"בימים האחרונים התפרסמה ידיעה שיש לבטל גם את חברת החדשות - תאגיד השידור הציבורי והיו שהוסיפו שמגמה זו צפויה להיות מורחבת אף לכלי תקשורת אחרים. אם הדבר לא יוכחש באופן רשמי בהקדם האפשרי, אני מודיע בזאת כנשיא
מועצת העיתונות והתקשורת שהמועצה תאלץ לפנות לציבור ולעשות כל אשר לאיל ידה במסגרת החוק כדי לסכל פגיעה צפויה זו בחופש העיתונות והתקשורת". כך אמר (יום ג', 29.11.22) השופט (בדימוס)
חנן מלצר, נשיא מועצת העיתונות בכנס המכון לחרות ואחריות באוניברסיטת רייכמן.
בדבריו התייחס השופט (בדימוס) מלצר, על קמפיינים בתקופת בחירות: "כשהגעתי להיות יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ראיתי שיש למנוע ולסכל התערבות זרה ותעמולת בחירות הנעשית במישרין או בעקיפין בצורה אנונימית. קבענו בדרך משפטית שבתקופת בחירות יחולו הכללים שחלים בחוק ועל כל פרסום להיות מזוהה ואף לציין מי ממן אותו. כל מודעה, כל שלט חוצות, וגם בתעמולה ברשתות החברתיות.
עוד התייחס מלצר על הגבול הדק בין הסתה לאלימות ופייק ניוז לבין
חופש הביטוי בתקופת בחירות: "קל להגיע למסיתים ולקוראים לאלימות אם יודעים מי העומד מאחורי הדברים. אני לא בעד הגבלת חופש הביטוי גם לא בתקופת בחירות. אפשר להתמודד עם 'פייק ניוז' ע"י חשיפת האמת. על כל נאום של טראמפ הכניסו הערות שוליים בכלי התקשורת הקלאסיים והחברתיים לכך שדבריו הינם שקר. הבעיה של הסתה או קריאה לאלימות קיימת לא רק בתקופת בחירות".
על הסקרים בזמן תקופת בחירות אמר מלצר: "בנושא הסקרים בזמני בחירות עשיתי סדר. יש הוראות בחוק ודאגתי שהן יאכפו. כל עורך סקר צריך להגיד לציבור מי הזמין אותו למי הוא נותן שירותים בכדי למנוע
ניגוד עניינים. משום מה לסקרים יש השפעה אדירה ומי שעובד עם חברה כזו או אחרת הסקרים תמיד לטובתו. גם לדברים הקטנים ביותר ישנה משמעות".