|
ירידה של 7% בהכנסות שירותי הדואר [צילום: משה שי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
ההפסד הנקי של דואר ישראל במחצית הראשונה של 2019 עמד על 13 מיליון שקל, מול רווח נקי של 38 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.
בדואר ישראל טענו כי הפער בין השנים נובע מהכנסת תקן חשבונאי חדש ומהכנסה חד-פעמית שהייתה במחצית הראשונה של 2018 בסך 36 מיליון שקל בגין מכירת נכס.
ההפסד הנקי ברבעון השני של 2019 עמד על 18.4 מיליון שקל מול רווח נקי של 8.3 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.
הכנסות הדואר במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-908 מיליון שקל - ירידה של חצי אחוז לעומת המחצית הראשונה של 2018.
הכנסות הסחר המקוון ובנק הדואר המשיכו לגדול בחציון ופיצו על המשך השחיקה בהכנסות מדואר מסורתי. מדובר בעליה של 13.7% בהכנסות מסחר מקוון, ובעליה של 8% בהכנסות בנק הדואר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת, לצד ירידה של כ-7% בהכנסות משירותי דואר.
באפריל 2019 חתמה חברת הדואר על הסכם למכירת בניין דואר ישראל ברחוב ההגנה בתל אביב, תמורת כ-155.2 מיליון שקל. רווח ההון הנובע ממכירתו ייכלל בתוצאות הרבעון השלישי של השנה. סך ההכנסות של החברה ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-448 מיליון שקל, מול 452 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.