|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
אוניית המטען SKYSTAR ועליה כ-7000 טון עץ אחוד [צילום: נמל המפרץ SIPG]

המשבר בנמלים: "שרת התחבורה לא מתערבת"

בתום דיון סוער על הפקק בנמלים דרש היו"ר ח"כ רון כץ דיווח משרת התחבורה: "בזמן חרום נוקטים פעולות חרום" יוזמי הדיון, כלפון והשכל, הפנו אמצע מאשימה כלפי ההסתדרות ואמרו כי הפקק משליך ישירות על יוקר המחיה סגן השר קארה: מדובר בהשתלטות פושעת של ההסתדרות על הנמלים יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות קרא לחברי הכנסת להסיר חסינות ולבחון את האמירות במבחן משפטי
21/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 21.2.22) לבקשת ח"כ שרן השכל וח"כ יום טוב כלפון ודנה בהשתלטות ההסתדרות על נמלי הים, המובילה להחרפה של יוקר המחיה ולשיבושים כבדים בשרשרת האספקה. בתום דיון סוער, הודיע ח"כ רון כץ, שמילא את מקומו של היו"ר, כי הוועדה לא תנוח עד שלא תפתור את המצב הזה, וקרא לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת התחבורה מרב מיכאלי להרים את הכפפה ולמצוא פתרון לפקק שמשפיע ישירות על יוקר המחיה. "בזמני חרום נוקטים פעולות חרום", אמר.
נייר עמדה לקראת הדיון במשבר הסחורות בנמלים / נייר עמדה
בשנים האחרונות עובר ענף הנמלים בישראל תמורות משמעותיות כאשר הוקמו שני נמלים פרטיים, נמל הצפון בחיפה ונמל הדרום באשדוד. כוונתם המקורית היתה להתמקד באוניות מכולות אבל משבר הסחורות והתור שהולך ומתארך באוניות מטען כללי הובילו את נמל הצפון להציע שירותים לפריקת מטען כללי. עם היוודע הדבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בנמלים וחברות התעבורה הימיות המנהלות את התנועה בתוך הנמלים
העומס בנמלי ישראל והשפעתו על יבואני פלדה לבניין ויוקר המחיה / מכתב פנייה
למצער, חוסר היעילות בנמלי ישראל, והיעדר תחרות בין הנמלים הנובע בין היתר מכפיה על האוניות להירשם מראש באיזה נמל יפרקו את המטען 72 שעות בטרם הגעה ל"עוגן" ולא כתלות איפה התור הקצר ביותר בין הנמלים, מ"קנס של %40 "בשל תשלום דמי עגינה נוספים במידה והאוניה לא נפרקה תוך 30 יום, מאי יעילות בעבודת הנתבים ובנוסף לכך גם היעדר הקצאת מסופי פריקה ייעודיים לברזל, מביאים לכך, שהמשק משלם מחיר כבד בדמותה של עליית מחיר ברכיב הברזל לבנייה.
השפעת תפקוד נמלי ישראל על יוקר מחירי המזון / מכתב פנייה

את הדיון פתח ח"כ כלפון, שאמר כי ההשפעה על עליית מחירי ההובלה הימית מעטה, אולם יש גורם שכן יש שליטה עליו והוא ההסתדרות. הוא הוסיף כי הפקק בנמלים גורם לעלויות מטורפות שמתגלגלות לצרכן ומזניקות את מחירי הדיור ומחירי המוצרים בסופר, בשל ארגוני עובדים וההסתדרות שהיא אולי לא האשמה העיקרית אבל יש לה אחריות מסוימת לבעיה. ח"כ השכל הוסיפה כי 90 אניות מחכות מחוץ לנמל חיפה והדבר משליך ישירות על יוקר המחיה וכעת יש מס נוסף, מס נמל.

סגן השר אביר קארה אמר כי מדובר בהשתלטות פושעת של ההסתדרות על הנמלים, דבר שפוגע בכל אזרחי ישראל. הוא הוסיף כי ההסתדרות לא מאיימת בשביתה, אלא מאיימת ישירות על היבואנים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, קרא בתגובה לסגן השר להסיר חסינות. סגן השר השיב: "הימים שאיימתם הסתיימו, הגיע הזמן שהמדינה, כשמישהו פוגע בה כמו אויב, תדע להפעיל כוח כמו נגד כל קבוצה אחרת".

אדרי התייחס לכך ואמר כי כשמישהו קורא להסתדרות עובדים 'אויבת ופושעת' הוא פוגע ב-850 אלף העובדים שהיא מייצגת. "בחסות החסינות אפשר להגיד הכל, תסירו את החסינות ונבחן את זה במבחן משפטי", אמר אדרי לחברי הכנסת קארה השכל וכלפון. ח"כ כלפון הגיב כי במקום לתת מענה אדרי תוקף את חברי הכנסת שיזמו את הדיון. אדרי הוסיף כי אין שביתה או עיצומים בנמלים והבעיה היא במקום אחר.

נציג רשות הספנות והנמלים, צביקה שפירא, העריך כי הבעיה היא מחסור בעובדים וכוח אדם מקצועי וזמין. ח"כ אורי מקלב אמר כי כותרת הדיון הוא לא נכונה וכי ההסתדרות היא לא השאלה, וצריך לראות איך פותרים את המצב. ח"כ יעקב מרגי אמר כי השרה אמרה שהבעיה נפתרה אבל הוא יכול לראות את התור מהבית. הוא תהה האם הבעיה מעניינת את שרת התחבורה ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי.

נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, מתח גם הוא ביקורת על ההסתדרות ואמר: "משרדי האוצר והכלכלה אתנו לגמרי, מי שלא אתנו לצערי זה משרד התחבורה. נשיק מהיום מדד שרת התחבורה, שיציין פעם בשבוע את ממוצע האניות הממתינות והעלות למשק. שאיש לא יוכל לעשות טיקטוק ולהגיד שאין פקקות בנמלים".

מנכ"ל צים, ניר אבני, אמר כי אין ניצול משאבים וכי צריך שכל הידיים יהיו עובדות. מנכ"ל קמור ספנות ונציג איגוד יבואני התבואות, רלי נורמנד, אמר כי בתוך חודש אפשר לפתור את הבעיה תוך חודש, אם יאפשרו לנמל החדש ולמספנות ישראל לעבוד ולגייס עוד 300-200 עובדים. לדבריו, זה אומנם יעלה כסף אבל יחסוך הרבה יותר".

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל, הזהיר כי אם הבעיה לא תטופל בקרוב נהיה בבעיה קשה לקראת פסח, ואמר כי יש אניות שעומדות ברציף בחיפה ולמעשה לא נפרקות בגלל שאונייה מקבלת יד אחת ביממה. הוא הוסיף כי יאפשר לחברת נמלי ישראל לקבל שטח עורפי נוסף, כדי שיאפשר להם לפרוק מטען ככללי. ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי אם לא יאפשרו למספנות ישראל לפרוק יותר מ-5% מהמטען הכללי אז הצעד לא יעזור.

סגן נשיא נמל המפרץ, יואב צוקרמן, אמר כי חברת נמלי ישראל מוסמכת לתת לו את רציפים 7-8 בחיפה בתנאים שיקבעו באישור שרת התחבורה ושר האוצר, ואם כולם יירתמו אפשר לסגור את הפקק.

מנכ"ל נמל אשדוד, משה ז'נה, אמר כי באשדוד עובדים 24/6 לצמצם את התור וגייסו 90 עובדים, אך צריך להכשיר אנשים לראשי צוותים וצריך לשאול למה הנמלים החדשים לא נפתחו.

סגן השר קארה ביקש לדעת האם ההסתדרות תתנגד להפעלת הנמלים החדשים בחיפה ואשדוד, ואדרי השיב כי ההסתדרות תפעל לפי ההסכמים ואם רציפים 8-7 בחיפה יועברו לנמל המפרץ אזי נמל חיפה צריך לקבל את רציף כרמל ב' וקרא שלא להחליש את הנמלים הקיימים. ח"כ סמוטריץ' אמר כי ייקח שנים עד שכרמל ב' ייבנה ואדרי השיב כי יש הסכם. סמוטריץ' השיב: "אל תשחקו איתנו, ההסכם לא צפה מציאות כזו שמצריכה הפעלת 8-7 מהר, אפשר במקביל להפעיל את המימון של כרמל ב'".

היו"ר כץ הוסיף ושאל האם ההסתדרות לא סומכת על המדינה שתבנה את כרמל ב', ואדרי השיב כי רוצים לרמוס הסכמים שעבדו עליהם 10 שנים וביקש התחייבות לא לפגוע באיתנות הפיננסית של נמל חיפה. אדרי שאל האם בתום הפקקים יסגרו רציפי 8-7, ואמר: "נעשה כל מה שאפשר להילחם בפקקים בלי לסכן אלפי משפחות". ח"כ כלפון ענה בתגובה כי מדובר בדבר שמשפיע על מאות אלפי משפחות בכל מדינת ישראל ויש רציפים שאפשר להפעילם וההסתדרות מונעת את זה. אדרי השיב: "זו דמגוגיה, יש הסכם שמונע את זה".

ח"כ סמוטריץ' הודה כי המצב קצת יותר מורכב, שכן אם הנמלים הוותיקים ייפגעו בסוף לא תהיה תחרות והמחירים שוב יעלו. הוא הוסיף כי זה אירוע מורכב ואם שרת התחבורה לא תלכלך את הידיים בשפיר ושליה ותייצר דיוני עומק עם כל אנשי המקצוע לא יהיה פתרון.

נציגת משרד התחבורה, סיגלית ברקאי, הגיבה ואמרה כי השרה והמנכ"ל עוקבות באופן שוטף ומודעות לנושא, וכי נעשות פגישות יומיומיות לרבות מעקב אחר היקף כוח אדם והכלים. "הנושא על סדר היום של המשרד, כל ההצעות שהועלו פה נידונות והן חלק מהמערך", אמרה. ח"כ השכל אמרה כי זה נידון זמן רב וצריך מועד סיום.

ח"כ כץ סיכם את הדיון ואמר: "לא ננוח עד שנמצא פתרון. הוועדה סבורה שיש השפעה ישירה של העומס בנמלי ישראל על יוקר המחיה ובשל כך מחייב התייחסות מהירה ונחושה של שרת התחבורה, שר האוצר ושרת הכלכלה. הוועדה קוראת לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר האוצר להגדיל את כתב ההסמכה ולאפשר לחברת מספנות ישראל לפרוק היקף נרחב יותר אניות מטען כללי. הוועדה קוראת לשרת התחבורה ובטיחות בדרכים ולחברת נמלי ישראל לאשר לנמל הצפון לתפעל את הרציפים 7 ו-8 לפריקת אניות מטען כללי. הוועדה קוראת לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים ולהסתדרות להגיע בהקדם להסכם שיאפשר להגדיל את היקף העובדים הזמניים בנמלי אשדוד וחיפה. הוועדה מבקשת ממשרד התחבורה לדווח לה בכתב בתוך שבועיים באילו צעדים נקטה ובאילו צעדים בכוונתה לנקוט כדי להפחית את התור התפעולי בנמלי ישראל. לאחר קבלת הדיווח של שרת התחבורה הוועדה תקיים ישיבת מעקב בהשתתפותה, לא ננוח עד שנמצא פתרון. בזמן חרום נוקטים פעולות של חרום".

תאריך:  21/02/2022   |   עודכן:  21/02/2022
עידן יוסף
+כחול לבן: תדרוכים פחדניים ועלומים משיקולים פוליטיים ופוסט-ציוניים
19:17 21/02/22  |  עידן יוסף
בכחול לבן מגיבים לתדרוך בכירים בקואליציה ולפיו גנץ גדואג לפנסיות לחברים: "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה״ל היא חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה״ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה׳׳ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה׳׳ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת".
+מליאת הכנסת ננעלה מוקדם מן הצפוי
18:31 21/02/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת ננעלה מוקדם מן הצפוי, לאחר שהממשלה משכה את כל הצעות החוק. המשיכה היא בעקבות החרם מצד סיעת כחול לבן.

מן הליכוד נמסר: "ממשלת בנט קורסת. זה השבוע השלישי ברציפות שהקואליציה מושכת את כל הצעות החוק בגלל שהיא כושלת ומפסידה בהצבעות. הם יפלו הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".

מן הציונות הדתית: ממשלת עבאס-בנט בתוהו ובוהו. אחרי שבעטו בערכים היהודיים והציונים של מדינת ישראל והקימו ממשלה עם תומכי טרור, הכילו אלפי מתים בקורונה, זנחו את בעלי העסקים והתנתקו מהעם, הממשלה הזו לא מצליחה להעביר חקיקה ותוקעת את מדינת ישראל. בקרוב מאוד נשלח אתכם בעזרת השם הביתה ונחליף אתכם, בממשלה לאומית, יהודית וציונית".

משס נמסר: "בשבוע שבו הממשלה מביאה חוק גיור המסוכן ליהדות ולועגת לעובדי שכר המינימום, היא מתחילה לראות את הקריסה שלה בכנסת. גם בקואליציה שומעים את זעקת הציבור הנאנק מיוקר המחיה ואת אטימות הממשלה ומבינים כי היא חיה על זמן שאול״.
+גנץ נטש פגישה עם בנט לאחר שגילה כי מתדרכים נגדו
18:20 21/02/22  |  עידן יוסף
יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ, נטש פגישה עם ראש הממשלה בנט, לאחר שבמהלכה גילה שבאותה עת מסרו בכירים בקואליציה תדרוכים נגדו. בהעדר רוב, בגלל החרם של גנץ, הקואליציה משכה את החקיקה הממשלתית שעל סדר היום של המליאה. לאחר התדרוכים, לא הצביע גנץ בהצבעת האי אמון, אך זו נדחתה ברוש של 57 נגד 50.
+בכיר בקואליציה: גנץ דואג לפנסיות של החברים שלו
17:27 21/02/22  |  עידן יוסף
גורם בכיר בקואליציה: הופתענו מהצעד של גנץ. זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מפנטז על ממשלה עם ביבי? (חדשות 12)
+בנט ולפיד מקיימים פגישת חרום בעקבות המשבר מול גנץ
16:55 21/02/22  |  עידן יוסף
בעקבות הודעת יו"ר כחול לבן גנץ כי כחול לבן לא תתמוך היום בהצעות חוק ממשלתיות, מכונסים בשעה זו יושבי-הראש של ימינה, יש עתיד וישראל ביתנו לדון במשבר. בישיבה נוכחים גם יו"ר הקואליציה עידית סילמן ומזכיר הממשלה שלום שלמה.
+כחול לבן מחרימה את החקיקה הממשלתית
16:34 21/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר כחול לבן השר בני גנץ וסיעתו לא ישתתפו בחקיקה הממשלתית במליאת הכנסת, בשל מה שהגדירו "הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה" ובשל "הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים" תוקף את חבריו לקואליציה: "גורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט-ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה"
גנץ. עיצומים מול לפיד [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ליצמן מציע: להצביע נגד חוקים של הליכוד
16:30 21/02/22  |  
שמח גם באופוזיציה: "ח"כ יעקב ליצמן הציע להצביע נגד חוקים של הליכוד בתגובה להתנהלות הסיעה" (כאן חדשות).
+"פגישה משולשת התקיימה לעדכון מדיניות האכיפה בנגב"
15:38 21/02/22  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "השרה שקד, מזכיר הממשלה שלום שלמה ומנסור עבאס נפגשו אתמול ונענו לדרישתו של עבאס ללחוץ על היועמ"ש לממשלה לעדכן את מדיניות האכיפה בנגב.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי אדרי   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשבר בנמלים: "שרת התחבורה לא מתערבת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ, כינס (יום ב', 21.2.22) את סיעת כחול לבן, לשיח בנושא תהליכי החקיקה ועבודת הממשלה הנוגעת לנושאי ביטחון ולנושאים נוספים בסדר-היום של כחול לבן לרבות הנושאים הכלכליים, והתחייבויות קואליציוניות.
21/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה לאחרונה (15.1.22) דיון בנושא השפעת רשתות חברתיות על התפתחות הפרעות אכילה אצל ילדים ובני נוער, במסגרת יום מיוחד בנושא הפרעות אכילה שיזמה ח"כ לימור מגן תלם.
21/02/2022  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה המשיכה (יום ב', 22.2.22) לדון בהצעת החוק לסיוע לנפגעי אסונות אזרחיים שיזמה יו"ר הוועדה ושורת חברי כנסת - מהקואליציה והאופוזיציה - בעקבות אסון מירון. לדברי יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום טרם גובש נוסח מוסכם לחוק בגלל משא-ומתן ממושך בין משרדי האוצר, הרווחה והמשפטים. "איננו מוכנים לקבל את עמדתם כי היא עושה עוול לערכי המדינה, לאזרחיה ומחמיצה לחלוטין את מטרת החוק. יש עשרות חוקים המיועדים לקבוצות ייעודיות - ודווקא כעת, כשרוצים ליצור שוויון, הממשלה טוענת לאפליה. מדינות העולם הקימו מנגנוני-פיצוי מצוינים ונדיבים בהרבה מהצעת חברי הכנסת - ובכל זאת האוצר מתעקש". היא הזהירה את האוצר כי אם לא ייענה לדרישות חברי הכנסת המציעים - יעלה החוק גם בניגוד לעמדת משרדי הממשלה.
21/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת דחתה (יום ב', 21.2.22) את בקשת יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ ווליד טאהא להעברת הצעות חוק הכניסה לישראל (הממשלתית, והפרטיות של ח"כ האוזר, רוטמן, ודיכטר), מוועדת החוץ והביטחון, לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
21/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום ההייטק בישראל, בראשות ח"כ רון כץ, התכנסה (יום א', 21.2.22) לישיבתה הראשונה ודנה בפיתוח תעשיית הטכנולוגיה העילית וצמצום המחסור בכוח אדם מיומן - הכשרת עובדים ושילובם בתעשיה. ח"כ כץ אמר בפתח הדיון כי הכוונה היא למצוא דרכים להתמודד עם המחסור בכוח אדם בטכנולוגיה העילית, והזכיר את תוכנית מיליון עובדים להייטק של יו"ר מפלגתו יאיר לפיד.
21/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il