הגברת התחרות על קווי הטיסות ומדיניות הפטור לחברות התעופה והורדת המיסים בנמל התעופה של עובדה מביאה לגידול ישיר במספר הנוסעים והטיסות ולירידה במחירי כרטיסי הטיסה תוך הרחבת ההיצע לנוסעים. מנתונים שמפרסמת (יום ג', 7.3.17) רש"ת נרשמה עלייה חדה של 37% בתנועת הנוסעים בנמל התעופה "עובדה" במהלך פברואר השנה לעומת פברואר ב 2016 עם 22,072 נוסעים בטיסות בינלאומיות. מתחילת השנה עלתה תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בעובדה ב-32.8%.
חברת התעופה המובילה את נתח פעילות הנוסעים ב"עובדה" בפברואר היא ראיין אייר עם 47% מסך התנועה ו10,572 נוסעים. אחריה חברת URAL AIR, עם 20.5% אחוז מסך הנוסעים עם 4,351 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ואחריהם במקום שלישי חברת "WIZZAIR" עם 10% מהנוסעים.
שר התחבורה ישראל כ"ץ הורה לרשות שדות התעופה ליישם תוכנית לפיתוח קווי התעופה הבינלאומיים לשדה התעופה על שם אילן ו
אסף רמון שבתמנע, ופיתוח הפוטנציאל הקיים של קווי תעופה חדשים בשדה תעופה החדש הסמוך לאילת כפי שהוצגה היום ברשות שדות התעופה.
מאז הסכם
שמיים פתוחים הפכה התעופה בישראל ובאילת למנוע צמיחה כלכלי דרמטי. צוות השיווק של רשות שדות התעופה העוסק בפיתוח קווי התעופה לתמנע ואשר החל עבודתו לפני כשנה וחצי, ניהל עד כה מגעים עם חברות התעופה בעלות פוטנציאל לתפעול קווים לשדה התעופה על שם אילן ואסף רמון שבאילת.
שירות VIP לנוסעים בנמל התעופה "רמון"
חברת "אירו הנדלינג" זכתה במכרז רש"ת לשירות ליווי לנוסעים ואח"מים בנמל התעופה החדש " רמון" והחברה תפעיל את חדר האירוח לשירות הוי.אי.פי ברמון.
השירות יינתן לחברות התעופה הפועלות בשדה באותו מתכון הקיים לנוסעים בנמל התעופה בן-גוריון. חדר הוי אי-פי יעוצב ויתוכנן ע"י החברה שתקים את חדר האירוח לנוסעי חברות התעופה הבינלאומיות וכן לנוסעים בטיסות הפנים ארציות אשר יהיו מעוניינים בשירותי אירוח ושירות וי אי-פי. ב"לאונץ' " - חדר האירוח יעמדו לרשות הנוסעים שירותי אירוח מגוונים כיבוד שירותי תקשורת, אינטרנט, טרמינל הנוסעים ב"רמון" ישרת כ-2 מיליון נוסעים בשנה.
לנוחות הטסים גם אולמות "דיוטי-פרי" מרווחים כאשר לראשונה ה"דיוטי-פרי" בנמל התעופה הבינלאומי "רמון" יהיה בעירוב של נוסעים בטיסות בינלאומיות ונוסעים בטיסות פנים ארציות והיוצאים לחו"ל יקבלו כפי הנהוג בטרמינלים בינלאומיים את המוצרים שקנו בשער העלייה למטוס עם הצגת כרטיס העלייה למטוס.
נמל התעופה "רמון" הנמל החדש של אילת והנמל הבינלאומי השני של ישראל ישמש לתעופה בינלאומית ופנים ארצי ת ויחליף את השדות הקיימים היום באילת ובעובדה. שטח הנמל החדש הינו כ 3,500 דונם, ושטח הטרמינל לבד הינו 35,000 מטר מרובע בנוי.
עד לפתיחת נמל התעופה "רמון" שלצד אילת מגיעים המטוסים מאירופה ל"עובדה" כאשר הסכם השמיים הפתוחים הרחיב את מגוון היעדים והטיסות גם לדרומה של המדינה וטיסות הבינלאומיות מגיעות לאילת ממוסקבה, פריז, קראקוב, קובנה, הלסינקי, ברטיסלאבה, סנט פטרסבורג, וורשה, לונדון.