חברת הוט תשלם ללקוחותיה פיצוי של 153-70 מיליון שקל במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית נגדה בשל זמני המתנה ארוכים במוקד הטלפוני שלה. הסכם הפשרה הוגש (12.9.22) לאישורו של בית המשפט המחוזי מרכז.
הבקשות הוגשו בשנים 2014-2013 בידי
אור קרבקי, שמואל שמר (שמאז הלך לעולמו) וזיו כהן, בטענה שהחברה הפרה את תנאי רשיונה ולפיהם על המוקד הטלפוני לענות בתוך 30 שניות ולספק מענה אנושי בתוך 90 שניות, וכי לא הפעילה את המוקד בהיקף הימים והשעות להן חויבה ברשיונה. הבקשה אושרה בשנת 2017, הליכי גילוי המסמכים נמשכו זמן רב ובמקביל פנו הצדדים לגישור בפני עו"ד עמוס גבריאלי אשר נעזר ברו"ח
אהוד רצאבי.
על-פי ההסכם, הפיצוי יינתן למנויי הוט מאז 9.12.08 ועד למועד פסק הדין שיאשר אותו. לנוכח הצהרתה של הוט, לפיה אינה יכולה לאתר את כל לקוחותיה שיצרו קשר עם מוקדי השירות ולכן הפיצוי יהיה רוחבי. 55 מיליון שקל יינתנו, על-פי בחירת הלקוח, באמצעות זיכוי כספי או באמצעות שדרוג הציוד שברשותם. רצאבי מעריך, כי אם כל הלקוחות יבחרו בשדרוג על פני המזומן, שוויו בפועל של הפיצוי יהיה 138 מיליון שקל (שהם 55 מיליון שקל מבחינת העלות להוט).
15 מיליון שקל נוספים יינתנו לכל לקוחות הוט בשווה כסף: פתיחה חינם של ספריות "האוזן השלישית" ו-"KIDZ", שימוש חינם באפליקציית NEXT TV ושדרוג למשך חודש של מהירות הגלישה באינטרנט. הוט תפקח על ההסכם באמצעי הבקרה הפנימית שלה, לצד פיקוח חיצוני של רצאבי. התובעים יקבלו 2.7 מיליון שקל, ועורכי דינם יקבלו 13.7 מיליון שקל. ההסכם כפוף לאישורה של השופטת
אסתר שטמר. את התובעים מייצגים עוה"ד
מיכאל בך, רון לדרמן, אבי רוקח ורענן בשן; ואת הוט - עוה"ד אורית מלכא ולירון קופרשטיין-לביא.