מי שמקשר את המשחקים המקוונים באופן מיידי לנערים ונערות מתבגרים - כדאי שידע, כי דווקא אמהותיהם הן אלה אשר "שורפות זמן" מול המחשב, ומתמקצעות במשחקים המקוונים.
AOL פרסמה מחקר (יום ג', 10.2.04) אשר מצביע על כך, שהנשים האמריקניות מעל גיל 40 מבלות את זמנן מול משחקי המחשב המקוונים, כמעט פי שניים מגברים או מתבגרים.
מאותן נשים אשר גם יצרו קשר ידידות חדש מקוון, למעלה מ-20% מהן הפכו את הקשר הווירטואלי לקשר אמיתי ולמערכת יחסים.
44% מהנשים מעל גיל 40 אשר השתתפו בסקר, אשר בוצע על-ידי Digital Marketing Services, אמרו כי הן מבלות פחות זמן מול הטלוויזיה או בקולנוע, ואף בקריאת ספרים ואולי חמור מכך - פחות זמן בפעילות גופנית - ויותר מול משחקי המחשב.
למעלה מרבע מאותן נשים משחקות במשחקים האהובים עליהן בין חצות ל-5 בבוקר. הנשים אשר השתתפו בסקר אמרו עוד, כי הן מעדיפות משחקי מילים וחידות. בסקר של AOL בקרב מתבגרים עלה, כי כמחצית מהנשאלים העדיפו לשחק במחשקים מקוונים מאשר לקרוא ויותר מרבע מעדיפים משחקים מאשר שיעורי בית.
כמה עובדות
(1) 50% מהאמריקנים בגילאים 6 ומעלה משחקים במחשקי מחשב ווידאו
(2) הגיל הממוצע של המשחקים הוא 29
(3) 39% הן נשים
(4) נתון מעניין יותר - 92% מהמשחקים נרכשים על-ידי מבוגרים מעל גיל 18.
הסקר הדמוגרפי השנתי של התאחדות התוכנה הדיגיטלית האינטראקטיבית ל-2003 (
www.idsa.com) העלה, שנשים מהוות 39% מסך שוק ה"גיימרים". יש לציין, כי שוק המשחקים בולט דווקא במשחקי מלחמה, ירי ומשחקים אלימים במיוחד. נתון חשוב נוסף, הוא כי רוב מפתחי המשחקים הם גברים, ונשאלת השאלה עד כמה אלה מודעים לפוטנציאל הנשי ועד כמה הוא נלקח בחשבון בתכנון המשקים המקוונים החדשים.