מעינות עדן ויפאורה תבורי הודיעו היום (ד') על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח, במסגרתו תפיץ יפאורה-תבורי באמצעות שותפויות השיווק שלה את המותגי המים המינרליים מי-עדן ועין-גדי.
הסכם ההפצה אינו בוחן אך ורק את עלויותיו של המפיץ ו/או היצרן, אלא משלב את הסיכויים והסיכונים של כל אחד מהגורמים בצורה שתבטיח איזון לאורך זמן בין המפיץ ליצרן.
פעילות הבקבוקים של מעינות עדן הסתכמה בכ-110 מיליון שקל ב-2003. "ואולם, למרות הצלחת החברה לשמור על מעמדה כמותג המים המוביל בישראל, גרמה פעילות ההפצה העצמית להפסד שנתי של כ-15 מיליון שקלים", מסבירים בחברה.
החברה המשותפת תפנה משאבים נוספים על מנת לתמוך מבחינה שיווקית ופרסומית במותג מי-עדן בתחום הבקבוקים - במטרה לבסס את מעמדו כמותג מוביל בתחום המים המינרליים בישראל.
ניר דור מנכ"ל קבוצת מי עדן אמר היום: "המיזוג בין מערכי ההפצה של מי עדן שיווק ויפאורה תבורי והחיבור בין בעלי המניות הינם העסקה הנכונה עבור שני הצדדים.
"קבוצת מי עדן תוכל להתמקד בפעילות הליבה של שיווק מים מינרלים בכדים בישראל ובאירופה. מיזוג זה יכלול תהליך התייעלות של מערכי ההפצה, שיוביל לצמצום מסוים במצבת כח האדם ולחסכון בעלויות נוספות. מהלך זה יתרום לצמצום ההפסדים בתחום הבקבוקים", אמר דור.
רוני גת, מנכ"ל יפאורה תבורי אמר היום: "בחיבור עם מי-עדן, זיהינו מותג בעל עוצמה יוצאת דופן וכן חברה בעלת תרבות ארגונית הדומה לזו של יפאורה תבורי. שני משתנים אלו הביאו אותנו להחלטה כי זו החברה עימה אנו רוצים לכונן יחסים אסטרטגיים ארוכי טווח.
למרות האמור לעיל, בתקופה הקרובה אני צופה קיטון מסוים במחזור המצרפי של שני המותגים בשל רגישות הצרכן למחיר, אופי התחרות בענף, סף כניסה נמוך לתחום של כל גורם המסוגל לקיים מערכת הפצה מסודרת וההערכה כי גורם נוסף ייכנס לתחום של ייצור מקומי ושיווק מינרלים בתקופה הקרובה", אמר גת.
בנוסף חתמו החברות על הסכם המעניק למי עדן אופציה להשקיע סך של
60 מליון שקל ביפאורה-תבורי. זאת תמורת הקצאה של 10% ממניותיה. במידה ותממש מי עדן את האופציה, היא תהיה זכאית למנות דירקטור מטעמה.
מי עדן הינה החברה המובילה בישראל בתחום השיווק הישיר וההפצה של מים מינרליים טבעיים בכדים. כמו כן, עוסקת החברה בשיווק והפצה של מים מינרליים באריזות קטנות בישראל. מי עדן מחזיקה ומנהלת בשיתוף עם חברת דנונה העולמית מיזם משותף באירופה תחת שם המותג "Eden”.
יפאורה הוקמה בראשית שנת 1933 כמפעל לסחיטת פרי הדר ויצור שמנים אתריים. המפעל הוקם כתוצאה מעודפי פרי הדר שנוצרו לפרדסני הסביבה. המפעל הוקם כמפעל לעיבוד פרי הדר וירקות ובשלב מאוחר יותר כמפעל לייצור משקאות קלים.
בשנת 1990 התמזגה יפאורה עם תשלובת תבורי והוקמה חברת יפאורה- תבורי, חברה ליצור משקאות קלים, מייצרת ביעילות גבוהה ומציעה לצרכן מוצרים מהשורה הראשונה.
יפאורה תבורי מובילה את שוק המשקאות הקלים הלא מוגזים במדינת ישראל ומדורגת במקום השני בייצור משקאות מוגזים, לאחר קוקה קולה.
החברה משווקת מוצריה ל-12,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ.
המותגים העיקריים של החברה הם: תפוזינה, ספרינג, סנאפל, RC קולה, מיץ פז, קריסטל, שוופס, עין גדי מים מינרליים.