שלוש משחתות בריטיות מדגם 45, שפעלו עם הצי החמישי האמריקני במפרץ הפרסי בשנה האחרונה, יצאו מכלל פעולה בשל החום הכבד בגזרה.
התברר, כי מנועי המשחתות, שעלותן יותר ממיליארד ליש"ט כל אחת, לא הצליחו לשרוד בחום המעיק במפרץ הפרסי, והדבר עורר ביקורת עצומה של ראש הממשלה ובפרלמנט על משרד ההגנה.
את המנועים ייצרה חברת רולס-רויס, שטוענת, כי תכנונם לא נדרש להתמודד עם חום מעיק כפי שחוו במפרץ הפרסי. יתר על כן, טוען נציג החברה, עד שכשלו, עבדו מנועי המשחתות בתנאים קשים יותר מהתכנון.
ג'ון הדסון, מנכ"ל חברת BAE, יצרנית המשחתות, מסר, כי הן לא תוכננו מעולם לפעול זמן כה ממושך בגזרת המפרץ הפרסי.
לעומת זאת, טען דובר של משרד ההגנה הבריטי, שמשחתות מדגם 45 תוכננו לפעול ברחבי העולם - מהאזור התת-ארקטי עד לאזור הטרופי - וימשיכו לפעול במפרץ הפרסי ובדרום האוקיינוס האטלנטי לאורך כל השנה.
חיל הים הבריטי בונה כעת בסיס ימי בבחריין. הבסיס יהיה מוכן בשנה הבאה, ויקלוט משחתות מדגם 45 ונושאות-מטוסים חדישות מדגם המלכה אליזבת. למרות זאת, טוענים מומחים, כי שש המשחתות הבריטיות מדגם 45 זקוקות למנועי דיזל, שיפצו על אי-יכולת מנועיהן לפעול במים חמים.
יתר על כן, מחסור בתקציב מעכב את הצטיידות חיל הים הבריטי בכלי-שיט. לורד וֶסט מספיטהֶד, שהיה הלורד הראשון של הימייה, אמר לוועדת הפרלמנט להגנה, שהעיכוב בהצטיידות בפריגטות מדגם 26 יותיר את חיל הים הבריטי עם כוח שאינו מספיק. לדברי לורד וסט, אין למשרד ההגנה די תקציב - השנה ובשנה הבאה - לרכוש את הספינות. לכן, המיזם מתעכב. בתגובה אמר דובר של ראש הממשלה, כי חיל הים ישקיע 11 מיליארד דולר בעשור הקרוב ברכש ספינות-קרב חדישות.