בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בית המשפט המחוזי בתל אביב קובע:
|
|
|
תחנת מוניות תשלם מיליונים
|
מוניות הנשיא רשמה בצורה פסולה הכנסות ב-12 מיליון שקל וחויבה לשלם כעת מע"מ ב-2 מיליון שקל ● החיוב הוטל גם אישית על נהגי מוניות מבוגרים על שמם נרשמה התחנה במע"מ
|
הנפיקה "חשבוניות זיכוי" [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90]
|
|
|
|
|
תחנת מוניות הנשיא ברמת גן תשלם הפרשי מע"מ בסך 2 מיליון שקל וקנס של 100,000 שקל על פסילת ספריה לשנים 2013-2009. כך קובע (31.12.20) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, הרי קירש, אשר דחה את רוב ערעורה של התחנה על החלטותיו של מנהל מע"מ גוש-דן. עוד נקבע, כי מע"מ יכול לגבות את מלוא הסכומים ממי שרשומים כשותפים המייצגים - בנימין תשובה ואליהו כוכבי. המחלוקת נבעה מן האופן בו דיווחה מוניות הנשיא על נסיעות שתמורתן שולמה במרוכז בידי שתי חברות אבטחה, שהיו לקוחות מרכזיים שלה והיא ביצעה עבורן עשרות נסיעות ביום. התחנה הוציאה לחברות חשבוניות מס, כולל מע"מ, ניכתה עמלה ואת היתרה העבירה לנהגים שביצעו את הנסיעות. הנהגים לא הוציאו חשבוניות משלהם לתחנה, והיא הנפיקה "חשבוניות זיכוי" בגובה התשלומים והקטינה בהתאם את המחזור עליו דיווחה למע"מ. בשל כך קבע מנהל מע"מ, כי התחנה לא דיווחה על הכנסות ב-14.7 מיליון שקל וחייב אותה בתשלום של 2.4 מיליון שקל. לא הייתה מחלוקת בכך שהתחנה פעלה שלא כדין, והתעלמה מן האפשרות הסבירה שהנהגים לא יוציאו חשבוניות ולא ישלמו את המע"מ. קירש דחה את טענתה של התחנה, לפיה האחריות מוטלת במלואה על מנהל החשבונות שמואל שגב, שטיפל בדיווחיה ושלדבריה הגה שיטה זו. קירש מטיל את האחריות על התחנה עצמה, שכן "שלוחו של אדם כמותו" ונישום אינו יכול לחמוק בטענה שענייניו טופלו בידי איש מקצוע. עוד הוכח, כי מנהלי התחנה ידעו על המהלך, היו שווי נפש כלפיו ולא טרחו לבדוק את תקינותו. עוד אומר קירש, כי לא ברור האם שיטה זו אכן גרמה לאובדן הכנסות למדינה, אולם מוניות הנשיא אחראית לכך בשל השיטה בה פעלה. היא אומנם נתקלה בבעיה של קבלת חשבוניות פרטניות מידי הנהגים, אך לא הייתה רשאית לגלגל אותה בפועל לפתחה של המדינה. התחנה היא שאמורה הייתה להוכיח שלא נגרם למדינה חסרון כיס, אך לא עמדה בנטל זה. בניתוח הנתונים הקיימים הגיע קירש למסקנה, כי היקף העסקות שלא דווחו היה 12 מיליון שקל, וקבע שיש להפחית בהתאם את שיעור החיוב ל-2 מיליון שקל. עוד נדונה שאלת הטלת האחריות האישית על תשובה וכוכבי, נהגי מוניות המצויים בשנות ה-60 וה-70 לחייהם. רישומם כשותפים המייצגים נעשה על-פי החלטתה של התחנה, היא לא הודיעה למע"מ במשך 33 שנים על הוספת שותפים ולא ברור האם מי מהשותפים האחרים היה מעורב בצורת הרישום הפסולה. קירש מציין, כי לנוכח נסיבותיהם האישיות של תשובה וכוכבי הוא הציע לצדדים להגיע לפשרה, אך הסכום שהציעה התחנה היה בלתי מידתי בהתחשב בהיקף התיק. לכן, הטיל קירש את האחריות על תשובה וכוכבי - אם כי הקטין במחצית את הקנס בשל פסילת הספרים. את התחנה ייצג עו"ד תמיר סולומון, ואת מע"מ - עו"ד יונתן בן-דוד.
|
תאריך:
|
04/01/2021
|
|
|
עודכן:
|
04/01/2021
|
|
איתמר לוין
|
+הרכבת הקלה כמנוע נדל"ני
|
08:40 04/01/21 | עו"ד אלדן דנינו | לרשימה המלאה |
אין ספק שהרכבת הקלה, על כל מגבלותיה, תייצר דווקא מהפך נדל"ני של ממש באותם צירים שבהם תחלוף ובמיוחד באותם מיקומים שיהיו במרחק הליכה קצר אל התחנות (הקו הסגול [צילום: איתמר לוין])
|
|
תחנת מוניות תשלם מיליונים
|
|
שלושת קווי הרכבת הקלה, האדום, הירוק והסגול, המועדים להיפתח במהלך העשור הקרוב בתל אביב וערי גוש-דן הסמוכות, אומנם אינן מבשרות על מהפיכה תחבורתית, אולם כן השפיעו באופן משמעותי על רמות מחירי הנדל"ן בערים אלה, ובמיוחד באותם אזורים שאינם נחשבים כיום ליוקרתיים ומבוקשים.
|
|
|
איגוד ועדי התחבורה בארגון כוח לעובדים הודיע כי ינקוט עיצומים ביום ראשון (3.1.21) וימנע פעילות אוטובוסי חברת סופרבוס בשעות 09:00-07:00. ההשבתה תהיה רק באשכול בית שמש ולא באשכול העמקים. הנהגים מוחים על מה שהגדירו עלייה במקרי תקיפת הנהגים בחודש האחרון, בעקבות דרישת נהגים מנוסעים לעטות מסכות.
|
|
|
חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן, ביצעה במשך שש שנים מאות שינויים בתכנון עשר התחנות התת-קרקעיות בקו האדום מפתח תקוה לבת-ים. כך טוענת חברת האדריכלות הקנדית IBI, המופקדת על תכנון התחנות, בתביעה בסך 62.5 מיליון שקל. התביעה חושפת טפח מן המתרחש מאחורי הקלעים בפרויקט הענק, שכבר סובל מעיכוב משמעותי בלוחות הזמנים וטרם ידוע מתי יושלם.
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 30.12.20) את בקשת הממשלה להאריך את תוקפן של התקנות המגבילות את הפעילות בתחבורה בתקופת הקורונה. הממשלה ביקשה להשאיר את ההגבלות הקיימות כיום בתוקף למשך 28 ימים נוספים - עד 28 בינואר 2021, כאשר המשמעות היא כי התפוסה באמצעי התחבורה הציבורית תישאר בשיעור של 75%.
|
|
|
בחודשים האחרונים נרשמה ירידה משמעותית במספר הנסיעות ברכבת ואלו נעים בין 80-100 אלף נסיעות ביום, כ-30-35 אחוזים ביחס לכמות הנסיעות היומית טרם הקורונה אשר עמדה על 270 אלף. עם כניסתו של הסגר הנוכחי לתוקף, נרשמה ירידה נוספת במספר הנוסעים, וביום שני האחרון עמדה כמות הנסיעות היומית על כ-60 אלף, כ-20 אחוזים ביחס לממוצע הנסיעות היומי טרם הקורונה.
|
|
|
|
|
|
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
|
|
|
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
|
|
|
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
|
|
|
שמואל רוזנר
ביידן מפגר כעת אחרי טראמפ בג'ורג'יה, מדינה קרטית, ובמדינות מתנדנדות אחרות. סוקר ידוע ממליץ לביידן לזוז למרכז פוליטי כדי להגדיל את סיכוייו לנצח. יועץ אסטרטגי טוען שגם פניית הפרסה של...
|
|
|
קיסר קבהא
הערוץ הלוויני הקטרי, ששידוריו בישראל נסגרו ונאסרו, העלה בסופו של יום תמונה ששיקפה באופן דו-צדדי את המתרחש במלחמה בעזה, וזאת בניגוד לערוצים הישראלים ששיקפו תמונה חלקית
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|