בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רכבת ישראל הפסידה 42 מ"ש ב-2017
|
הרווח התפעולי ירד ב-58 מיליון שקל ןבניכוי הוצאות חד-פעמיות עומד על 15 מיליון שקלים ● ממוצע האיחורים עלה ב-0.68% ● ממוצע הנסיעות היומי עמד על 245 אלף נסיעות, גידול של קרוב ל-10 אחוזים ביחס לשנת 2016
רכבת ישראל מדווחת (יום ה', 29.3.18) על נתוניה לשנת 2017 ובכלל זה הדוחות הכספיים. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת בניכוי הוצאות חד-פעמיות עמד בשנת 2017 על כ-15 מיליון שקלים, לעומת רווח של כ-73 מיליון שקלים בשנה הקודמת - ירידה של 58 מיליון שקלים. עיקר השחיקה ברווחיות התפעולית נובעת מגידול בהוצאות שכר בשל הסכמים קיבוציים, ובין היתר תוספות מהסכמים משנים קודמות. לצד זאת, קלטה רכבת ישראל 297 עובדים במהלך שנת 2017, זאת כחלק מההיערכות להמשך צמיחת החברה והתקדמות לדור הבא - פתיחת קווים חדשים ותחנות, היערכות למהפכת החשמול, הטמעת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, ורכש רכבות חדשות. רכבת ישראל סיימה את שנת 2017 ברווח נקי, בניכוי הוצאות חד-פעמיות, של כ-13 מיליון שקלים. עיקר ההוצאות החד-פעמיות מגולמות בירידת ערך נכסים בסך של 45 מיליוני שקלים. עם ההוצאות החד-פעמיות סיימה החברה את שנת 2017 בהפסד של כ-42 מיליוני שקלים. לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שהסתכם בשנת 2017 על כ-85 מיליון שקלים. ההכנסות מהסעת נוסעים לשנת 2017 הסתכמו לסך של כ-748 מיליוני שקלים, ההכנסות כולל דמי הפעלה עמדו על 2,023 מיליוני שקלים; בשנת 2016, עמדו הכנסות של כ-708 מיליוני שקלים בזמן שההכנסות כולל דמי הפעלה הסתכמו ב-1,886 מיליוני שקלים. מגזר הנוסעים - במהלך 2017 רשמה רכבת ישראל כ-64.6 מיליון נסיעות, לעומת 59.5 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של מעל 8%.
- במהלך שנת 2017, ממוצע הנסיעות היומי עמד על 245 אלף נסיעות ביממה, נתון הגבוה בכ-10 אחוזים מהממוצע של שנת 2016 שעמד על 223 אלף נסיעות ביממה; ביום העמוס ביותר 3.5.2017, יום ההופעה של ג'סטין ביבר בפארק הירקון, בוצעו ברכבת ישראל כ-298,806 נסיעות; ממוצע הנסיעות ליממה בחודש דצמבר היה גבוה מממוצע הנסיעות השנתי, ועמד על 262 אלף נסיעות ביממה; בימי ראשון וחמישי עמד ממוצע הנסיעות על 274 אלף.
- משנת 2010 לשנת 2017, גדל מספר הנסיעות ב-80ֵ אחוזים, מ-35.9 מיליון ל-64.6 מיליון. בעשור האחרון הוכפלה כמות הנסיעות ברכבת, מאז שנת 2000, גדלה כמות הנסיעות ברכבת פי 5.
- הקווים הבולטים בצמיחת מספר הנסיעות בשנת 2017 לעומת 2016: קו רכבת הנגב (המערבי), ב"ש - אשקלון: 22% גידול. קיימת עלייה בביקוש מתחנות שדרות, אופקים ונתיבות (רכבת הנגב'), קו ב"ש - ת"א: 17% גידול, קו החוף הדרומי, ת"א - אשקלון: 11% גידול.
עלייה באיחורי הרכבות אחוז הדיוק השנתי של 2017 עמד על 93.62 אחוזים, לעומת אחוז הדיוק בשנת 2016 שעמד על 94.3%. כלומר, שיעור האיחורים עלה ב-0.68%. מעת לעת, לצורך מתן שרות לנוסעים, ולאור הביקוש הרב לנסיעה ברכבת בשעות העומס, הרכבות עומדות בתחנה מעט יותר על חשבון הדיוק. - הקווים עם אחוז הדיוק הגבוה ביותר בשנת 2017 הם: קו עכו-חיפה - 98.2 אחוזי דיוק, רכבת הגליל (כרמיאל-חיפה) - 98.16 אחוזי דיוק, רכבת העמק (בית שאן-עתלית) - 97.50 אחוזי דיוק.
מספר הרכבות בשנת 2017 שברה רכבת ישראל את שיא מספר הרכבות המופעלות ביממה - סה"כ הופעלו השנה כ-586 רכבות ביממה, לעומת 539 בשנת 2016, גידול של כ-9 אחוזים ביחס לאשתקד. ברשת הרכבות נסעו ביממה 518 רכבות נוסעים (בשנת 2016 - 472), 68 רכבות משא (אשתקד - 67). בשנת 2017 רשמה הרכבת נסועה של כ-18 מילוני ק"מ (נסועה מוגדרת כסך הק"מ המצטברים שמבצעות הרכבות), מתוכם כ-15 מיליוני ק"מ של רכבות נוסעים. גידול של 7 אחוזים ביחס לנתון אשתקד (16.5 מיליון).
|
תאריך:
|
29/03/2018
|
|
|
עודכן:
|
29/03/2018
|
|
עידן יוסף
|
רכבת ישראל הפסידה 42 מ"ש ב-2017
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
גימי-יהודי מיהודה
|
30/03/18 02:52
|
|
2
|
|
הועד נ' צבועים
|
31/03/18 18:34
|
|
אחרי שעוכבה במשך כמעט חודשיים החלה ברגל שמאל הפעימה עליה הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ, ובמסגרתה נקבעו מחירים מוזלים לנסיעות בין-עירוניות בין המטרופולינים הגדולות.
|
|
|
בששת החודשים הראשונים להפעלת קו הרכבת החדש מכרמיאל לחיפה בוצעו כ-1.1 מיליון נסיעות. כך עולה מסיכום נתוני רכבת ישראל שהוצגו (יום א', 25.3.18) לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ. מדובר בכ-3.5% בלבד מכלל הנסיעות ברכבת ישראל.
|
|
|
מי שיתבונן מבחוץ עשוי לקבל את הרושם שמשרד התחבורה והשר העומד בראשו סופגים לאחרונה אש וניצבים כיום בפני משבר תדמיתי בסוגיית פקקי התנועה. בתוך ימים ספורים, בלי תיאום מוקדם, פרסמו ארגון ה-OECD וקרן המטבע הבינלאומית דוחות מחקר שסימנו את גודש התנועה על כבישי הארץ כאחד הבעייתיים בעולם. שני המוסדות ציינו כי בהיעדר חלופות ראויות של תחבורה ציבורית, הפקקים הם בעיה כלכלית וסביבתית אסטרטגית עבור המדינה. ימים ספורים לאחר מכן פרסם גם בנק ישראל מחקר בנושא עם מסקנות דומות.
|
|
|
משרד התחבורה פרסם מכרז חדש להפעלת אשכול קווי השירות בשומרון. את התחבורה הציבורית בשומרון מפעילה כיום חברת אפיקים. חברת דן ובנותיה לא תורשנה להתמודד במכרז החדש, אך קואופרטיב אגד יורשה להתמודד באמצעות תאגיד נפרד.
|
|
|
גרים בצפון? בקרוב תשלמו יותר. שר התחבורה ישראל כ"ץ ושר האוצר משה כחלון חתמו על צו מחירים חדש בתעריפי התחבורה הציבורית. הצו היה אמור להינתן כבר בחודש פברואר, אך חתימת השרים עליו התעכבה יותר מחודש, וזאת מבלי שנעשה שינוי כלשהו מן התכנון המקורי.
|
|
|
|
|
|
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
|
|
|
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
|
|
|
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
|
|
|
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
|
|
|
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|