היא הציגה את נוסח ההסכם הקואליציוני שנחתם מול ימינה האוסר שינוי לא-מוסכם בסטטוס-קוו ומכתב ששלחה לייעוץ המשפטי של
משרד התחבורה.
עיון בשאלות שהציגה סטרוק במכתב ששלחה לעו"ד
עופר לוי, מהייעוץ המשפטי, מעלה חשש כבד כי אכן כדבריה מדובר בפעילות המתקיימת בניגוד לחוק.
מכתבה של סטרוק לייעוץ המשפטי לא קיבל תשובה במועד, גם כן לכאורה בניגוד לחוק [חוק לתיקון סדרי המינהל (החלטות והנמקות), תשי"ט-1958, ע.י.], המחייב מענה בתוך 45 יום בהתאם.
בפנייתה, הציגה סטרוק שאלות באשר לסיבות שהניעו את המחוקק לחוקק אותו על-מנת להוכיח שמדובר בחוק לצמצום התחבורה הציבורית בשבת שהייתה קיימת במועד חקיקת החוק ולא להפך. סטרוק תהתה כיצד נעשה שימוש בתקנה שנגזרת מחוק שנועד לצמצם
תחבורה ציבורית בשבת, כדי לעשות את מה שהחוק אוסר - להרחיבה.
משאלות ההבהרה ששלחה עולה כי התקנה לא נועדה לקבוע אילו קווים להתיר, אלא אילו קווים לאסור, ולכן היא עושה שימוש במילים על דרך השלילה - "איסור הפעלת", "איסור תנועת כלי רכב", "הגבלת הפעלה" (ולא "היתר הפעלה" או "הסדרת הפעלה"), "לא תתן הרשות"