|
[צילום: יוסי וייס, חברת החשמל]
|
|
|
|
|
בשנת 2015 התקבלו בחברת החשמל 15,105 תלונות לקוחות. כ-31.2% מהתלונות נמצאו מוצדקות. בהשוואה לשנת 2014, מדובר בעלייה של כ-22% במספר התלונות, שעמדו בשנת 2014 על 12,371 תלונות. בחברת החשמל טוענים כי חלק מן התלונות נוגעות לאירועי מזג אוויר קיצוני שהתרחשו בחודשים ינואר ואוקטובר 2015.
הנושאים המרכזיים בתלונות הם דרישות לפיצוי כספי בגין נזקים (40%), חשבונות חשמל וגביה (27%) תלונות בנושא עבודות רשת וחיבורים לבתים (16%), אמינות אספקה (7%), איכות הסביבה (5%) רמת שירות (5%).
בחברת החשמל התקבלו בשנת 2015 5,687 דרישות לקוחות לפיצוי כספי בגין נזק למכשירי חשמל, לעומת 4,313 דרישות בשנת 2014. אולם למרות זאת, חלה ירידה בגובה סכומי הפיצוי ששילמה החברה ללקוחות. הפיצויים ששילמה חברת החשמל ללקוחות בגין תלונות בנושא נזקים עמד בשנת 2015 על 4.15 מיליון שקל לעומת 4.5 מיליון שקל בשנת 2014. ממוצע זמן מענה לתלונת לקוח בשנת 2015 עמד על כ-14 ימי עבודה.
מנכ"ל חברת החשמל,
עופר בלוך, טען כי העובדה שכ-95% מהתלונות הגיעו ישירות לנציבות תלונות הציבור של החברה, או למחוזותיה, ורק אחוז קטן הגיע באמצעות גורמים חיצוניים, מעידה על האמון הרב של הציבור באיכות והוגנות הטיפול של חברת החשמל בכל תלונה. "חברה רואה בתלונה כלי למתן פתרונות לבעיות שטרם נפתרו ולזיהוי נקודות תורפה - דבר המסייע לשיפור מתמיד של רמת השירות ללקוחותיה", אמר.