נהגי חברת
סופרבוס בחרו להתאגד בכוח לעובדים. בבחירות שהתקיימו השבוע (18-17.1.17) בחרו 58% מהמצביעים בכוח לעובדים כארגונם היציג. אחוז ההצבעה הגבוה עמד על 88%. "אנו גאים באמון שקיבלנו מציבור הנהגים", אמר הארון שובש, יו"ר ועד העובדים ונהג באשכול העמקים. "לא היה לנו ספק לרגע בתמיכה הכוללת של הנהגים בנו. יחד עמדנו מול ההנהלה על זכותנו להתאגד, לעיתים תוך תשלום מחיר אישי". לדבריו, בשל סירובה של ההנהלה להכיר בוועד העובדים קוימו מספר שביתות.
שובש עצמו פוטר פעמיים במהלך השנה החולפת מאז הקמת ועד העובדים, ובשתי הפעמים הוחזר לעבודה בהוראת בית הדין. "המטרה שעומדת לנגד עינינו כעת היא שיפור תנאי ההעסקה של העובדים. עם גב חזק יותר מתמיד של עובדי החברה, אנו עומדים מאוחדים ומחויבים לכלל ציבור הנהגים", הוסיף שובש. "אנו קוראים להנהלת החברה לשבת עימנו למו"מ בהקדם. שיפור תנאי ההעסקה ומעמד נהג התחבורה בישראל הוא מטרה משותפת - כך נתמודד עם המחסור התמידי שקיים בנהגים חברה ובענף בכלל".
כזכור, הכריז כוח לעובדים על היותו הארגון היציג בסופרבוס כבר באוקטובר 2015. הנהלת החברה סירבה להכיר ביציגות. בדצמבר 2015 טענה ההסתדרות ליציגות בחברה. משכך, קבע בית הדין הארצי לעבודה ביוני 2016 כי יש לקיים בחירות בין עובדי החברה לבחירת הארגון היציג. הבחירות התקיימו בפיקוחה של ועדת בחירות בראשות השופטת בדימוס
דינה אפרתי.
מהנהלת סופרבוס נמסר: ״הנהלת סופרבוס תשתף פעולה עם הארגון היציג הנבחר, במטרה לקדם את החברה ועובדיה מול האתגרים הגדולים, ולמען ציבור הנוסעים״.
ועד העובדים בסופרבוס הוא ועד העובדים השלישי בתחום התחבורה הציבורית המאוגד בכוח לעובדים לצד הוועדים בחברות "קווים" ו"
אגד תעבורה". "מעמדם של נהגי האוטובוס בשוק העבודה נשחק בשנים האחרונות, כשלמעלה ממחצית הנהגים מועסקים כעובדי קבלן", אמרת מאיה פרץ, רכזת ענף התחבורה הציבורית בכוח לעובדים. "אל מול שחיקה זו, המתבטאת בשעות עבודה מרובות והתנהלות ממכרז למכרז ללא משמעות לוותק, התאגדות הנהגים היא צו השעה, ואחוז ההצבעה הגבוה בסופרבוס מעיד על כך. אנו גאים בבחירת עובדי סופרבוס בכוח לעובדים, וביחד נפעל לשיפור מעמד הנהגים גם בחברה זו".
חברת סופרבוס היא חברת תחבורה ציבורית הפועלת מאז שנת 2000. מאז 2009 מפעילה החברה את אשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים (כ-9 מיליון נוסעים בשנה) ומאז מרס 2014 את המכרז להפעלת אשכול העמקים של
משרד התחבורה, אשכול הכולל את יישובי עמק יזרעאל, יקנעם עילית, עמק בית שאן, טבריה, דליית אל כרמל, עספיא, עפולה והסביבה. קווי החברה כוללים קווים בין-עירוניים גם לכרמיאל, לצפת ולמגדל העמק.