השיבושים הקשים בעבודתם של בוחני הנהיגה נמשכים, והוחרפו (יום ג', 22.3.16) לכדי שביתה אזהרה כללית בת יום אחד, בכל הארץ. השביתה מתקיימת בעקבות הוצאתו לפועל של המכרז להפרטה כוללת של כל מבחני הנהיגה.
ביום ראשון הושבתה פעילות הבוחנים בערי המרכז, ביום שני לא נערכו מבחנים בערי הצפון הדרום. ההסתדרות, ועד עובדי
משרד התחבורה וועד בוחני הנהיגה החליטו להחריף את הצעדים הארגוניים ולהשבית באופן כליל, לאות אזהרה, את עבודתם של כ-130 בוחני הנהיגה, מדן ועד אילת.
ברנרד גרוסמן, יו"ר ועד בוחני הנהיגה: "למרות צעדי ההתייעלות שהצענו, ושנדחו באחת ע"י משרד התחבורה, מכרז ההפרטה יצא לדרך. בוחני הנהיגה לא יעמדו בשקט מנגד לצעדים המסוכנים שיביאו להרס תרבות הנהיגה בישראל".
ממשרד התחבורה נמסר כי "במקום לברך על החלטתו לקצר את זמני ההמתנה לטסטים, ולשפר את השירות לתלמידים, מכריזה ההסתדרות על שביתות ועיצומים. 100 טסטרים לוקחים מאות אלפי צעירים וחיילי צה"ל כבני ערובה, ומנסים למנוע את שיפור השירות רק כדי לשמור על המונופול.
"לא ויתרנו מול איומים, שביתות ולחצים ברפורמות שהוביל שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ברכבת, בתעופה, בתשתיות ובנמלים, ולא נוותר גם כאן. טובת הציבור קודמת לאינטרסים צרים.
"הזכיינים שיזכו במכרז, יחויבו לספק לתלמידים רמת שירות גבוהה, ולהקצות לכל תלמיד מבחן נהיגה מעשי ראשון בתוך שלושה ימים ומבחן חוזר בתוך 14 ימים לכל היותר, לעומת המתנה של מספר חודשים כיום. כל זאת, תוך שדרוג הבקרה והפיקוח על הבוחנים באמצעות צמצום שיקול הדעת והתקנת מצלמות ומערכת GPS ברכב.
"צוות מקצועי בינמשרדי שבחן את הנושא, קבע כי אין שום אפשרות לספק את השירות הדרוש עם המערכת הקיימת וכי ביצוע מבחנים על-ידי זכיינים פרטיים היא האפשרות היחידה לענות על הצרכים הקיימים של תלמידי הנהיגה. כל ניסיונות העבר להוסיף בוחנים ולהרחיב את שעות העבודה של הטסטרים לא הועילו לקיצור זמן ההמתנה לטסטים ולשיפור השירות לתלמידים.
"במסגרת הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים, יוקם מערך פיקוח מקצועי על בוחני הנהיגה, הכולל עשרות מפקחים של משרד התחבורה. המפקחים שיבצעו בקרה על פעילות הבוחנים, יסייעו בהגברת השקיפות בעת המבחן, ינטרלו פעילויות חריגות ופסולות בזמן אמת ויביאו להעלאה מתמדת ברמת מבחני הנהיגה.
"משרד התחבורה מפתח בימים אלה מערכת טכנולוגית מיוחדת, שתשמש את הזכיינים ותשרת את הנבחנים, את בתי הספר לנהיגה, מורים ועובדי משרד התחבורה. המערכת, המהווה קפיצת מדרגה בתחום מבחני הנהיגה, תאפשר בין השאר לנהל את מערך המבחנים המעשיים ולעקוב אחריו, תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה.
"תהליך הבחינה המעשית ישודרג ויתבסס על קריטריונים ברורים, מדידים ומחייבים, תוך צמצום שיקול דעת של הבוחן בקביעת תוצאות הבחינה המעשית. כמו-כן, יעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים הכוללים בין השאר שימוש במצלמות, מערכת ניווט GPS, מערכת מחשוב ומילוי טופס המבחן באופן ממוחשב", לשון התגובה.