הושלמה מלאכת הנחת פסי רכבת העמק בין חיפה לבית שאן, באורך כולל של 60 ק"מ. ותיקי העמק מכפר יהושע ואלרואי הוזמנו על-ידי
משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל להשתתף בהנחת פס הרכבת האחרון ובנסיעת מבחן בתוואי החדש שהתקיימה בתחנת הרכבת החדשה יקנעם-כפר יהושע, בליווי מנהלי המיזם מטעם חברת נתיבי ישראל.
במסגרת העבודות להנחת הפסים והאדנים, פוזר מדי יום על תוואי המסילה, מצע של 800 טון חצץ, עליו הונחו 600 מטרים של פסים ואדני רכבת. האדנים החדישים מיוצרים כיום בישראל ועשויים בטון קשיח שיספוג את משקל ואת זעזועי הרכבת הכבדה. משקל פסי הרכבת, העשויים מפלדה, כ-60 קילו למטר.
על-פי התוכנית, יחברו 60 ק"מ של מסילות ברזל, בין חיפה לבית שאן, הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות תכן של 160 קמ"ש ותאפשר להגיע מעמק בית שאן לחיפה תוך
כ-50 דקות, כולל עצירה בכל חמש התחנות: לב המפרץ, יקנעם-כפר יהושע, מגדל העמק-כפר ברוך, עפולה ובית שאן. התחנות נמצאות בשלבי גמר עבודות ורובן הוקמו לצד תחנות הרכבת הישנות ותוכננו ברוח תקופת רכבת העמק הישנה והמיתולוגית, עם כבוד והערכה למבנים הוותיקים בעלי האופי הייחודי, בשילוב אלמנטים מודרניים המתאימים לצרכים עכשוויים, זאת במטרה ליצור רצף בין המבנים ההיסטוריים למבנים החדשים המודרניים.
במסגרת עבודות הקמת הרכבת, שעתותן ארבעה מיליארד שקלים, מוקמים 26 גשרים באורך כולל של 5.5 ק"מ, חציבת שלוש מנהרות תת-קרקעיות באורך כולל של 900 מטר בעפולה, חמש תחנות עצירה, חניונים, מעברים חקלאיים, גשרים להולכי רגל וכן שימור הטבע כולל הסדרת הנחלים החוצים את תוואי הרכבת החדשה, העתקה ושימור של מעל 600 עצים והעתקת אלפי גיאופיטים על-מנת לשמר את ערכי הטבע והנוף.