|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
המצב טוב מבעבר [צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90]

דוח: ירידה בזיהום האוויר בישראל

מה המפעלים בסביבה שלנו פולטים לאוויר, לים ולקרקע? המשרד להגנת הסביבה מפרסם זו השנה העשירית ברציפות את נתוני מרשם הפליטות לסביבה (מפל"ס) לשנת 2021 של 575 המפעלים הגדולים בארץ
25/08/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   משבר האקלים   |   תגובות
עיקרי הממצאים
בשנת 2021 פחתה בדיווחי המפל"ס פליטת תחמוצות חנקן ב-19%; פליטת תחמוצות גופרית פחתה ב-10% ופליטת גזי החממה פחתה ב-3% - זאת בשל צמצום השימוש בפחם לייצור חשמל והגברת ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות.
פליטת תרכובות אורגניות נדיפות למעט מתאן (NMVOC) פחתה ב-3% בקרב מדווחי המפל"ס ב-2021, בעיקר בשל סגירת מפעל שמן תעשיות שמנים במפרץ חיפה.
פליטת חומרים חשודים ומוכרים כמסרטנים עלתה ב-1.5% בקרב מדווחי המפל"ס ב-2021, בעיקר במפעלים רותם אמפרט נגב, אדמה אגן, תחנת כוח גזר, הקורנס ויהודה פלדות.
העלויות החיצוניות של פליטות לאוויר לשנת 2021 בדיווחי המפל"ס מסתכמות ב-12.5 מיליארד שקל, מתוכן 7.7 מיליארד שקל מפליטת גזי חממה - הפחתה של 9% מהעלויות שנרשמו בשנת 2020.

מה כמות המזהמים שנפלטים מהמפעלים בסביבה שלנו? מה מפל"ס הזיהום (מרשם הפליטות לסביבה) בסביבתנו? המשרד להגנת הסביבה מפרסם (יום ה', 25.8.22), זו השנה העשירית, את מרשם הפליטות של המפעלים בישראל (מפל"ס), הכולל מידע מקיף על אודות פליטות מזהמים לאוויר, לים, לקרקע ולמקורות מים מהמפעלים וגורמי זיהום הגדולים.

המפל"ס מציג את פליטות המזהמים של 575 מהמקורות הגדולים בישראל. המידע מוצג גם באופן גאוגרפי, ומאפשר לחפש מפעלים על גבי מפה. כמו-כן ניתן לבצע ניתוח נתונים מתקדם לפי מקור ולפי מזהם וכן השוואה בין שנים.

כמדי שנה, המפל"ס משמש כלי מרכזי לזיהוי מגמות של פליטות מזהמים והעברת פסולת בישראל. המשרד להגנת הסביבה נעזר במפל"ס כאמצעי מסייע לפעילות פיקוח, לקבלת החלטות ולקביעת מדיניות. בד-בבד, המפל"ס נועד להגביר את שקיפות המידע הסביבתי בישראל - ככלי המנגיש מידע לציבור על פליטות מזהמים (לאוויר, לים, לנחל, לקרקע) ועל העברות פסולת מכל המפעלים הגדולים. נוסף על כך, מכיוון שמבנה המרשם במדינות ה-OECD דומה, ניתן לבצע השוואה בין המדינות.

מרשם פליטות לסביבה / דוח שנתי
המפל"ס מציג את פליטות המזהמים של 575 המפעלים הגדולים בישראל. המידע מוצג גם באופן גאוגרפי ומאפשר לחפש מפעלים על גבי מפה. כמו כן הוא מאפשר ניתוח נתונים מתקדם לפי מפעל ולפי מזהם וכן השוואה בין שנים. נערך בעזרת חברות הייעוץ ד.ה.ב מד בע"מ ואקוטריידרס בע"מ (68 עמ')
מרשם הפליטות לסביבה - סיכום וניתוח דיווחי 2021 / מצגת
חברות הייעוץ ד.ה.ב מד בע"מ ואקוטריידרס בע"מ סייעו בהכנת הדוח (60 עמ')


פליטות לאוויר במפל"ס

בשנת 2021 נרשמו הפחתות בפליטת חלק מהחומרים המזהמים לאוויר בקרב מדווחי המפל"ס בשיעורים של 3% עד 19% ועלייה של 1.5% בפליטת חומרים חשודים כמסרטנים או מוכרים כמסרטנים לבני אדם, בהשוואה לשנת 2020. בין השנים 2012 ל-2021 מוצגות הפחתות של עד 84%, בעקבות יישום דרישות המשרד להגנת הסביבה בהיתרי הפליטה של המפעלים, וכן עקב הגברת השימוש בגז מחצבים וצמצום השימוש בפחם לייצור חשמל.

הרחבה לגבי כמות פליטת חומרים חשודים או מוכרים כמסרטנים במפל"ס שעלתה בשנת 2020 ב-1.5% מהכמות שדווחה בשנת 2020 (במפעלים הנדרשים להיתרי פליטה לאוויר חלה עלייה של 16%). עיקר העליות חלו במפעלים הבאים:

  • רותם אמפרט נגב - עלייה של 2,029 ק"ג בכמות פליטת הבנזן בשנת 2021. לטענת המפעל איכויות הפוספט משתנות לאורך השנים, כך שנעשה שימוש בפוספט המכיל יותר חומר אורגני עם השנים. המפעל הגיש תוכנית לצמצום הפליטות ועל פיה החלפת התנור במתקן 70 תימנע את פליטת הבנזן. בסמוך למפעלי התעשיה במישור רותם נמדדים ריכוזים גבוהים קצרי טווח של בנזן.
  • תחנת כוח גזר - עלייה של 431 ק"ג בפליטת פורמלדהיד בעקבות עלייה בהיקפי ייצור.
  • אדמה-אגן, הקורנס ויהודה פלדות - ראו בפירוט נפרד לגבי אשדוד.

פליטת חומרים אורגניים נדיפים ללא מתאן (NMVOC) המדווחים למפל"ס פחתה בשנת 2021 ב-3%, בעיקר בשל סגירת מפעל שמן תעשיות שמנים.

גז מחצבים לעומת פחם

פליטת NMVOC וחומרים חשודים או מוכרים כמסרטנים לאוויר מתחנות כוח השורפות גז מחצבים: תחנות הכוח פולטות כולם ביחד לאוויר כ-5% מפליטת NMVOC המדווחת למפל"ס ו-18% מפליטת חומרים חשודים או מוכרים כמסרטנים. תחנות הכוח הפחמיות פולטות יותר תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן, חלקיקים ומזהמים נוספים מאשר תחנות הכוח הגזיות. אולם בכל הקשור לתרכובות אורגניות נדיפות וחומרים חשודים או מוכרים כמסרטנים, המגמה הפוכה: הפליטה מתחנות הכוח השורפות גז מחצבים גבוהה יותר.

בשנת 2021 תחנות כוח גזיות פלטו NMVOC בהיקף של פי 46 מתחנות כוח פחמיות ופי 7 בכל הקשור לחומרים חשודים או מוכרים כסרטנים. בשנה זו, תחנות הכוח הגזיות ייצרו פי 3 חשמל מתחנות הכוח הפחמיות.

זרקור על אזורי תעשיה

מפעלי מפרץ חיפה

במפרץ חיפה התרחשו הפחתות מצטברות בפליטת חומרים מזהמים לאוויר של 50% עד 94% משנת 2012. ב-NMVOC חלה הפחתה של 32% בשנת 2021, הנובעת מסגירת מפעל שמן תעשיות שמנים והפחתת דליפות מרכיבי ציוד במפעל גדיב.

בתחמוצות חנקן התרחשה בשנת 2021 הפחתה של 8% בעקבות הפחתות בתחנת הכוח חיפה ובכרמל אולפינים.
בתחמוצות גופרית חלה עלייה של 22% שהתרחשה בבז"ן. ב-PM10 התרחשה עלייה של 10% שהתרחשה בתחנת הכוח חיפה; ובחומרים מסרטנים נרשמה הפחתה של 15% בעקבות הפחתת דליפות מרכיבי ציוד שבוצעה בגדיב.

אזור התעשיה באשדוד

באזורי התעשיה שבצפון אשדוד פועלים 12 מדווחי מפל"ס תעשייתיים. באזורים אלה חלו הפחתות בפליטות מזהמים לאוויר בשיעור של 23% עד 98% משנת 2012.

בתחנות ניטור האוויר בכל מרחב אשדוד לא נמדדות חריגות מערכי הסביבה, פרט לתחנת ניטור אחת באזור התעשיה הצפוני, שבה נמדדו בשנת 2021 שבע חריגות בחלקיקי PM2.5 (מעבר ל-18 החריגות המותרות) וחריגה אחת בתחמוצות חנקן. בתחנות ניטור תפעוליות הממוקמות בתוך או בסמוך למפעלים, הרחק מאזורי מגורים, ומשמשות לקבלת תמונת מצב על המפעל, נמדדות חריגות מערכי סביבה. בנוסף, בדיגומי המפעלים המפורטים מטה לא נמדדו חריגות מערכי הפליטה המותרים (העוקבים אחרי הערכים המחמירים הנהוגים באיחוד האירופי), למעט דיגום עופרת בקורנס.

בשנת 2021 התרחשו המגמות הבאות בפליטת מזהמים באזורי התעשיה בצפון אשדוד:

  • בתחמוצות חנקן חלה הפחתה של 7%, הנובעת בעיקר מהפחתה בפז בית זיקוק אשדוד;
  • בתחמוצות גופרית חלה הפחתה של 35% הנובעת בעיקר מהפחתה בפז בית זיקוק אשדוד;
  • ב-NMVOC חלה עלייה של 14% הנובעת מעליות בפליטות של פז בית זיקוק אשדוד וסולבר מוצרי חלבון;
  • בחלקיקי PM10 חלה הפחתה של 12% הנובעת בעיקר מהפחתות בפליטות בתחנת הכוח אשכול;
  • בחומרים חשודים או מוכרים כמסרטנים חלה עלייה באזור התעשיה הצפוני באשדוד בפליטות של 45% בשנת 2021 ועלייה של 107% בשנתיים האחרונות. זאת, בשל העליות במפעלים הבאים:

  • אדמה-אגן - דיכלורומתאן (DCM): בשנת 2020 חלה עלייה של 390 ק"ג ובשנת 2021 חלה עלייה נוספת של 892 ק"ג. עם זאת לא נמדדו חריגות מערכי הפליטה בארובה. הסבר המפעל הוא שהעלייה נובעת מתחזוקה לקויה של הפחם הפעיל בשנת 2021. הסבר נוסף של המפעל הוא שמתכונת העבודה היא מנתית ומשתנה ולכן יש שונות בין דיגום לדיגום ובהתאם לכך שונות בכמות השנתית המחושבת. יהמשרד דרש להגביר את הבקרה על איכות הפחם הפעיל וימשיך את המעקב אחר פליטות אלו.
  • הקורנס - עופרת: בשנת 2021 חלה עלייה של 122 ק"ג עופרת בפליטה לאוויר - עלייה של 140% משנת 2020. יש לציין שהפליטה בשנת 2020 הייתה נמוכה מהפליטה בשנים 2016 עד 2019. בדיגום פתע שבוצע על-ידי המשרד להגנת הסביבה בנובמבר 2021 נמצאה חריגה מערך הפליטה המותר. חריגה זו נמצאת בהליך אכיפה והמשרד הוציא התראה לקורנס, בשל החריגה הקשורה לתחזוקה לקויה של בית שקים. המפעל נדרש לבצע שיפורים שבחלקם כבר יושמו. יצוין, כי בבדיקות ארובה שערך לאחר מכן המפעל לא נמצאה חריגה נוספת. בנוסף, המשרד דרש מהמפעל לבצע בדיקות סביבתיות של איכות האוויר בתדירות גבוהה על גדר המפעל. בבדיקות אלו לא נמצאו חריגות מהערך היממתי של עופרת, אך הריכוזים מגיעים עד ל-97% מהערך היממתי.
  • הקורנס - בנזן: בשנת 2021 נרשמה עלייה של 226 ק"ג בפליטת בנזן לאוויר (עלייה של 207% בהשוואה לשנת 2020). בשנת 2021 נמדדו ריכוזי בנזן בארובה בשיעור סביב ערך הפליטה (בטווח השגיאה של שיטת המדידה). הסבר המפעל הוא שמקור הבנזן בפחם המשמש כחומר בערה מכיל בנזן ולכן כמות הפליטה מושפעת מטיב הפחם.
  • יהודה פלדות - בנזן: בשנת 2021 דווח על-ידי המפעל על עלייה בפליטת בנזן לכמות של 1,208 ק"ג לעומת 845 ק"ג בשנת 2020. בדיגום פתע שערך המשרד להגנת הסביבה במפעל בספטמבר 2021 לא נמצאה חריגה וגם בדיגומים שבוצעו בשנת 2022 לא נמצאו חריגות. הסבר המפעל לשונות בפליטת הבנזן הוא שיש שונות בניקיון פסולת המתכת המגיעה למיחזור במפעל. המשרד יבחן עמידת המפעל בדרישת היתר הפליטה למיון הפסולת לפני כניסתה להתכה ובמידת הצורך יפעיל סמכויותיו בנושא זה.

אזור התעשיה באשקלון

באזורי התעשיה בדרום אשקלון פועלים 7 מדווחי מפל"ס תעשייתיים מתוכם 3 תחנות כוח: רוטנברג, ורידיס ודוראד. הפליטות לאוויר באזורים אלו פחתו בשנים האחרונות ב-68% עד 94% בעקבות דרישות המשרד להגנת הסביבה, שבעקבותיהן פעלו התחנות לצמצום השימוש בפחם בתחנת רוטנברג והתקנת סולקנים בכל יחידות הייצור.


עלות חיצונית של פליטות לאוויר המדווחות למפל"ס: סך העלות החיצונית של פליטות מזהמים לאוויר על יד מדווחי המפל"ס בשנת 2021 היא 12.5 מיליארד שקל. בשנת 2020 העלות הייתה 12.9 מיליארד שקל. יש לזכור כי מחירי גזי החממה עלו מ-167 שקל לטונה פחמן דו-חמצני בשנת 2020 ל-176 שקל לטונה פחמן דו-חמצני בשנת 2021. לפיכך, העלות של שנת 2021 במחירי 2020 היא 11.8 מיליארד שקל - כלומר הפחתה של 9% שהם 1.1 מיליארד שקל. ההפחתות בשנת 2021 נובעות בעיקר מצמצום השימוש בפחם בתחנות הכוח אורות רבין ורוטנברג.

20 הפולטים הגדולים של חומרים מזהמים, הגורמים ל-85% מהעלות החיצונית בקרב מדווחי המפל"ס
▪ ▪ ▪


משבר האקלים

מהנתונים המוצגים בדוח המפל"ס עולה, כי בשנת 2021 פחתה פליטת גזי החממה ממדווחי המפל"ס ב-3%. זאת, בשל צמצום השימוש בפחם לייצור חשמל והגברת יצור החשמל באנרגיות מתחדשות.

גזי החממה בישראל כוללים בעיקר פחמן דו-חמצני - 77%, ו-12% מתאן. שאר גזי החממה הם גזי קירור וניטרוס אוקסיד. פליטת פחמן דו-חמצני מתרחשת משריפת דלקים פוסיליים (פחם, מזוט, סולר, גז מחצבים ועוד).

באשר למתאן: המשרד מכין עבודה בנושא אומדן פליטות מתאן משרשרת ההפקה והאספקה של גז מחצבים בישראל, ומתכנן לפרסם אותה בשבועות הקרובים. לכן, בשלב זה, הדוח אינו מציג את פילוח מקורות פליטת המתאן בישראל, שכן יש לקחת בחשבון גם את נתוני שרשרת ההולכה וההפקה של גז המחצבים.

דיווחי אחריות תאגידית וסביבתית – ESG

רבות מהחברות המדווחות למפל"ס, הגורמות לעלויות חיצוניות משמעותיות, אינן מפרסמות כלל דוחות אחריות תאגידית. דיווחי אחריות תאגידית וגילוי סיכוני סביבה, חברה וממשל תאגידי - ESG (Environmental Social Governance) של חברות המקיימות פעילות תעשייתית, מסייעים למשקיעים, ללקוחות ולציבור. דיווח ESG הוא בסיס להתנהלות בשקיפות ובאחריות סביבתית, חברתית וכלכלית.

לדיווחי ESG קיימות מתודולוגיות שונות כאשר הנפוצה שבהן היא של ארגון ה-Global Reporting Initiative (GRI). מתודולוגיה נפוצה נוספת היא המתודולוגיה של ארגון (Sustainability Accounting Standards Board) SASB). על-פי מתודולוגיות אלה קיימת רמה בסיס של תוכן הדיווח ועל גביה קשת רחבה של אפשרויות העמקת הדיווח.

בישראל אין חובה אסדרתית על החברות לפרסם דוחות ESG. הטבלה הבאה מציגה את רשימת החברות התעשייתיות שהעלות החיצונית של הפליטות לאוויר שלהן המדווחות למפל"ס גבוהה מ-20 מיליון שקל (לא כולל טיפול בפסולות, שפכים וגידול בעלי-חיים). לצד כל חברה מוצג אם היא מפרסמת לציבור דוח ESG ומידע כללי אודות תוכן הדיווח.

בטבלה זו לא סווגו בקטגוריית "מפרסמות לציבור של דוח ESG" חברות המדורגות במדד מעלה (מדד וולונטרי המדרג את איכות דוחות ESG של חברות) אך אינן מפרסמות את הדוח לציבור, וכן חברות המפרטות היבטי אחריות תאגידית באתר האינטרנט שלהן - אך לא על-פי מתודולוגיה מוכרת.

החברות המדווחות למפל"ס שהעלות החיצונית של פליטת חומרים מזהמים לאוויר מהן היא הגדולה ביותר, ומידע על דיווחי ESG של החברות
▪ ▪ ▪


עידכון המצאי הארצי של הפליטות לאוויר לשנת 2021
שינויים מרכזיים
▪ ▪ ▪

במקביל למפל"ס המשרד להגנת הסביבה מפרסם את המצאי - הכולל את סך פליטת מזהמים מרוב מקורות הפליטה בארץ שחישב המשרד להגנת הסביבה וכן כולל את נתוני המפל"ס. החישוב מבוצע על-פי המתודולוגיות המקובלות במדינות האיחוד האירופי (EEA) ובארה"ב (USEPA). המצאי מתעדכן מעת לעת (המצאי הקודם פורסם לשנת 2018 והיה מבוסס בחלקו על שנת 2015 ומצאי 2021 מבוסס ברובו על השנים 2020 ו-2021, אך כולל גם נתונים מוקדמים יותר). השינויים המרכזיים במצאי 2021:

  • תחבורה כבישית: הפחתה של 47% בפליטת תחמוצות חנקן בשנת 2021 ביחס לנתוני 2015, בעקבות התחדשות צי הרכבים (למרות הגידול בנסועה), הפחתה של 52% בפליטת NMVOC בעקבות התחדשות צי הרכבים ושינויים מתודולוגיים במצאי.
  • כלי שיט בנמלים: כמות הפליטה של תחמוצות גופרית במצאי 2021 (נתוני 2018) פחתה ב-45% ממצאי 2018 (נתוני 2015) ופליטת תחמוצות חנקן פחתה ב-9% בעקבות שינויים מתודולוגיים במצאי כלי שיט בנמלים. השינויים המתודולוגיים הם עידכון יחס ההמרה בין משקל האונייה להספק המנוע הראשי ובהנחות לגבי הרכב הדלקים שבהם נעשה שימוש במנועי העזר בכלי השיט. בתקופה זו חלה עלייה של 6% בפקידות כלי שיט בנמלי חיפה ואשדוד.
  • שריפת פסולת עירונית: כמות פליטת חלקיקים (PM10 וכן PM2.5) וחומרים חשודים או מוכרים כמסרטנים עלתה ב-28%. זאת, בעקבות עלייה במספר אירועי השריפה המדווחים על-ידי כבאות והצלה לישראל - מהערכה של 10,000 אירועים במצאי 2018 (נתוני 2015) ל-12,762 אירועי שריפת פסולת בשנת 2020.
  • שריפת פסולת חקלאית צמחית: עודכן מקדם פליטה לפורמלדהיד שהביא לעלייה של 218% בכמות פליטת חומרים חשודים או מוכרים כמסרטנים. אין שינוי משמעותי בהערכת כמות הפסולת הנשרפת.
  • שריפת עץ בקמינים ופחמים: כמות שריפת עץ בקמינים עלתה ב-19% ממצאי 2018 למצאי 2021. כמות שריפת פחמים עלתה ב-12%. העליות מבוססות על נתוני למ"ס של ייבוא עץ לקמינים ופחמים בשנת 2020.

הזרמות שפכים

עלייה בכמות המלחים בקולחי מט"שים - כמות המלחים בקולחי מט"שים עלתה ב-6% בשנת 2021 ובמצטבר עלתה ב-26% משנת 2016. העלייה מוסברת בחורפים הגשומים שהיו בשנים האחרונות, שהביאו את רשות המים לחזור ולשאוב מי כנרת ולספקם למערכת המים הארצית. למי כנרת ריכוז מלחים גבוה.

הפחתה בכמויות המזהמים בשפכים תעשייתיים המוזרמים למט"שים ב-26% עד 90% משנת 2012. זאת, למרות שכמות המפעלים המדווחים עלתה ב-3%. ההסבר לכך הוא ביצוע פיקוח על-ידי המשרד להגנת הסביבה וכן יישום תוכניות הניטור של תאגידי המים והביוב בהתאם לכללי תאגידי מים וביוב (שפכי מפעלים המוזרמים למערכת הביוב), תשע"ד-2014 ותעריפי ביוב בהתאם לאיכות השפכים המוזרמים.

העברת פסולת בניין

הכמות של פסולת הבניין המועברת מתחנות מעבר עולה באופן מתמיד עקב הקמה של תחנות מעבר חדשות ופעולות פיקוח ואכיפה של המשרד להגנת הסביבה. בשנת 2021 נרשמה עלייה של 6% בכמות איסוף פסולת בניין, שהגיעה ל-5 מיליון טונות.

למאגר הנתונים המלא
תאריך:  25/08/2022   |   עודכן:  25/08/2022
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דוח: ירידה בזיהום האוויר בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משבר האקלים
האיחוד האירופי נמצא בדרכו לעונת שיא בשריפות, תוצאה של גלי חום כבדים הבאים לאחר בצורות נרחבות. עד כה עלו בלהבות ברחבי היבשת 6.4 מיליון דונם – פי שמונה משטח ניו-יורק, 56% יותר מהשיא שנרשם ב-2017 וכפליים מן הממוצע ב-15 השנים הקודמות. בין המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מצויות ספרד, רומניה ופורטוגל – מדווח וושינגטון פוסט.
18/08/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חלק ניכר מהצעדים למאבק בשינויי האקלים שאישר בשבוע שעבר הקונגרס האמריקני מיועדים לעודד טכנולוגיות חדישות, אך בשקט-בשקט החוק מכיר בגורם נוסף וחיוני לא פחות: הטבע. או, במילים מדויקות יותר, אם הטבע יקבל הזדמנות – הוא יכול להיות בעל ברית מרכזי בתחום האקלים. מדובר על 20 מיליארד דולר לשימור חקלאי ו-5 מיליארד דולר לשימור יערות, מציין וושינגטון פוסט.
15/08/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
צפו בחדשות הערב ומיד יהיה ברור לכם שהאמריקנים חווים את השלכות שינויי האקלים. חום ובצורות קיצוניים משפיעים על עשרות מיליונים, ושטפונות ושריפות ענק פוגעים ביישובים בכל רחבי המדינה. השבוע הקונגרס מתייצב מול המשבר ומחזק את הביטחון האנרגטי של ארה"ב – כותב ביל גייטס בניו-יורק טיימס, בהתייחסו לחבילת הענק בתחומי האקלים, הבריאות והמיסים.
11/08/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
קובעי המדיניות בוושינגטון מקדמים את הרכב החשמלי כפתרון לשינויי האקלים, אף האמת הבלתי-נוחה היא שמכוניות אלו יקרות מדי לרוב המכריע של האמריקנים – קובע ניו-יורק טיימס. החוק המקיף שמאשר השבוע הקונגרס למאבק בשינויי האקלים כולל הטבות מס באלפי דולרים לרכישת מכוניות אלו, אך היצרנים מתלוננים שהללו יחולו – לפחות בשלב הראשון – רק על נתח צר מהשוק, בעיקר בשל הדרישות לייצור מקומי. מומחים אומרים שיש צורך בצעדים נרחבים יותר כדי להביא את המכוניות החשמליות להישג ידו של האמריקני הממוצע וכדי להעלות לכבישים כמות שתשפיע משמעותית על פליטת גזי החממה.
10/08/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
לאחר מסע ארוך ומפותל בקונגרס – עם נסיגות, עיכובים, עסקות צדדיות, אכזבות ולא מעט דרמה – עומדים הדמוקרטים להעביר סופית חוק מיסים והוצאה ענק, שבמרכזו שינויי האקלים וביטוח הבריאות. זהו חוק האקלים המשמעותי הראשון של ארה"ב ואבן דרך במדיניות הפנים של הנשיא ג'ו ביידן (ראו קישורים משמאל).
09/08/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il