|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
גנץ. "כל הזירות פעילות" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"בחינה מחודשת של הוראות הפתיחה באש"

גנץ: לא צריכה להיות התערבות פוליטית בהוראות הפתיחה באש, ואיפה שיש חריגות אנשים יצטרכו לתת הסברים בהתייחס להתפתחויות ביו"ש אמר: אנחנו רואים בחודשים האחרונים את פעילות הטרור שיוצאת מתוך השטחים, בדגש על צפון השומרון. ישנה פעילות של צה"ל ושב"כ במעצרים ובסיכולים בכל לילה
15/09/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

שר הביטחון, בני גנץ, נאם (יום ה', 15.9) בפתח היום החמישי לכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. בפתח השיחה התייחס שר הביטחון למצב הביטחוני בזירות השונות: "אם אני צריך לפשט את המציאות הישראלית כיום, הייתי אומר לכם, שמבחינה ביטחונית כל הזירות פעילות, כולן רגישות, בכולן עלול לקרות משהו מחר בבוקר או היום, והמתח הזה חייב להישמר".

בתשובה לשאלה מהקהל על הוראות הפתיחה באש השיב גנץ: "השיח עם ארה"ב חשוב תמיד. צריכה להיות בחינה של הוראות הפתיחה באש. זה קורה כל הזמן ואין מה לחדש כי הרמטכ״ל ממשש את אחריותו הפיקודית בתוך צה"ל והוא זה שקובע את הוראות פתיחה באש בכל הזירות. המדיניות של ישראל היא מאוד פשוטה, אנחנו עושים הכל כדי לצמצם את פגיעת הבלתי מעורבים ומחויבים להגן על הלוחמים שלנו במידת האפשר. אני חושב שלא צריכה להיות התערבות פוליטית בהוראות הפתיחה באש, ואיפה שיש חריגות אנשים יצטרכו לתת הסברים. כמובן שהדבר הגיע על-רקע מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. מדינת ישראל חקרה את האירוע בצורה יסודית והביאה את בדיוק מה שקרה שם. היו למעלה מ-300 מקרים של עיתונאים שנהרגו ולא הייתה חקירה בעניין הזה".

באשר לזירה הדרומית אמר גנץ כי: "בדרום נשמר בסה"כ שקט יחסי, פרי המבצעים האחרונים בעזה- "שומר חומות" ו"עלות השחר", ומדיניות ביטחונית נכונה מול עזה הכוללת תגובה קשה על כל הפרה ביטחונית. אנחנו פועלים מול הגא"פ בצורה יזומה, אפקטיבית וממוקדת הנשענת על מודיעין והחמאס נשאר בחוץ כיוון שהוא מורתע ממדינת ישראל ויודע מה היכולות שלה וההפסד הצבאי שלו בכל מערכה איתנו. נוצר לחמאס גם מחיר הפסד כלכלי כתוצאה מפתיחת השוק הישראלי לעובדים פלשתינים שבישראל מרוויחים פי עשרה ממה שמרוויחים באותה עבודה בעזה. אנחנו צריכים להמשיך להיות מוכנים להגן על רצועת עזה, להמשיך בפעילות השבת הבנים הביתה".

שר הביטחון התייחס גם להתפתחויות האחרונות ביהודה ושומרון: "לצערי המציאות ביהודה ושומרון היא מציאות מורכבת. אנחנו רואים בחודשים האחרונים את פעילות הטרור שיוצאת מתוך השטחים, בדגש על צפון השומרון. ישנה פעילות של צה"ל ושב"כ במעצרים ובסיכולים בכל לילה, ולצערי ראינו את האירוע שהתרחש אתמול בו נפל רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת נח"ל בצפון השומרון. אנצל את הזדמנות זו כדי להשתתף בצערה של המשפחה ולהביע הערכה לפעילות צה"ל ולוחמיו. לצערי יש לפעילות הזאת מחירים כבדים לעיתים ואנחנו נמשיך ללמוד ולתחקר כל אירוע ואירוע".

באשר לזירה הצפונית אמר גנץ: "כשאני מסתכל על הצפון אני יכול לאבחן שני אתגרים מרכזיים: הראשון - אנחנו צריכים להמשיך לפעול כנגד התבססות אירנית בסוריה וגורמי טרור אחרים, והשני - המתיחות מול לבנון נוכח האסדה. אני מאמין כי בסופו של דבר יעמדו שתי אסדות בצד המזרחי, אחת בצד הישראלי ואחת בצד הלבנוני, בהנחה שהקידוחים יצליחו. השאלה היא האם תהיה הסלמה באמצע או לא. התוצאה בקצה תהיה זהה - מדינת ישראל מוכנה להגיע להסכם עם לבנון שישרת את שתי המדינות מבחינה כלכלית ואנרגטית. אנחנו מוכנים להסדרה ופועלים באמצעות המתווך האמריקני. בכל מצב נגן על האסדות שלנו ואם נסראללה רוצה לפגוע ולשבש את התהליך הזה, המחיר שיגבה ממנו יהיה גבוה, ואני מקווה בשבילו שהוא לא יעשה את זה. אנחנו מוכנים להתקדם ונחושים להגן על הנכסים שלנו. אנחנו יחד עם המוסד ויתר גורמי הביטחון עוקבים אחרי פעילות טרור פוטנציאלית".

באשר להסכם הגרעין עם אירן הנדון בימים אלה אמר שר הביטחון כי: "ראינו בחודשים האחרונים מאמצים גדולים של האירנים לפגע בישראלים בטורקיה והמאמצים האלה מעת לעת נמשכים. בסוף מה שמעניין את האירנים הוא לשמר את המשטר מבפנים על כן הם צריכים לערער את היציבות מבחוץ, והם עושים זאת באמצעות שלוחות במזרח התיכון שעלולות לתקוף את ישראל. אם יש ביטחון ברמה גבוהה זה מוביל ליציבות ולפריחה בכלכלה וזה נוגד את האינטרסים של אירן. צריך להעמיד פתרונות רציפים, להמשיך את הלחץ ולהגיע להסכם ארוך, ברור וחד. צריך להמשיך לנהל ארכיטקטורה אזורית וקואליציה מודיעינית שמחפה על היעדר פיקוח אפקטיבי וכמובן שימור המוכנות המבצעית והמשך בניין הכוח בנושא הזה. ישראל איננה צד בהסכם שמתהווה או לא מתהווה ואני לא בטוח שההסכם ייחתם בשבועות הקרובים אם בכלל. חשוב להיכנס לחדר סגור ולדון על הדברים. נמשיך את השיח עם האמריקניים ומדינות העולם".

גנץ התייחס גם למצב בזירה הפלשתינית ואמר: "בסופו של יום מדינת ישראל חפצה בחיים כמדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה ולא יכולה לקחת את האחריות על מדינה דו-לאומית שתביא אותנו בסופו של דבר למצב שלא נהיה דמוקרטיים, יהודים או מוגנים. רוב הישראלים לא רוצים לשלוט בפלשתינים וכל הישראלים לא מוכנים לקחת סיכון ביטחוני שתקום ישות טרור בגב ההר השולט על מרכזי הכובד של מדינת ישראל. ביום שהפלשתינים יפנימו שאיש לא הולך מכאן וגם הם צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, אפשר יהיה למצוא את הפתרון. עד אז מה שאני מנסה לעשות זה לייצר מציאות ביטחונית טובה יותר. ישראל תשמור על עליונות ביטחונית וכל אחד יעסוק בעצמו ויטפל בבעיות הפנים שלו. אני לא רוצה הסדר מדיני מחר בבוקר אבל קיים הצורך לשמור על צוהר מדיני-אסטרטגי לצד יציבות חיים בטוחה ופורחת כולל כלכלה יציבה".

גנץ התייחס לשיחותיו עם אבו מאזן ואמר: "אמרתי לאבו מאזן בשיחות שהיו לי איתו שהיה לי חלום שהוא לא יהיה פה ושאני בטוח שהיה לו חלום שאני לא אהיה פה".

שר הביטחון התייחס בדבריו גם למצב הפנים בארץ: "כשאנחנו מסתכלים על המצב בתוך הארץ, אנחנו מבינים שחייבים להגדיל את המשילות ושלטון החוק. מצב הפשיעה בחברה הערבית, פוגע בביטחון הפנים של מדינת ישראל. זוהי לא בעיה רק של באקה-אל גרביה או של אום אל-פחם. אנחנו צריכים להיאבק בעניין הזה ולהבטיח את שילטון החוק ואת ביטחון הפנים של מדינת ישראל. רוב אזרחי ישראל הערבים הם אזרחים טובים, אשר מעניין אותם חינוך, כלכלה וחיים נורמליים. הם רוצים להיות חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית וצריך לתת להם את זה".

עוד הוסיף גנץ בדבר השסעים בחברה הישראלית ומערכת הבחירות הנוכחית: "אנחנו הפוליטיקאים אחראים לעניין הזה ונתניהו נושא אשמה. במהלך כהונתו וגם עכשיו הוא לוקח את השסעים בחברה הישראלית ומעמיק אותם לצורך עמדה פוליטית אישית. אני מבין את הרעיון הפוליטי, אך איני מקבל שהוא מסתדר עם הרעיון הציוני והאחריות של המנהיגים זה לשמור על אחדות העם לצד רצונם לשמור על ה"בייס" הפוליטי. כשאני מסתכל על החרדים, מה הם לא רוצים ללמוד לימודי ליבה? יש שם חברה אדירה של בין 10-12% מהחברה הישראלית. צריך לתת להם את הכלים להתפתח ולהפוך את כולם לשוויוניים. זה נורא פשוט, לא צריך לריב, צריך לדבר. מה מחבר אותנו? כשיורים עלינו טילים?"

עוד הוסיף גנץ בנושא ואמר: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את מערכת הבחירות הזאת. אני בשום אופן לא דמיינתי חמש מערכות בחירות בפחות מארבע שנים, אבל זאת המציאות שלנו. אנחנו צריכים לחפש דרכים להגביר את היציבות במדינת ישראל וננסה לעשות את זה ככל שאפשר".

תאריך:  15/09/2022   |   עודכן:  15/09/2022
מירב ארד
+פיגוע ביישוב כרמל: פצוע בינוני, המחבל נמלט
21:43 15/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בפיגוע נפצע בינוני צעיר בן 20 ופונה בהכרה מלאה לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפצעי ירי  ▪  המחבל נמלט מן המקום ונערכות אחריו סריקות  ▪  תושבי כרמל נדרשו להיסגר בבתיהם ורק ב-00:30 קיבלו אישור לצאת
[צילום: מועצה אזורית הר חברון]
כוחות צה"ל בכרמל, נערכים לסריקות [צילום: דובר צה"ל]
+חשש לחדירת מחבל ליישוב כרמל שבהר חברון
21:29 15/09/22  |  איציק וולף
ראשוני: תושבי היישוב כרמל שבדרום הר חברון קיבלו התרעה מפני חדירת מחבל ליישוב.
+החרדי שממליץ להעניק מדליה לרוצח פלשתיני
14:55 15/09/22  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
חסיד גור, שדעתו מן הסתם התבלבלה, מכתיר בתואר 'גיבור' מחבל נאלח שזמם לרצוח כמה שיותר חיילים בתל אביב, וסבור שרצח חיילינו הוא מטרה לגיטימית  ▪  איך השתבש החינוך לאהבת העם והארץ שמוענק במוסדות גור?
עשב שוטה בחסידי גור [צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]
+לפיד: "אנחנו מצפים שהרשות תיקח אחריות ותלחם בטרור"
14:11 15/09/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה יאיר לפיד, ביקר היום ( יום ה'), במרחב השומרון של שירות הביטחון הכללי (שב"כ). ראש הממשלה קיים הערכת מצב בהשתתפות מנהלות ומנהלי מרחב השומרון בשב"כ, במהלכה קיבל סקירות מודיעיניות ומבצעיות, וכן דן בתמונת המצב הגזרתית. בביקור השתתפו ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השירות, מנהלי ועובדי המרחב. לפיד: "מדינת ישראל תמשיך לעצור ולסכל את פעילות הטרור והמחבלים בשטח. אנחנו מצפים שהרשות תיקח אחריות ותלחם בטרור".
+ועדת השחרורים תדון בשחרור מחבל אסיר עולם שחלה
12:01 15/09/22  |  עידן יוסף
ועדת השחרורים תדון בבקשתו לשחרור מוקדם של המחבל נאצר אבו חמיד, מייסד "גדודי חללי אל-אקצה" ומי שהיה יד ימינו של מרוואן ברגותי. אבו חמיד נידון ל-7 מאסרי עולם מצטברים ו-50 שנות מאסר על אחריותו לפיגועים בהם נרצחו שבעה ישראלים. הבקשה מתאפשרת משום שהוא חולה במחלה קשה (כאן חדשות).
+דיווח: פריצת דרך ביחסים בין חמאס לסוריה
11:59 15/09/22  |  עידן יוסף
מקורות בחמאס מדווחים על פריצת דרך שהביאה לחידוש היחסים בין התנועה לסוריה, לאחר 11 שנות נתק. מזה שנתיים שמנסה חמאס בסיוע אירן וחיזבאללה לפתוח את הדלת לסוריה. גם רוסיה מסייעת לכך (עכשיו 14).
+חולתא: "מעוניינים שהרשות תסכל טרור"
11:55 15/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכנס ביטחוני אמר ראש המל"ל איל חולתא: "אנחנו מתמודדים בימים אלה עם איומי נסראללה ואנחנו חשים בתעוזה גוברת של הפעילים שלו בשטח. ישראל מעוניינת בלבנון יציבה ואין לישראל עניין בהתפרקות לבנון, אלא בהיחלשות חיזבאללה בלבנון"
חולתא. מזהים קשב לטיעונים בנושא אירן [צילום: גלעד קוולרצ'יק]
+בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הותקף קשות בידי אנשי סינוואר
10:22 15/09/22  |  עידן יוסף
דיווחים בעזה: בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הותקף בידי אנשי המשמר האישי של סינוואר, על-רקע מתיחות בין השניים. בתמונה שהופצה ברשתות, נראה א-זהאר חבול קשות, ועל-פי הדיווחים הוא מאושפז בבית חולים בעזה (חדשות 12).
+טראמפ הציע למלך ירדן את השליטה בשטחי הרשות הפלשתינית
09:18 15/09/22  |  עידן יוסף
נחשפה שיחה שהתקיימה בעבר בין נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לבין מלך ירדן עבדאללה השני. טראמפ הציע בינואר 2018 לעבדאללה לקבל עליו את השליטה בשטחי יהודה ושומרון. דוברים מטעמו של טראמפ סירבו להגיב לדברים (וושיגנטון פוסט).
+איזנקוט אומר "לא" לחומש אבל "כן" לאירן
08:31 15/09/22  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
מה עם דעת הקהל, איפה השכל הישר שלנו? ובכן, אנו כה טרודים בהשתלטות הרוסית על אוקראינה הרחוקה, שאנו כלל לא שמים לב להשתלטות על צפון השומרון שמתרחשת לנו מתחת לאף
איזנקוט. פטפטן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חמאס בתחפושת חדשה
08:21 15/09/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגון חמאס מנצל את המלחמה באוקראינה ואת אי-השתתפותו בסבב הלחימה האחרון ברצועה כדי להפגין תדמית חדשה של ארגון פרגמטי שאינו ארגון טרור. משלחת בכירה של הארגון נפגשה עם שר החוץ הרוסי וח'אלד משעל ביקר בירדן, אבל המלך עבדאללה עדיין רואה בארגון חמאס גורם מסוכן העלול לחתור תחת שלטונו ומעדיף את הרש"פ

הניה. שב מביקור ברוסיה [צילום: עאדל חנה/AP]
+צה"ל פעל הלילה בכפר ממנו יצא המחבל לפיגוע
08:21 15/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות הביטחון מיפו את בתי המחבלים מהתקרית בה נהרג רס"ן בר פלח כהכנה להריסה ועצרו לחקירה קרוב משפחה של אחד המחבלים בכפר דאן  ▪  חילופי אש התפתחו בין צה"ל לחמושים במקום, פלשתיני שיידה בקבוקי תבערה לעבר הכוחות נהרג
מסע הלוויה של רס"ן בר פלח בנתניה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"בחינה מחודשת של הוראות הפתיחה באש"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
נפתח (15.9.22) היום החמישי לכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, בהשתתפות גורמים בכירים מהארץ ובעולם מתחומי הביטחון, את הכנס פתח ראש המל"ל, הד"ר איל חולתא.
15/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
כמו בבגדי המלך החדשים, הגיע הזמן לשאול את בני גנץ וגדי איזנקוט שאלות קשות מאוד בעניין לכאורה פעוט – היישוב חומש. מי שתומך בביטול חוק ההינתקות מצפון השומרון, והחזרת ההתיישבות, למשל בחומש, מוביל לאסון, טוען איזנקוט אשר גם מכנה את עצמו "מומחה גדול לסוגיה הפלשתינית". בכך איזנקוט מעמיד את מפלגתו ה"ממלכתית", שלו ושל גנץ, כנגד הימין, לרבות שותפם הנגרר גדעון סער אשר, כמו הימין, התנגד להינתקות בשעתה, ותומך בהתיישבות בצפון השומרון, גם כיום. גנץ פחות פטפטן מאיזנקוט - אך דעתו זהה. אדרבה, כשר ביטחון, גנץ דחף אקטיבית לפינוי חומש. בניגוד לרושם שנוצר, לא הבג"ץ אמר לגנץ לעשות כן, אלא ההפך: גנץ הוא שאמר לבג"ץ לפנות את חומש.
15/09/2022  |  סוזי דים  |   יומני בלוגרים
משלחת בכירה של ארגון חמאס בראשות יו"ר הלשכה המדינית אסמעיל הניה סיימה השבוע ביקור ברוסיה במהלכו נפגשה במוסקבה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב על-פי הזמנתו. בפגישה נדונו ההתפתחויות האזוריות והבינלאומיות האחרונות כתוצאה מהמלחמה באוקראינה ובראשן המצב ברצועת עזה אחרי העימות הצבאי האחרון בין ישראל לארגון הג'יהאד האיסלאמי (מבצע "עלות השחר"), והמתיחות בין ישראל לארגון חיזבאללה על-רקע הסכסוך על הגבול הימי בין ישראל ללבנון והוצאת הגז הטבעי מהים התיכון.
צה"ל פעל הלילה (יום ה', 15.9.22) בכפר דאן ממנו יצאו שני המחבלים שהיו מעורבים בתקרית הירי במהלכה נהרג רס"ן בר פלח, סגן מפקד סיירת הנח"ל. הכוחות מיפו את בתי המחבלים כהכנה להריסה, ועצרו קרוב משפחה של אחד המחבלים. במקום התפתחו הפרות סדר, ובחילופי האש נהרג פלשתיני שיידה בקבוקי תבערה לעבר צה"ל. לפי דיווחי הפלשתינים, ההרוג הוא נער ואחרים נפצעו.
15/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון, בני גנץ, החליט על סגירת מעברי גלבוע (ג'למה) וסאלם באופן מלא מהיום ועד להודעה חדשה. זאת, בעקבות חילופי הירי שבהם נהרג לפנות בוקר סגן מפקד סיירת הנח"ל, רב סרן בר פלח, ובתום הערכת מצב ביטחונית. עוד החליט שר הביטחון על עצירת היתרי הכניסה לישראל של תושבי כפר דאן, לרבות לצורך תעסוקה בישראל, החל מהיום ועד להודעה חדשה.
14/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il