר נגישות רכבתית גבוהה יותר ליישובים הסמוכים למסילה ותשרת, בין היתר, את תושבי רחובות והסביבה, אשר יעדם הוא באר שבע.
תחנת הרכבת החדשה ועבודות הפיתוח סביבה, משולבות עם ביצוע עבודות הקמה של אזור התעסוקה, הנעשות ביוזמת המועצה המקומית מזכרת בתיה.
הפעלת תחנת מזכרת בתיה משמעה הוספת חלופה נוספת לרכב הפרטי. חלופה זו תביא לירידה בעומסי התנועה הרבים על הכבישים בדרום מטרופולין תל אביב, ולשיפור בזמני הנסיעה.