קואופרטיב
אגד מבקש (7.3.18) מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע, כי החישוב שלו לגבי החזר בלו על הסולר המשמש את האוטובוסים שלה הוא הנכון, ולא זה של רשות המיסים.
המחלוקת היא ביחס למושג "תקרת הצריכה השנתית". רשות המיסים סבורה, כי יש לבחון את התקרה השנתית הממוצעת לכל אוטובוס בפני עצמו ולא תוך חישוב ממוצע שנתי לצי הרכב של אגד. האחרון טוען, כי יש לבצע חישוב על-פי תקרה שנתית ממוצעת של סך הצריכה הממוצעת השנתית לצי כולו.
לטענת אגד, עקב פרשנותה השגויה של רשות המיסים, הוא נאלץ לספוג היקפים משמעותיים של בלו על צריכת סולר. רשות המיסים לא השיבה לו החזרי בלו בגין כלי הרכב הספציפיים שחרגו מהתקרה השנתית הממוצעת, על-אף שממוצע הצריכה השנתית לצי הרכב של אגד נמוך מתקרה זו. לדברי אגד, אין כל היגיון להתייחס לכל כלי רכב כעומד בפני עצמו ולבחון אותו כמפרט המנותק ממכלול.
עוד טוען אגד, כי פרשנות רשות המיסים חוטאת לתכליתו של צו ההישבון - מניעת זיהום ושיפור איכות הסביבה. גישת הרשות אף אינה מתיישבת עם לשונו של חוק אוויר נקי וההוראות שהותקנו מכוחו, העוסק בזיהום צי כלי רכב על-פי ממוצע הנסיעה של הצי.
לדברי אגד, פרשנות הרשות מובילה למצב אבסורדי בו עליו להגדיל את זיהום האוויר על-מנת לזכות להישבון אותו ביקש המחוקק להעניק לו על-מנת להפחית את זיהום האוויר. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד
זיו שרון, עמית גליק ו
שרונה בוחניק, וטרם הוגשה תגובת רשות המיסים.