חברת טוויטר הודיעה בסוף השבוע כי לא תאפשר העלאת פרסומות המכחישות את הקונצנזוס המדעי, או את תפיסת שינוי האקלים. בענקית האינטרנט גוגל כבר הכריזו זה מכבר על מדיניות דומה.
"מודעות לא אמורות להפריע לדיונים חשובים על משבר האקלים", נכתב בהודעה שפרסמה (יום ו', 22.4.22) הנהלת טוויטר. עם זאת, אין כל סימנים לכך שהמדיניות החדשה תשפיע על התוכן שמעלים המשתמשים ברשת טוויטר בחשבונותיהם.
ההודעה פורסמה שעות ספורות לפני שהאיחוד האירופי אישר חוק שיחייב את החברות להיאבק במידע מטעה; להפסיק לכוון פרסומות על בסיס אתני, דתי או נטייה מינית; ולהפעיל מדיניות נוקשה יותר להסרת תכנים בלתי חוקיים.
החוק ישים קץ לעידן הרגולציה העצמית של ענקי ההיי-טק - בשלב זה באירופה. נכון להיום, החברות קובעות מהם תכנים אסורים וכיצד לטפל בהם, כאשר האינטרס הכלכלי שלהן הוא להתסיס את הרשת ובכך להגדיל את התעבורה וממילא את הכנסותיהן מפרסום. האיחוד האירופי נוקט מזה שנים קו תקיף בהרבה מאשר ארה"ב כלפי חברות אלו, שכולן אמריקניות; בארה"ב עולה הטענה שתכנים אלו מוגנים על-פי התיקון הראשון לחוקה, המבטיח את חופש הדיבור.
החוק אינו מחייב את החברות להסיר תכנים ספציפיים ומותיר לכל מדינה את הגדרתם של התכנים הללו; הוא כן מחייב את החברות להוסיף דרכים בהן יוכלו המשתמשים לציין תכנים פוגעניים. על-רקע המלחמה באוקראינה גם הסכימו 27 המדינות החברות להעניק למאסדרים יותר כוח לכפות על החברות לפעול במהירות בזמן משבר ביטחוני או משבר בריאותי, כמו למשל להפסיק הפצת תעמולה מדינתית או קידום של תרופות אליל בזמן מגיפה. הוא גם מחייב את החברות לאפשר לגולשים להפסיק את פעילותו של אלוגריתם ההמלצות המשתמש בפרטיהם האישיים כדי לתפור תוכן עבורם.