רכבת ישראל צפויה לפרסם בחודש הבא את המכרז הראשון להקמת קו רכבת מהיר בין ירושלים לתל אביב, שיעבור דרך העיר מודיעין ושער הגיא ויאפשר לרכבת להגיע לירושלים בתוך 28 דקות בלבד.
במקביל נמשכות העבודות בקו האותומאני העובר מבית שמש מזרחה, לאורך פיתלי נחל שורק לעבר הבירה ירושלים.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, מסר כי המכרז הראשון, שיפורסם בחודש הבא, כולל הקמת מסילת ברזל כפולה בקטע שבין כפר דניאל הסמוך לבן שמן עד למחלף לטרון. אורכו של הקטע: כ-7 קילומטרים.
המכרז כולל הקמת ארבעה גשרים באורך של קילומטר וחצי ומעברים תת קרקעיים באורך של עשרות מטרים. עבודות ההקמה ימשכו כשנתיים ועלותן נאמדת בכ-80 מיליון שקל.
ליברמן הנחה לאחרונה את רכבת ישראל לקצר את לוח הזמנים להקמת הקו המהיר לירושלים ולהשלימו עד שנת 2009. על-פי התוכנית, ייסלל קו רכבת חדש בין ירושלים לתל אביב באורך של 56 קילומטר, שיעבור דרך נתב"ג והעיר מודיעין ויגיע עד למתחם בנייני האומה בכניסה לירושלים.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר כי בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים נוספים להקמת מסילות ברזל בנתיב שבין מודיעין לירושלים. מכרזים אלה יכללו גם הקמת גשרים ומנהרות.
מסלול הרכבת יכלול מספר מנהרות שאורכן הכולל הוא 20 קילומטרים וכן גשרים באורך של 5 קילומטרים. בתוואי הסמוך לירושלים תעבור המסילה כ-80 מטר מתחת לפני האדמה והנוסעים יעלו לתחנה במפלס העליון של התחנה, סמוך לבינייני האומה.
עלות הקמת התחנה בירושלים נאמדת בכ-200 מיליון ש"ח והיא תכלול ארבעה מפלסים שיגיעו עד לעומק של 80 מטר מתחת לפני הקרקע. 6 מעליות מהירות יובילו את הנוסעים בתוך מספר שניות לשני המפלסים העליונים של התחנה.