מנכ"ל חברת התעופה אל על, דוד מימון ונציגי הוועדים בחברה הגיעו (יום א', 27.11.16) להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת. המגעים בין הצדדים נערכו בהשתתפות יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ
איתן כבל ויו"ר ההסתדרות
אבי ניסנקורן.
הטייסים יקבלו תוספת שכר של 7.5% וגם תוספות שכר אישיות, שבמסגרתן יקבל כל טייס שתקוצר לו השהייה בניו-יורק תשלום עבור עוד 7.5 שעות טיסה, כאשר משך הטיסה שהוארך עד היום מלאכותית בשנים האחרונות יקוצר ב-40 דקות.
בתמורה התחייבו הטייסים לקיצור קבוע של זמני השהייה בחו"ל ולהגדרת משך זמני הטיסה מראש. כך למשל, ייקבע מראש זמן הטיסה לניו-יורק בלי שלטייסים תהיה אפשרות להאריך אותו.
הנהלת החברה תפסיק לאלתר את החכרת המטוסים, הליך בו משתמשים במטוס ובצוות של חברה אחרת. בעקבות המאבק על נושא זה ביקשה ההסתדרות להכריז על סכסוך העבודה בחברה. מהחברה נמסר כי סיכום הושג גם בין ההנהלה לצוותי הקרקע.
עד לחתימת ההסכם עדיין ייתכנו שיבושים מינוריים. הצדדים ישובו וייפגשו מחר (ב') בליווי הצוותים המשפטיים במטרה לעגן את ההבנות שהושגו בהסכם כולל שמביא לסיום המשבר בחברה. הנהלת החברה ועובדיה יפעלו בשיתוף פעולה על-מנת להחזיר את העבודה בחברה לסדרה באופן מלא, לטובת ציבור הנוסעים וכלל עובדיה.
ניסנקורן אמר בתום הפגישה: "אני שמח שהצלחתי לגשר על הפערים בין הצדדים, וזאת מתוך הבנה משותפת כי הצלחתה של אל על תמשיך להתבסס על ההון האנושי בחברה, מעובדי הקרקע, דרך צוותי האוויר ועד קברניטי הטיסות".
כבל אמר: "חברת אל על היא עדיין החברה הלאומית של ישראל, ועל ההנהלה כמו גם על העובדים, מוטלת החובה להמשיך ולשמור על החברה ככזו. אמשיך ללוות את הנושא גם בעתיד ואדאג שהאירועים האחרונים לא יחזרו על עצמם".
מימון אמר: "כולנו ביחד, ההנהלה ועובדי חברת אל על נשנס מותניים למען הצלחת המוביל הלאומי והשירות לציבור הנוסעים הנאמן".