גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אומר כי האוצר איבד את התוקף החוקי לגבות את מס הבלו על הסולר שהופעל על-פי סמכותו לפני יותר מחודשיים, משום שפקע תוקפו של הצו, לאחר שעברו יותר מ-60 יום מבלי שהצו אושר על-ידי ועדת הכספים של הכנסת כנדרש בחוק.
בן הרוש אומר, כי במכתב דחוף ששלח אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז ואל המשנה ליועץ, דוידה לחמן, מסר בעניין זה, הוא מזכיר, כי לפני מספר חודשים, הוציא שר האוצר צו המגדיל את מס הבלו על הסולר, בתוקף סמכותו על-פי חוק הבלו התשי"ח 1958 ומכוח צו זה התחילו לפני יותר מחודשיים לגבות בלו מוגדל על הסולר.
מועצת המובילים והמסיעים בישראל התנגדה להעלאת הבלו על הסולר משום שהדבר ייקר את תשומות ההובלה לחברות ההובלה. לנוכח המשבר בשוק התובלה אין ביכולת החברות לייקר בהתאם את תעריפי ההובלה, אף שלדבריהן ייקור הבלו יוצר תוספת עלויות נכבדה לכל משאית ואוטובוס, המשתנה על-פי נתוני המרחק שעוברים כלי הרכב.
בדוח שהגישה ועדת סגיס בשעתו לממשלת ישראל בנושאי תחבורה והובלה, נקבע כי יש לתאם עם מועצת המובילים והמסיעים את ייקור הסולר, בין היתר לנוכח השפעת התעריפים על תחזקת הרכב, תקינותו והקטל בדרכים.
ועדת הכספים של הכנסת אשר דנה ביום 26.1.04 באישור הצו לייקור הבלו על הסולר, דחתה את הדיון למועד אחר, משום שמרבית החברים בוועדה סרבו לאשרו.
עכשיו אומרים במועצת המובילים והמסיעים, מתכוון שר האוצר לבוא בכבודו ובעצמו לוועדת הכספים, כדי לשכנע את חברי הוועדה לאשר את הצו. לדעת בן הרוש מדובר בהליך לא חוקי ופסול. 60 הימים שעמדו לרשות ועדת הכספים לאשר את הצו חלפו, ולכן לדעתו הצו בטל מעצמו.
ייקור הבלו שינה באופן דרסטי את התחשיבים שהביאו לרכישה מוגברת של רכבי דיזל, ושוק הרכב נמצא בחוסר וודאות לגבי המשך הדרך.