הרווח הנקי של חברת הספנות צים ברבעון השלישי של 2022 הסתכם ב-1.17 מיליארד דולר, לעומת 1.46 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 19.8%. כך עולה מן הדוחות שהגישה החברה (יום ד', 16.11.22). הרווח העצום הושג למרות ירידה של עשרות אחוזים במחירי התובלה הימית.
ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הסתכם ב-1.93 מיליארד דולר, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד. ירידה של 17% נרשמה ברווח התפעולי (EBIT) ברבעון השלישי והוא הסתכם ב-1.54 מיליארד דולר. כל זאת, למרות עלייה של 3% במחזור ההכנסות ברבעון השלישי אשר הסתכם ב-3.23 מיליארד דולר.
ברבעון השלישי של השנה הובילה צים 842 אלף מכולות (TEU), ירידה של 5% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השלישי עמד על 3,353 דולר, עלייה של 4% מהתקופה המקבילה אשתקד.
בעקבות התוצאות הרבעוניות הכריזה צים על חלוקת דיבידנד בסך של כ-354 מיליון דולר, או 2.95 דולר למניה, סכום המייצג 30% מהרווח הנקי לרבעון השלישי. החברה הכריזה גם על חתימת הסכם רכישת LNG (גז טבעי נוזלי) לעשר שנים עם חברת Shell עבור אוניות המונעות LNG אשר ישרתו בקו הסחר אסיה-מזרח ארה"ב.
נשיא ומנכ"ל צים, אלי גליקמן, טען כי תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2022 שלנו משקפות ביצועים מצוינים ורווחיות גבוהה מאד. "בשעה שתנאי השוק נותרו תנודתיים, השגנו מרווחי EBIT ו-EBITDA גבוהים, ורשמנו רווח נקי של 1.17 מיליארד דולר ברבעון השלישי", טען.
לדבריו, לנוכח תזרים המזומנים המשמעותי של צים, ובהתאם לעדיפות שהחברה מייחסת להשבת ערך למשקיעים שלה, היא הכריזה השנה על דיבידנדים בסך של יותר מ-1.26 מיליארד דולר, או 10.55 דולר למניה, בגין תוצאות 2022, לרבות דיבידנד של כ-354 מיליון דולר בגין הרבעון השלישי, שהם כ-2.95 דולר למניה.
"עקב אי-הודאות הגיאופוליטית והמקרו-כלכלית, התחזית קצרת-הטווח עבור ענף הספנות השתנתה, והנורמליזציה של מחירי ההובלה החלה. בהתבסס על ציפיות השוק הנוכחיות שלנו, אנו צופים כעת כי ה-EBITDA המתואם לשנת 2022 יהיה בין 7.4 ל-7.7 מיליארד דולר, וה-EBIT המתואם בין 6.0 ל-6.3 מיליארד דולר, ונזכיר כי שניהם מהווים שיא במונחים שנתיים", הוסיף גליקמן.