|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
יו"ר הוועדה גלעד קריב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
הרפורמה לקיצור המרשם הפלילי

"לאזן בין פוטנציאל סיכון לחזקת החפות"

ועדת החוקה אישרה הגבלת מסירת מידע על תיקים תלויים ועומדים שלא הוגש בהם כתב אישום משרד המשפטים נעתר לדרישת יו"ר הוועדה לקצר בשנה את התקופות בהן יימסר מידע על תיקים פתוחים לצורכי העסקה ומתן רישיונות, ולהוספת קטגוריה נפרדת לעבירות מין ואלימות חמורה בהן תקופת המסירה תעמוד על שבע שנים
07/09/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
מסירת מידע
חוק המידע הפלילי ותקנת השבים-2019 קובע בין היתר, כי בכל עת שהמשטרה מוסרת מידע מהמרשם הפלילי לפי הוראות החוק, היא תמסור גם מידע על תיקים תלויים ועומדים. עם זאת, נקבע כי קבלת מידע זה הנמסר לגופים המעניקים רישיון, אישור, הטבה, תעודה או העסקה, תוגבל לתקופות שייקבעו בתקנות ע"י שר המשפטים בהתייעצות עם השר לבט"פ ובאישור ועדת החוקה. בדרך זו, כשחלפה התקופה ולא הוגש כתב אישום, לא יימסר מידע על התיק התלוי והעומד לגוף הזכאי, כך שלא יהוו חסם מפני השתלבות בתעסוקה, קבלת רישיון ועוד.

ועדת החוקה אישרה (יום ד', 7.9.22) את תקנות המידע הפלילי ותקנת השבים (סייגים למסירת מידע- הגבלת מידע על תיקים תלויים ועומדים שלא הוגש בהם כתב אישום), התשפ"ב-2022). התקנות אושרו בתמיכת היו"ר ח"כ גלעד קריב.

הן נועדו להגדיר את משכי התקופות בהן יימסר מידע על תיקים תלויים ועומדים שטרם התקבלה החלטה אם להגיש בהם כתב אישום, ביחס לגופים שהוכרו בחוק כזכאים לקבל מידע פלילי. עם זאת, התקנות מאפשרות ליועמ"ש לממשלה סמכות לאשר מסירת מידע על תיק תלוי ועומד לגופים, גם בחלוף התקופה שנקבעה, על סמך בקשה מנומקת, וזאת אם סבר כי בשל קיום נסיבות מיוחדות שיירשמו, קיים אינטרס ציבורי למסור את המידע.

משרד המשפטים נענה לדרישת קריב לקיצור תקופות מסירת המידע כך שבעבירות עוון יקוצר משך הזמן לשנתיים, ולקטינים ל-18 חודשים, בעבירות פשע ועוון מיוחד יקוצר לשלוש שנים ולקטינים לשנתיים ובעבירות פשע שדינן מעל שבע שנים יקוצר לחמש שנים לבגירים ושלוש שנים לקטינים. עוד לדרישת היו"ר הוספה קטגוריה של מין ואלימות חמורה כהגדרתן בחוק זכויות נפגעי עבירה - בהן תקופת מסירת המידע תעמוד על שבע שנים.

התקנות ייכנסו לתוקפן בעוד חצי שנה.

"כדרכם של חוקים מורכבים, מתחייבת חשיבה נוספת לאחר כניסתו לתוקף כאשר בכמה מקומות הליכה צעד אחד רחוק מדי", אמר קריב. "במציאות מתוקנת, בצד מדרגים המתכתבים עם חומרת העבירה, חייבת להיות התייחסות לפונקציונליות של הבקשה בגישה מצמצמת. לא דין בקשת מידע להעסקת אדם עם קטינים וחסרי ישע, למידע על העסקת אדם לפעולה אחרת המחייבת רישיון. לעיתים לקבלת הרישיון פוטנציאל הנזק יכול להיות יותר גדול בהשפעה האפשרית על חיי אדם, אך הנושא מחייב אולי אפילו תיקון חקיקה ראשית. יש לאזן את הדבר גם ביחס לתקנת השבים וחזקת החפות. בכוונתי לפנות לשר המשפטים וליועמ"שית שיוקם צוות שיבחן את השאלה מהם השיפורים שיש להכניס בחקיקה ובתחיקה. חייבת להיות הבנה שהמציאות המחשובית והטכנולוגית לא יכולה להכתיב את התוצאה הנורמטיבית".

עוד אמר: "נתוני המשטרה מתקפים את הנחת היסוד שטווחי הזמן בתקנות המקוריות ארוכים מדי. לכן, נציע קיצור של התקופות כמעט בכל הקטגוריות למעט בעבירות מין ואלימות חמורה. יש שאלה מה המשמעות לכך שרואים שהיחס בין פתיחת וסגירת תיקים בחלוף 5-4 שנים הוא יחס דרמטי של 1:15 ויש שאלה עד מתי סוחבים תיק. יש שאלה לגבי תיקי עבירות אלימות חמורה או עבירות מין כשאין החרגה פונקציונלית של קטינים או חסרי ישע - יש להכניס קטגוריה נפרדת כלפיהם וזה יאפשר איזונים נכונים יותר. התקנות לא יאושרו ללא קיצור לוחות הזמנים ובצר לי בהיעדר מענה הולם בחוק, החרגת עבירות המין והאלימות והצבתם ברף נוסף".

"פוגעים בהרבה אנשים"
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "באופן אבסורדי, ככל שהפשע חמור יותר מסירת המידע ארוכה יותר. כשנפתח תיק חקירה בפשע חמור, והוא טרם נסגר, נמסור את המידע לגבי החשוד ויהיו לכך השלכות רבות על העסקה. לפי טבלת עבירות פשע חמור שמסרה המשטרה, בשנה הראשונה 40% מהתיקים נסגרים ב-21% מהתיקים מוגשים כתבי אישום וכ-6% מב"ד. בשנה השנייה, כשאני מודיע שלאדם יש תיק עומד ותלוי, על כל אדם שהזהרנו מפניו בצדק, פגעתי ב-14/13 אנשים. בשנה השלישית זה כבר יותר גדול וברביעית המספרים כבר פי 20, כלומר על כל אדם שאזהיר מפניו בצדק אכתים 20 אנשים שהתיק שלהם עומד להיסגר בשנה הקרובה. יש לומר, שככל שהפשע יותר חמור אני פחות אטה למסור מידע ואנחנו בהיגיון הפוך ואנחנו פוגעים בהרבה אנשים. בעוון גם הכתם יותר קטן וגם המספרים יותר קטנים - פי 8 ולא פי 20. ככל שהעבירה חמורה יותר אני פחות אטה להדביק לו את הכתם. אם העבירה חמורה ויש להזהיר את הציבור תכניסו למעצר עד תום הליכים או תגישו כתב אישום ואל תפגעו בחפים מפשע. יש לקצר את התקופות בצורה דרסטית ככל שהעבירה חמורה. לפי הנתונים יש מעל 6,000 תיקי מב"ד הפתוחים 5-4 שנים".

כתם לאורך זמן
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עו"ד נירית להב קניזו ממשרד המשפטים: "כשאנחנו עומדים בפני מתן זכות חדשה להעסקה כמו מורה, נותן שירותי מטבע, ניהול בנק ועוד הרבה תפקידים, אנחנו אומרים שיש פוטנציאל סיכון שאנחנו רוצים לאזנו אל מול חזקת החפות. אין בכך אמירה שהרישום נזקף לחובתו של אדם וקבענו בחוק את ברירת המחדל שמב"ד לא יובא בחשבון אלא אם יש זיקה להעסקה כמו בעבירת אלימות - להעסקה בבי"ס. ככל שמתרחקים ממועד פתיחת החקירה הסיכוי להגיש כתב אישום יורד אך הטבלאות מציגות כמה תיקים ייסגרו וכמה כתבי אישום ייסגרו לפי המדרגות הישנות, אך בפשע חמור בחלוף שנה 40% מהתיקים עדיין פתוחים ובחלוף שנתיים מצטברים עוד 15%. נכון שהכתם נמשך יותר זמן אך הסיכון בתיק החקירה ומאותו אדם גם הרבה יותר גדול.
אנחנו שלוש שנים אחרי התיקון לחסד"פ שהגביל את משך זמני החקירה מה שחייב את המשטרה להיות עם היד על הדופק ולהכריע בתיקים. התיקים שנשארים כיום פתוחים הם אלו שהמשנה לפרקליט המדינה והמשנה ליועמ"ש נתנו דעתם על כך שיש להמשיך לחקור אותם.

"יש הבדל בין החרגת עבירות מין ואלימות בנוגע להתיישנות מב"דים. התיקים הללו ככל שהם חמורים וככל שהם כלפי קטינים הם מתנהלים במהירות רבה יותר.

"לגבי קיצור התקופות, הצענו מחצית התקופה, אך בתיקי קטינים יש לכך השלכות בעייתיות בגלל מאפייניהם המיוחדים. נפתחים הרבה פחות תיקי חקירה, מאלו שכן נפתחים מדובר במקרים החמורים ומתנהלים בהם הליכים שמשתדלים להימנע מכתבי אישום אלא הליכים חלופיים שמטרתם לטפל בקטין ולהוריד את הסיכון הנדרש ממנו, אך בכל זאת נדרשת הצגת המידע כל עוד הקטין לא השלים את כל ההליך. לכן יש להשאיר בקטינים את מחצית התקופות שהצענו".

התיקים מתעכבים

סנ"צ גלעד בהט, רמ"ד אח"מ וטכנולוגיות יועמ"ש במשטרה: "השאלה מדוע מתעכבים תיקים ולהבדיל מהחסד"פ שנותן עילות לעצירת התיישנות התלויות בעיקר בחשוד, פה יכול אדם החשוד בשלושה מעשי רצח לברוח למדינות שונות 10 שנים, או אדם שחשוד בעבירות מין ואחרות להימלט למדינות שונות ומשך המב"ד לא ייעצר".

עו"ד ישי שרון מהסנגוריה הציבורית: “בהתייחס לברחנים שנמלטים בחו"ל, אני בטוח שניתן יהיה להכניס מקרים אלו לחריג של מניין התקופות ובכל מקרה בתקנות לא מוצע להגבילם. כ-70% מכלל התיקים נסגרים ולא מוגש בהם כתב אישום ומאות רבות ואולי אלפים נשארים עם מב"ד 7-4 שנים אפילו בעבירות עוון. זה ממחיש את המשקל המוגבל שיש לתת למב"ד. תובנה נוספת היא שחזקת החפות התערערה וכשמסתכלים על החשודים שהוגש נגדם כתב אישום רואים שב-97% כתב האישום מוגש בתוך שנתיים מפתיחת החקירה וזה נותן אינדיקציה לכך שהתקופות בתקנות ארוכות מדי.

"לגבי עבירות מין או אלימות חמורה, אני יכול להבין את ההיגיון ביחס לקטינים או חסרי ישע, או בעבירות מין חמורות, אך לא סביר שחרב תהיה מעל ראשו של אדם 7 שנים או עשור כשברור שלא יוגש כתב אישום לאחר תקופה. לא ברור אין הרצון לשקם את הקטין מסתדר עם השארת תיק פתוח".

עו"ד יוסף קנפו מפרקליטות המדינה: “לעניין החרגת עבירות המין והאלימות - מה שמבקשים הוא תוצאה נורמטיבית החורגת משאלת המב"דים. אנחנו מציעים שהעבירות הללו יישארו בהתאם למדרג שלהן. מנתוני המשטרה רוב התיקים נסגרים בשנה הראשונה".

הגבלה בתיקי נוער
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עו"ד מירית בן מיור, ראש מדור שיקום ונוער בחטיבת התביעות במשטרה: "סוגיית הסיכון מפני הקטין אינה רק מפניו כלפי הציבור אלא גם שלו כלפי עצמו ולכן מחצית התקופה המקורית תאפשר טיפול מיטבי, הליכים חלופיים של קדם והינף שלוקח זמן כמו שהליכי שיקום דורשים. יש להחריג את הקטינים כדי לטפל ולשקם ומנגד לא להסתיר את המידע".

עו"ד דפנה פינקלשטיין, ראש תחום נוער בפרקליטות המדינה: "החוק בתיקי נוער מגביל את הטיפול בהם לשנה. הבדיקה של קטינים לפני העמדה לדין היא עם קומה נוספת כי ברורה המשמעות. יש עולם תוכן שלם בו אנחנו עובדים בצמוד עם שירות המבחן. יש תיקים בהם צריך את הזמן. שירות מבחן מעביר את הקטין תהליך, כאשר התיק הפתוח מגייס את הקטין לטיפול. במקרים אלו לא נכון לעשות נוסחה שטוחה של מבוגרים X וקטינים חצי. נכון להשאיר את הזמן ביחס לקטינים ולציבור".

היו"ר קריב סיכם את הדיון: "מונחות על שולחן הוועדה תקנות נוספות לחוק המרשם הפלילי כפוף לוועדת ההסכמות. לדיונים אלו אבקש לקבל את עמדת משרד המשפטים לגבי תיקון חקיקה שייתן מענה לנושא החרגת הקטינים וחסרי הישע בהקשר למב"דים ובהקשר להעברות מידע נוספות אם קיימות. כמו-כן, לגבי קשירת הקשר בין מרוץ ההתיישנות למב"דים. הדיון כולו היה מתייתר אם היינו יכולים לגשת לקיצור נוסף ואם היה מותלה במצב בו המרוץ נעצר".

הוא פנה לנציגי משרדי הממשלה ואמר: "אני מודיע שלא נקבל בקשות הארכה נוספות על דחיית התקנות כי כל דחייה מותירה את המצב הקיים וזו התחייבות שלכם לעמוד בחצי השנה הזו. אני פונה לרשות המבצעת למצוא את הדרך לבצע את ההבחנה הנורמטיבית והטכנולוגית ביחס לקטינים וחסרי ישע".

תאריך:  07/09/2022   |   עודכן:  07/09/2022
עידן יוסף
+ועדת העבודה והרווחה אישרה העלאת תגמולי המשפחות השכולות של חללי צה"ל
12:09 07/09/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסכם בין משרד הביטחון לארגוני הנכים והמשפחות השכולות כי התגמולים יועלו בשיעור של 2.45%  ▪  משרד הביטחון הצעת חוק ממשלתית שתאפשר בין היתר עידכון אוטומטי, ללא צורך באישור ועדת העבודה והרווחה
ועדת העבודה. תגמולי הנכים יעלו [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לאזן בין פוטנציאל סיכון לחזקת החפות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
עדת העבודה והרווחה, אישרה (יום ד', 7.9.22) העלאת תגמולי המשפחות השכולות של חללי צה"ל וכן של נכי צה"ל – לפי צווים ותקנות שהוגשו על-ידי שר הביטחון בהתייעצות עם שר האוצר. במסגרת תגמולים אלו יועלו הסכומים למימון צרכים מיוחדים, לטיפול רפואי, לשיקום, ליתומי צה"ל להשתלמות במוסדות להשכלה על-תיכונית, העלאת שיעורי התגמולים לנכה מחוסר-פרנסה ולנכה נצרך, לימודים לרכישת מקצוע, למענק נישואין ליתום צה"ל, ולחינוך יתומי צה"ל לרכישת מקצוע, השכלה כללית או מקצועית.
07/09/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
מדי שנה בסוף חודש אוגוסט יוצאים עובדי הכנסת לחופשה בת שבועיים, שבהמלכם נמצאת הכנסת בהדממה. אולם לא זה מה שמנע מיו"ר הככסת, ח"כ מיקי לוי, לקרוא לעבודה כ-20 עובדים ששהו בחופשה, כדי לאפשר דיון והצבעה על מינוי ממלא-מקום ליו"ר הכנסת. זאת לקראת טיסותיו הצפויות בקרוב של יו"ר הכנסת מיקי לוי, נסיעה פרטית בסוף החודש וטיסת עבודה בתחילת החודש הבא. האירוע פורסם לראשונה בכאן חדשות.
22/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
כל כך הרבה שינויים ופיצולים נעשו לאחרונה בשיוך המפלגתי של חברי הכנסת, כך שאפילו הכתבים הפרלמנטרים הבקיאים בנבכי המשכן יתקשו לזכור. עשו לעצמכם מבחן קצר ובידקו עד כמה אתם יודעים לאיזו סיעה הם שייכים, תחילה השמות, ואחר כך התשובות:
20/08/2022  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 16.8.22) את תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (הוראת שעה), התשפ"ב-2022
16/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון משתתפת עתה בדיון בוועדת החינוך של הכנסת, בנוגע להיערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג.
16/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il