מיום ראשון, ה-18.9.22, יחול שינוי בלוחות הזמנים של
רכבת ישראל הצפוי לפגוע בשירות הרכבתי ליישובים בנגב. השינוי כולל גם כמה דברים חיוביים כגון הכפלת השירות מרחובות לתל אביב והרחבת שעות הפעילות שלו, כמו גם הפעלת קו לילה מתל אביב לירושלים.
עם זאת, כאמור, תחול פגיעה ביישובים בנגב המערבי. להלן כמה דוגמאות:
- בכל שעות הפעילות תופעל רק רכבת אחת בשעה לכל כיוון - האחת דרומה והאחת צפונה. לשם ההשוואה, כיום בשעות השיא, מופעלות שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
- שעות פעילות הרכבות יצומצמו דרמטית:
- רכבת ראשונה מנתיבות צפונה תצא ב-06:00 במקום ב-05:15 כיום;
- רכבת אחרונה מנתיבות צפונה תצא ב-20:00 במקום ב-23:15 כיום;
- רכבת אחרונה מתל אביב לנתיבות תצא ב-18:20 במקום ב-22:30 כיום;
- רכבת אחרונה מאשקלון לנתיבות תצא ב-19:30 במקום ב-23:50 כיום;
- רכבת אחרונה מנתיבות לבאר שבע תצא ב-20:00 במקום ב-00:15 כיום.
- בשעות הבוקר תהיה רכבת ישירה מנתיבות לתל אביב רק בתדירות של אחת לשעתיים(!) ורכבת נוספת עם החלפה באשדוד.
- לא תופעלנה כלל רכבות נוסעים בימי שישי ובמוצאי שבת.
עד למועד פרסום הידיעה, לא פרסמה רכבת ישראל הודעה האם יופעל שירות הסעיות לטובת תגבור והן לצורך הארכת שעות הפעילות וכן לא פרסם
משרד התחבורה הודעה כלשהי בדבר תגבור התחבורה הציבורית החלופית (שכרגע לא כל כך קיימת..).
צמצום כה משמעותי בשירות הרכבתי דרומית לאשקלון צריך לכלול "חבילת פיצוי" נאותה הכוללת:
- הסעיות מנתיבות ומשדרות לרכבת אשקלון שיפעלו גם בערבים וגם בשעות פעילות הרכבת בסופי-השבוע;
- תגבור ניכר של השירות בקו 378 (אופקים-נתיבות-שדרות-תל אביב) שמפעילה חברת מטרופולין;
- תוספת קו שירות תחבורה ציבורית מנתיבות ומשדרות שיבצע עצירה גם בתחנת הרכבת באשקלון כתגבור עבור אלפי משתמשי הרכבת.
מחברת רכבת ישראל נמסר: "ב-17.9 מתוכנן עידכון לו"ז עם הרבה שינויים, רובם חיוביים מאוד. בימים הקרובים תופץ הודעה עם כל הפרטים".