רשת המזון המהיר, מקדונלדס, דיווחה בסוף השבוע שעבר כי מכירותיה בכל הסניפים שפתוחים יותר משנה זינקו בפברואר בשיעור של 14%. לפי דיווחי מקדונלדס, הצמיחה במכירות בארה"ב בחודש שעבר היתה המהירה ביותר ב-30 השנה האחרונות.
יש לציין כי הרשת "נהנתה" מיום נוסף בחודש פברואר (שכן, השנה הוא מנה 29 יום - במקום 28 יום בד"כ). ואולם, סוכנויות הידיעות הזרות מדווחות כי גם בנטרול היום הנוסף - בהחלט מדובר בשיפור במכירות מקדונלדס.
מקדונלדס דיווחה כי היא מבטלת את הארוחות המוגדלות. בתחילה ייערך המהלך ב-13 אלף מסעדות ברחבי ארה"ב, ועד תום השנה בכל העולם. דובר מטעם החברה, מסר לסוכנות הידיעות AP, כי הגורם להחלטה הוא פישוט התפריט.
ואולם, בכלי התקשורת בארה"ב מעריכים, כי הסיבה האמיתית למהלך, היא הביקורת הרבה שנשמעה לאחרונה על המזון הלא בריא והמשמין שנמכר על-ידי רשתות המזון המהיר בארה"ב, שמהווה מניע לאחוזים ההולכים וגדלים של בעלי משקל עודף.
בשנים האחרונות הוסיפה מקדונלדס לתפריטים סלטים ומנות עוף כדי לשפר את התדמית הבריאותית. המנות החדשות אכן פופולריות, אך למרות זאת הרשת נתבעה בתביעות יצוגיות על אחריותה, לכאורה, למשקל עודף בקרב הציבור. כל התביעות שהוגשו עד היום, נדחו בבית המשפט.