|
הפגנת נהגים [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
עובדים באגד טוענים (יום ב', 31.10.16) כי קיבלו הוראה טלפונית מגבוה כי חובה עליהם להגיע להפגנה שמתכננת ההסתדרות מול אחד ממשרדי הממשלה בירושלים, וטוענים כי מדובר בהוראה שנראה כאילו נלקחה מן הסרט סלאח שבתי.
דובר ההסתדרות העריך כי להפגנה יגיעו כ-2,000 איש, אך הדגיש כי איש אינו מחויב להגיע. לדבריו, הודעת הוועד שחובה להגיע לא נאמרה כהוראה אלא בצורה מטאפורית ואיש לא יועמד לדין על כך שלא יגיע להפגנה.
"אגד פועל בחוסר יעילות"
בימים האחרונים מקיימות הנהלת אגד וההסתדרות מסע תעמולתי במדיות השונות, הכולל בין היתר סרטונים מאוירים בהם מוצג קואופרטיב אגד כצד הנפגע, בניגוד לטענת משרדי האוצר והתחבורה שמדובר באקט סחטני שמיועד לחלוב את קופת המדינה.
בהמשך להודעת ההסתדרות על השבתת קווי אגד החל ב-7 בנובמבר, אם לא תיפתר סוגיית הסובסידיות של אגד מול המדינה, גורם בכיר במשרד התחבורה אמר ל-News1: "אגד פועל בחוסר יעילות. לדוגמה, אם בחברת תחבורה ציבורית אחרת שבה קיימת תחרותיות נהג מבצע בממוצע 1,500 נסיעות, נהג אגד מבצע בממוצע רק 1,000 נסיעות. אם בחברה תחרותית כדי להוציא נסיעה נדרשים בממוצע 1.7 עובדים, באגד על אותה נסיעה צריך 2.2 עובדים. כמו-כן, סעיף כוח האדם של הנהלת אגד מנופח וכולל כ-800 חברי אגד, מספר גבוה מאוד יחסית לכל חברה מקבילה בעלת תפוקה יעילה".
"אגד חושב שהמדינה שייכת לו"
בארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל 'תחבורה בדרך שלנו' אומרים כי ההשלכות על ציבור הנוסעים חמורות ומשמען פגיעה ב-40% מנפח התחבורה הציבורית, והתעללות בציבור התלוי בתחבורה הציבורית - קשישים, דלי אמצעים וחיילי צה"ל:
"ערים רבות ישותקו, ביניהן ערי מטרופולין שהשירות התחבורתי בהן הוא הכרח כירושלים, חיפה והקריות, המשמשות מרכזי ממשל, בריאות ותעסוקה וערים מרכזיות בהן אגד משמש כמפעיל עיקרי, כרחובות, כרמיאל, דימונה, קריית שמונה, אילת ונס ציונה. השירות הבינעירוני ייפגע באופן חמור וכך גם הנוסעים לנתב"ג ולמרכז התעסוקה בקריית שדה התעופה, אזור ההייטק בהרצליה פיתוח, חולון ובית החולים וולפסון, ראשון לציון ובסיס צריפין, רמלה, לוד, כפר סבא ובית חולים מאיר, הוד השרון, רעננה, יישובי בקעת הנדיב וחוף הכרמל, קווים המקשרים בין עפולה, נצרת ונצרת עילית, קריית שמונה, חצור הגלילית וטבריה למרכז הארץ וכן קווים המקשרים את יישובי ובסיסי הבקעה לירושלים ובית שאן. הנוסעים ברכבת ישראל יחוו פגיעה חמורה באיכות הנסיעה, בשל החלופה הכדאית אותה מציעה הרכבת לנוסעים לתחנות הוד-השרון וכפר סבא, ראשל"צ, רחובות, חולון, חיפה והקריות".
לדברי מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, איתי חיים: "הנהלת אגד יחד עם ההסתדרות עושות שימוש ציני בנהגים, המהווים חוליה אחרונה ב'שרשרת המזון בענף התחבורה הציבורית' יחד עם ציבור הנוסעים וכופה עליהם שביתה פראית.
"אגד אומנם קם לפני המדינה, אך משום מה חושב שהמדינה שייכת לו. השירות באגד אינו טוב מבחברות תחבורה ציבורית אחרות, ואין סיבה לאפשר לקואופרטיב זה לסחוט בחזירות את כספי הציבור.
"על אף ניהול פיננסי כושל של קואופרטיב אגד, שידע מראש על תום תקופת הסובסידיות העודפות בסוף 2016. כסף ציבורי אינו הפקר והנהלת אגד צריכה לתת את הדין בפני הנהגים כיצד הביאה את הקואופרטיב לעברי פי פחת. הציבור לא מוכן יותר לממן את הכשלונות הפיננסיים של אגד, כמו גם את סרטוני ההסברה המושקעים, שנועדו לבלבל את דעת הקהל!", לשון התגובה.
דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "דברי הבלע וההסתה של איתי חיים העומד בראש ארגון קיקיוני שאינו מייצג איש, אך בוחר להעמיד עצמו כשופר לפקידי האוצר, נאמרים אך ורק ממניעים זרים. אכן, השבתת קווי אגד על-ידי ההסתדרות תביא לכאוס תחבורתי מהחמורים שידעה המדינה בשנים האחרונות. עם זאת, האחריות כולה מוטלת על פקידי האוצר והתחבורה אשר סירבו לנהל מו"מ רציני לחידוש הסכם התשומות במהלך השנה וחצי האחרונות".