חברת סמארטנט תובעת 3 מיליון שקל מחברת בזק בעקבות הליך משפטי קודם ביניהן. התובעת עוסקת באינטרנט בטכנולוגיית wi-fi ואספקת שירותי אינטרנט במקומות ציבוריים. התביעה הוגשה (6.9.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בתביעה נאמר כי בשנת 2016 החלה בזק במתן שירות הזהה לשירות אותו מעניקה התובעת, אף כי באיכות נמוכה יותר, לרשת מלונות פתאל, אשר עד לאותו מועד הייתה לקוחה של התובעת.
במאי 2017 גילתה התובעת, כי בזק השיקה אספקת שירותי אינטרנט מוגנים לרשת הביתית בשם שירותי "סמארט-נט", שם הזהה לשמה של התובעת ולסימנה המסחרי הרשום, בליווי קמפיין שיווקי נרחב. בזק אף יצרה אפליקציה ייעודית בשם "סמארטנט", אשר הוטמעה במערכות מידע שונות לרבות מנועי חיפוש. לדברי התובעת, הדבר גרם ללקוחותיה ולציבור לחשוב, כי השירות שלה ניתן באמצעות בזק או שבזק נותנת את שירותיה.
לטענת התובעת, בכך גזלה בזק את המוניטין שלה כחברה הנותנת שירות מהיר ואיכותי. בעקבות הפרסומים אלה ניהלה התובעת במשך שנתיים וחצי הליך נגד בזק, אשר הסתיים בדצמבר 2019 בפסק דין שאסר על בזק לעשות שימוש בשם סמארט-נט. כל אותה העת לא היה בידיה לקדם את עסקיה בצורה מיטבית, דבר שהסב לה נזקים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד זיו עירוני וטטיאנה חיטריק, וטרם הוגש כתב הגנה.