מערכת בתי הדין לעבודה היא שיאנית התלונות המוצדקות שהגיש הציבור בשנת 2018 להנהלת בתי המשפט: 61% מן מבין 28 התלונות נמצאו כמוצדקות. כך מוסרת (7.8.19) המבקרת הפנימית של בתי המשפט, עפרה תם-רוזנר, בדוח השנתי שלה. דוח זה עוסק בצד המינהלי של מערכת בתי המשפט.
בשנה שעברה הוגשו 690 תלונות (ירידה של 16% לעומת השנה הקודמת), מתוכן נמצאו 26% מוצדקות או מוצדקות חלקית. 36% מהתלונות היו לא-מוצדקות ו-28% אינן בסמכותה של הביקורת הפנימית (בדרך כלל תלונות על שופטים או על החלטות שיפוטיות). ניתוח שיעור התלונות המוצדקות לפי מחוזות בתי המשפט מוביל לתוצאה גבוהה מזו הכללית: 40%. נראה, כי הפער נובע בעיקר מהתלונות על הנהלת בתי המשפט עצמה, שתוצאותיהן אינו מופיעות בדוח.
בבתי הדין לעבודה בולט במיוחד בית הדין בתל אביב, עם 65% תלונות מוצדקות. בבתי המשפט המחוזיים השיעור הכולל הוא 39%, עם 53% במחוזי תל אביב. בבתי משפט השלום במחוז תל אביב היו 42% תלונות מוצדקות, עם 50% בבית המשפט בתל אביב. בשלום במחוז חיפה השיעור הוא 41%, עם 80% (ארבע מתוך חמש) בעכו ו-60% (שלוש מתוך חמש) בקריות. במחוז ירושלים השיעור הוא 31%, ובמחוז מרכז - 32%, עם 50% בנתניה (ארבע מתוך שמונה). במחוז באר שבע נמצאו 42% מהתלונות מוצדקות, עם 75% בשלום בבאר שבע. השיעור הנמוך ביותר הוא במחוז הצפון: 30%, כולל שתיים מתוך שלוש בצפת.
בהתפלגות נושאי התלונות, ב-35% התלונן הציבור על הרמה המקצועית של עובדי בתי המשפט. 14% מהתלונות היו על מערכת "נט המשפט", בה מתגלות תקלות על בסיס כמעט יום-יומי; מדובר בשיעור גבוה של תלונות בהתחשב בכך שהמערכת פועלת למעלה מעשר שנים. תם-רוזנר אומרת: "הציפייה של מקבלי השירות היא לקבל שירות מקצועי ואדיב מעובדי בתי המשפט, כאשר עלינו
לזכור, כי חלק מהציבור מגיע לבתי המשפט בחשש וללא ידע מוקדם על ההליכים והנהלים של מערכת המשפט. סיוע מקצועי ואדיב של עובדי בית המשפט, יכול להקל על הבאים בשערי בתי המשפט".
הדוח כולל מספר שינויים רוחביים שהוטמעו בעקבות התלונות. משמר בתי המשפט הונחה לאפשר כניסה החל מהשעה 8:15, שכן שעת תחילת הדיונים הוא 8:15. המזכירויות הונחו ליידע משיבים פורמליים על החלטות ומועדי דיונים. הוכנסו שינויים בטופס תשלום למומחה מטעם בית המשפט. הוטמע שינוי במערכת המחשב, כדי למנוע מצב בו החלטה בדלתיים סגורות במעמד צד אחד תישלח בטעות לצד השני. המזכירויות כותבות "דחוף" על צווים הנשלחים בדואר, ולא מציינות את טיב הצו על המעטפה. חודדו הנחיות לקלדניות לשנות את כותרת המסמך במקרה של מחיקת נתבעים.