ועדת הכנסת לפניות הציבור קוראת לשר התחבורה ישראל כ"ץ ולראש עיריית ירושלים
ניר ברקת, להשלים את התקנת מכונות הכרטוס בירושלים כך שכל הנוסעים בסיטיפס יוכלו לרכוש ערך צבור לנסיעה ברכבת הקלה. היא גם קוראת ל
משרד התחבורה לזרז את החלפת מכונות הכרטוס הישנות של אגד עוד לפני חודש אוגוסט, כדי שניתן יהיה להשתמש בערך הצבור של אגד ברב-קו גם ברכבת הקלה.
בדיון (יום ג', 31.1.17) התברר שנוסעים ששילמו לאגד, לא זכו לנסיעת המשך בסיטיפס, וחויבו ביתר. נוסע שפנה לוועדה סיפר כי הגיע למרכז שירות של הרכבת הקלה, שם נאמר לו כי אלפים נפגעו מכך ושעליו לפנות לאגד. נציגת סיטיפס, לליב ברעם-אלקים, אישרה כי זו אכן המדיניות, אך נוסע שמגיע ברגליו למרכז השירות של סיטיפס מקבל זיכוי במקום. לדבריה, אין אלפי פונים. עמיתה, טרייסלמן, אמר כי בסך-הכל התקבלו 12 תלונות, ועיקר הבעיה הייתה ביום-יומיים הראשונים של המעבר לערך צבור בסיטיפס. עוד אמר כי אין עדיין מועד להסדרת נושא הערך הצבור.
מנהל האגף הכלכלי ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, אמר כי סיטיפס נמצאת בדיונים חובקי עולם עם גורמי משרד האוצר, אך משרד התחבורה אינו ממתין ובשיתוף צוות תוכנית אב לתחבורה מציב מכונות מחוץ לתחנות. יו"ר הוועדה, ח"כ
ישראל אייכלר, תהה מדוע לא בתחנות עצמן, ושמחה אורנשטיין מסיטיפס השיב לו כי השטח שייך לסיטיפס ועלולה להיווצר בעיה חוזית. סיבה נוספת אותה העלה הוא החשש של סיטיפס לקבל תלונות על מכונות תקולות מצד נוסעים שיסברו שהמכונות באחריותה. לדבריו, הצבת המכונות תימשך עד חצי שנה, והיו"ר אייכלר אמר כי פרק הזמן ארוך מדי ואינו מקובל, ולכל היותר יש להשלים את העניין בתוך חודש.
שדמי הוסף כי חלק ממערכות הכרטוס של אגד מיושנות, והמטרה היא להביא לכך שתהיה זו מערכת מבוססת מיקום כך שניתן יהיה לחייב לפי איכון שמדובר באזור ירושלים. יניב לויט מאגף הכרטוס באגד הסביר כי אגד עושה במרחב ירושלים שימוש בקוד 62 בעוד יתר המפעילים עושים שימוש בקוד 2, למרות שהמחיר זהה, דבר המקשה על ביצוע מעברים - נושא שנפתר באמצעות תדרוך של נהגי אגד לתפעול המערכת. לדבריו, הבעיה אינה קיימת בגוש-דן, שם יש קוד אחיד (42) המשמש את כל המפעילים ומאפשר ביצוע מעברים ביניהם. הוא הסביר כי האפשרות לבעיות צומצמה, כי מיום שישי שעבר קיים פחות סיכוי לשימוש בקוד 2 באגד. דקלה אייל מאגד ציינה כי זו ההנחיה שירדה לנהגים, אך הדגישה כי לא קיימת אפשרות לשדר זיכוי ללקוח שנפגע, ועליו להגיע למרכז השירות. יו"ר הוועדה קרא לדאוג לכך שנוסעים יקבלו את הזיכוי הן במוקדי השירות של אגד והן במוקדי השירות של סיטיפס.
ל-News1 הגיעו גם תלונות על כך שנוסעים שהטעינו בעבר ברב-קו ערך חוזי (כרטיסייה) אינם יכולים להשתמש בו. כאשר ניגשו לעמדות שירות של סיטיפס, נאמר להם שהם מודעים לתקלה הטכנית ואין להם דרך לפתור אותה.
- תגובת דובר משרד התחבורה: לאחר המעבר של סיטיפס לתמיכה בערך צבור, נוצרה בעיית זיהוי של מכשירי הכרטוס ברכבת בכל הנוגע לזיהוי ערך צבור בכרטיסים שעברו שחזור. הבעיה אובחנה ותוקנה. במקביל, אותרה בעיה תפעולית באגד, מכיוון שבאגד בחירת הערך לחיוב מתבצע באופן ידני, נהגים (בעיקר נהגים חדשים) בחרו בטעות בקוד מחיר זהה אבל של אזור חיפה. קוד זה לא מאפשר מעברים לא בסיטיפס ולא באגד תעבורה. בהנחיית הרשות אגד הוציאה הודעה לנהגים להקפיד ולברור את הקוד הנכון. נוסעים שיפנו לאגד יקבלו פיצוי.
- תגובת סיטיפס הרכבת הקלה: "הסדר הערך הצבור נכנס לתוקפו ברכבת הקלה בתחילת ינואר, במסגרת התאמה שנערכה יחד עם משרד התחבורה, במערכת הכרטוס של הרכבת הקלה. במקביל התגלתה תקלה שמקורה במערכות הכרטוס של 'אגד', ובהמשך לפנייתנו, נמצאת בטיפולם. על כל נוסע שנפגע מהתקלה לפנות ל'אגד' לקבלת החזר".
- תגובת אגד: "ככל שיש טענות בנוגע לערך צבור לנוסעים בסיטיפס, או לעמדות השירות של חברת סיטיפס, יש להפנותן לחברת סיטיפס".