חברת UPS, חברת המשלוחים הגדולה בעולם, מצטרפת לתוכנית SmartWayTransport 'תחבורה בדרך הנכונה', כחלק ממחויבותה לאיכות הסביבה. החברות השותפות בתוכנית עושות שימוש בכלי מדידה של SmartWay להוריד את כמות פליטת גז החממה לאוויר.
שותפי SmartWay שמו להם למטרה להוריד בצורה קולקטיבית את פליטת פחמן דו-תחמוצתי ב-72 מיליון טון, ופליטת חנקן בכ-200,000 טון עד 2012.
סגן נשיא UPS האחראי על איכות הסביבה אומר שהצטרפות UPS לתוכנית SmartWay מהווה חלק חשוב מאסטרטגית הצי הגלובלי של החברה. "בעקבות הדו"ח הראשון שלנו שיצא בסתיו שנה שעברה, הגדרנו מטרות אגרסיביות להוריד את פליטות הדלק ולהגדיל את היעילות שמונפק מהדלק. תוכנית SmartWay נותנת מענה נוסף למטרתנו להשיג את יעדי החברה."
בשנה שעברה הכריזה UPS העולמית כי מטרתה להגדיל את ניצול הדלק שלה ב-3 אחוז עד 2007, כאשר החברה חוגגת 100 שנים להיווסדה. יעד זה יושג ב-UPS, בין השאר, על-ידי שימוש ברכבות להובלת חבילות, שימוש בשני גוררים במקום אחד ושימוש בטכנולוגיות מחשבים מתקדמות לאיזון יותר טוב של חבילות בכל סוגי כלי התחבורה.
באחרונה הכריזה UPS על ניסוי שבו תפעיל כלי רכב בעזרת בתאי דלק הפועלים על מימן. נציגים מ- EPA (הסוכנות האמריקנית לשמירת הסביבה), דיימלר קרייזלר וחברת UPS, התאספו במישיגן ארה"ב במעבדות לחקר פליטת הדלק (premier fuel emissions laboratory) והודיעו על שיתוף פעולה בפרוייקט זה.
תאי דלק הופכים אנרגיה כימית, במקרה זה - מימן שבא בתגובה עם חמצן, לחשמל ללא בעירה. התגובה בין חמצן ומימן מייצרת אדי מים וחום ללא תופעות פליטה. חוסר הפליטה הופך את טכנולוגית תאי הדלק לחומר הדלק האלטרנטיבי הטוב ביותר.
הרכב הראשון אותו תבחן UPS יהיה מרצדס בשם “F-cell" של דיימלר קרייזלר, ובו ישתמשו לחלוקת משלוחי הבוקר החל מסוף השנה הנוכחית. בשנת 2004, UPS תוסיף דגמי רכבים נוספים מסוג ספרינטר לצי הרכב שלה.
רכבי תאי הדלק יצטרפו לכלי רכב רבים נוספים שמשתמשים בדלק אלטרנטיבי בציי הרכב של UPS. UPS מתפעלת 1,024 כלי רכב בארה"ב שפועלים על גז טבעי דחוס, זהו הצי הפרטי הגדול ביותר במדינה. בנוסף, החברה מתפעלת יותר מ-800 כלי רכב הפועלים על גז פרופן בקנדה ובמקסיקו סיטי. UPS החלה לבחון טכנולוגיה חשמלית היברידית בשנת 1998 ועשתה היסטוריה ב-2001 על ידי הכנסה לשימוש תפעולי של כלי רכב הפועלים בטכנולוגיה חשמלית היברדית.