חברת אלקטרה צריכה תסיים את פעילותן של רשתות השיווק יינות ביתן ומגה שבבעלותה . זאת, במסגרת הסכם שחתמה עם חברת קרפור הצרפתית לפתיחת רשת סופרמרקטים של קרפור בישראל.
קבוצת קרפור (Carrefour) היא חברת קמעונאות המזון מהמובילות בעולם. שווי השוק של קרפור הוא כ-14 מיליארד אירו, ובבעלותה 13,900 חנויות בפורמטים שונים הנמצאות ביותר מ-40 מדינות, ומתקיימות בה יותר מ-2 מיליארד עסקות בשנה. מחזור המכירות השנתי של המותג הפרטי של קרפור עמד בשנת 2021 על 2.81 מיליארד אירו.
אלקטרה צריכה הודיעה לבורסה (יום א', 6.3.22) כי על-פי מזכר ההבנות שנחתם בין יינות ביתן לבין קרפור הוסכם כי יינות ביתן תפעל למיתוג מחדש של חנויות הרשתות יינות ביתן, מגה, ושוק מהדרין ולהתאמתן למותגי קרפור, בהתאם ללוחות הזמנים ולתנאים שיסוכמו בין הצדדים.
הצדדים יתקשרו ביניהם בהסכם זכיינות לתקופה של 20 שנים, עם אפשרויות הארכה לתקופות של 20 שנים נוספות. תמורת הזכיינות תיקבע בהסכם מפורט בין הצדדים ותכלול, בין היתר, תשלום סכום ראשוני קבוע בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור ממחזור ההכנסות.
מאלקטרה צריכה נמסר כי הסכם הזכיינות עתיד לאפשר ליינות ביתן לרכוש ולשווק את מוצרי קרפור תחת מותגי קרפור, ויאפשר ליינות ביתן למכור מוצרים שמיוצרים בארץ תחת מותגי קרפור. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם זכיינות מחייב המסדיר את כלל ההבנות עד לחודש אפריל 2022.