חברת המיחשוב נס טכנולוגיות תובעת 16.2 מיליון שקל ממרחב ירושלים בהסתדרות החדשה, בטענה שהביא לסילוקה מפרויקט גדול בבית החולים הדסה בעיר על-ידי יצירתו של סכסוך עבודה פיקטיבי שהתבסס על טענות שקריות.
התביעה, שהוגשה (7.4.19) לבית המשפט המחוזי בירושלים, עוסקת בהעברת מערך המיחשוב של הדסה לידי נס במסגרת מיקור חוץ. החברה אומרת, כי ההסכם עימה נחתם ביוני 2017 למשך 12 שנים, עם אופציה ל-17 שנים, ובמסגרתו היא קלטה את 23 עובדי המיחשוב הקיימים לתקופת מינימום שהסתיימה ב-31.10.18. לדברי נס, רוב עובדי המיחשוב של הדסה הפכו להיות עובדים מן המניין בה, והיא העניקה תוספות שכר בהיקף של 500,000 שקל בשנה.
לטענת נס, באוקטובר שעבר - ערב סיום תקופת המינימום ונוכח רצונה שלא להעסיק חלק מעובדי הדסה לשעבר - הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה חסר יסוד, במטרה ליצור תוהו ובוהו שיביא לסילוקה מבית החולים. לדברי נס, ההסתדרות טענה שהיא פוגעת בתנאי ההעסקה של עובדי המיחשוב, בעוד שהסיבה האמיתית לסכסוך הייתה הרצון להשיב לאחור את גלגל מיקור החוץ.
נס מפרטת שורה ארוכה של פעולות שביצעו חלק מעובדי המיחשוב בהנחייתם של ההסתדרות במרחב ושל העומד בראשה, דניאל בונפיל. בין היתר היא טוענת, כי העובד גלב גלזקוב החליף את ססמת הגישה הראשית למערכת אבטחת המידע; עובדים אחרים פסלו ציוד מיחשוב חיוני, כולל כזה ששימש בחדרי ניתוח; סירבו לשחרר קו תקשורת למכשיר CT קריטי; והשביתו שוב ושוב את מוקד השירות ומערך הטכנאים. לדברי נס, היא התריעה בזמן אמת שמדובר בצעדים העלולים לסכן חיי אדם, אך ההסתדרות השיבה שמדובר בטיעון ציני.
בתביעה נטען עוד, כי בנובמבר שעבר התברר בצורה חד-משמעית מדברי ההסתדרות וצעדיה, כי המטרה האמיתית שלה היא להפסיק את מיקור החוץ של מערך המיחשוב. לדברי נס, היא הציעה להסתדרות להעניק לעובדים את אותם תנאים שקיבלו כעובדי הדסה - אך נדחתה. בסופו של דבר, בדצמבר שעבר הודיעה הנהלת בית החולים, בראשותו של פרופ'
זאב רוטשטיין, לחברת נס על הפסקת ההתקשרות עימה, תוך שהיא מאשימה אותה בהפרת ההסכם עם הדסה.
נס טוענת, כי ביטול החוזה גרם לה לאובדן רווחים בסך 13.7 מיליון שקל למשך כל תקופתו המתוכננת, וכי היו לה הוצאות בסך 2.5 מיליון שקל בשל הליכים משפטיים לאורך חודשי הסכסוך. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד
תומר רייף ותום אפלשטיין, וטרם הוגש כתב הגנה.