ההסתדרות וועד הטייסים בחברת התעופה למטען צ'אלנג' איירלינס (לשעבר ק.א.ל) מבקשים (22.8.22) מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לאסור על החברה להעביר את משימות עובדיה השובתים לעובדים ולחברות אחרות מאותו קונצרן או מחברות אחרות.
בבקשה נטען, כי החברה מפרה את הוראות הדין האוסרות על מעסיק שמפעלו מושבת, להפעיל אותו באמצעות עובדים חלופים. היא גם מפרה את ההסכמים הקיבוציים הקובעים את התנאים בהם היא יכולה לבצע חכירה רטובה - להפעיל את טיסותיה באמצעות חברה אחרת. צ'אלאנג' ישראל היא חלק מקבוצת צ'אלאנג' הבלגית ומעסיקה 150 עובדים, מתוכם 45 טייסים.
ההסתדרות והוועד הכריזו בחודש שעבר על סכסוך עבודה, בשל השינוי הארגוני בחברה וההחלטה על החלפת שני מטוסי 747-400 במטוסי 767-300. לאחר מכן הוחלט לגרוע אחד משני מטוסי הג'מבו עוד בטרם הגיע מטוס חלופי, דבר שלטענתם לא תואם עם הוועד. השינויים בצי המטוסים משליכים בצורה משמעותית על הטייסים ותנאי עבודתם, נטען בבקשה, אולם הנהלת החברה מוכנה לדון רק על פיצוי לטייסים בדמות 15 שעות עבודה נוספות ועד לסוף השנה בלבד.
סכסוך העבודה הוכרז בטענה שההנהלה גוררת את רגליה במו"מ עם הטייסים. לדברי ההסתדרות והוועד, העיצומים הנוכחיים נועדו למנוע שינוי במצב, בו מופסקת פעילות מחצית ממטוסי החברה ללא מו"מ עם העובדים והסכמות איתם. החברה עומדת לחכור בחכירה רטובה שני מטוסים ומכאן הבקשה לסעד זמני דחוף. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד מוריה גליק ויעל רובינשטיין, וטרם הוגשה תגובת החברה.