|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
סמוטריץ' עם נתניהו. ראש ממשלת איו"ש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בעקבות ההסכם הקואליציוני עם סמוטריץ':

רה"מ לפיד תוקף: "נתניהו מכר את צה"ל לחרד"לים"

איזנקוט: "ההסכם מהווה חתירה תחת סמכות ואחריות שר הביטחון והרמטכ"ל" בן-ברק: "סמוטריץ' - ראש ממשלת איו"ש" סמוטריץ' על המהלך: "אנחנו מוציאים ממשרד הביטחון את כאב הראש של ניהול החיים האזרחיים"
05/12/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

הליכוד והציונות הדתית חשפו (יום ב', 5.12.22) את הנספח להסכם הקואליציוני עליו חתמו, ובו סוכם כי הסמכות למינוי המתאם לפעולות הממשלה בשטחים תועבר לידי הציונות הדתית. כמו-כן סוכם בין המפלגות כי הציונות הדתית תקבל גם את תיק ההתיישבות ותיק במשרד הביטחון שיהיה ממונה על המנהל האזרחי בשטחים. מינויים אלה ייעשו בתיאום ובהסכמה עם שר הביטחון והרמטכ"ל, שאחראים על המינויים כיום, ועם ראש הממשלה. כמו-כן הסוכם כי תשובות המדינה לבג"ץ בנושאי התנחלויות יהיו רק באישורו של יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ.

בצלאל סמוטריץ' ימונה לשר האוצר במחצית הראשונה לממשלה, ולאחר מכן ישמש כשר הפנים. בנוסף ימונה שר מטעם הציונות הדתית לתיק הבריאות או תיק אחר שעליו יוסכם עם ראש הממשלה. עוד יקבלו חברי הכנסת של הציונות הדתית את התיקים - שר העלייה והקליטה, שר ההתיישבות, שיקרא משרד המשימות הלאומיות.

עוד סיכמו הצדדים כי יחידת תחום זהות יהודית שתועבר ממשרד הדתות למשרד למשימות לאומיות (משרד ההתיישבות לשעבר), וכן אגף תרבות יהודית שיועבר גם כן ממשרד החינוך למשרד למשימות לאומיות.

ההסכם עורר סערה בקרב הממשלה היוצאת. רה"מ יאיר לפיד תקף את הסיכום בחריפות: "לפי ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית סמוטריץ׳ ימנה את מתאם הפעולות בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, אלוף ותת-אלוף בצה״ל שעד היום מונו בידי הרמטכ״ל. נתניהו מכר את צה״ל לחרד״לים. הוא הוסיף: "החלטה כזו תהפוך את יואב גלנט לשר הביטחון המסורס והחלש ביותר בתולדות המדינה עוד לפני שנכנס לתפקידו".

ח"כ גלעד קריב תקף גם כן: "הכותרת הראויה להסכם המסוכן: 'נתניהו: בבלפור יסדתי את המדינה הדו-לאומית'. ההסכם מאיץ את הסיפוח הזוחל בשטחי יו"ש ומכפיף את שיקולי הביטחון של מדינת ישראל לאינטרסים הצרים של מפעל ההתנחלויות.

"נתניהו יכול להתהדר כאוות נפשו בסיכום לפיו הפעולות תבוצענה בהסכמת ראש הממשלה. בפועל ההסכם מוליד מפלצת ביורוקרטית, תקציבית ומשפטית שמטרתה אחת - קידום הסיפוח דה פקטו, הכשרת המאחזים הבלתי חוקיים והעמקת השליטה הישראלית הישירה על חייהם של הפלשתינים".

ח"כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי התייחס להסכם שנחתם וכתב: "ההסכם בין הציונות הדתית לליכוד, הכולל העברת סמכויות גורפת לידי שר שאינו שר הביטחון, הוא מעשה חסר תקדים בתולדות צה"ל ומערכת הביטחון", והוסיף כי "ההסכם מהווה חתירה תחת סמכות ואחריות שר הביטחון והרמטכ"ל, והפיכת הייעוץ המשפטי לייעוץ פוליטי - במקום ייעוץ מקצועי וממלכתי".

יו"ר ועדת חו"ב לשעבר וח"כ רם בן-ברק תקף גם הוא את ההסכם ואמר: "מי שקורא לעומק את ההסכם בין הציונות הדתית לבין הליכוד מבין שמהיום יהיו שני ראשי ממשלה - ראש ממשלת איו״ש בצלאל סמוטריץ' וממשלת ישראל בראשות
נתניהו. ברוכה הבאה ממלכת יהודה. אני רק מקווה ששתי המדינות ידעו לחיות בשלום זו לצד זו…".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הסביר על המהלך בראיון לרדיו 103FM: "הסמכות שנמצאת בידי שר הביטחון בנושאים האזרחים של יו"ש תעבור אלינו". הוא הוסיף: "זה שחצי מיליון אזרחים שמצביעים בקלפי מנוהלים ע"י שר ביטחון במשטר צבאי של רפובליקת בננות זה לא דמוקרטי ולא נכון. אנחנו מוציאים ממשרד הביטחון את כאב הראש של ניהול החיים האזרחיים". סמוטריץ' הוסיף: "יהיה שר שלנו במשרד הביטחון. ב-3 שנים האחרונות בני גנץ עודד את ההשתוללות של הפלשתינים על השטחים הפתוחים, זה אירוע עם השלכות מרחיקות לכת. זה אתגר ביטחוני גדול והגיע הזמן לטפל בזה. אנחנו מאוד רוצים להחיל ריבונות בכל שטחי יהודה ושומרון, אבל אין ספק שזה משהו שצריך הזדמנות מדינית מתאימה. כרגע אנחנו לא מדברים על זה".
נספח להסכם קואליציוני לכינון ממשלה לאומית בין סיעת הליכוד לבין סיעת הציונות הדתית / הסכם
נספח זה נועד להסדיר את חלוקת התפקידים לסיעת הציונות הדתית, יחד עם מספר הסכמות נוספות, והוא יהווה נספח להסכם קואליציוני מלא שייחתם עם סיעת הציונות הדתית, בו יפורטו הסכמות סיעות הקואליציה לכינון הממשלה ה-37, ובכלל זה קווי היסוד, פעילות הקואליציה בכנסת, דרכי עבודתה וחלוקת התפקידים בה (4 עמ')

תאריך:  05/12/2022   |   עודכן:  05/12/2022
מירב ארד
+הרמטכ"ל בשיחות סגורות: אין היתכנות להסכם הקואליציוני
20:09 05/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש המטה הכללי היוצא מתנגד באופן נחרץ להסכם בין הליכוד לציונות הדתית המעניק לסמוטריץ' שליטה על מתאם פעולות הממשלה בשטחים  ▪  "שבירה של שרשרת הפיקוד"
כוכבי. מסיים בסוף החודש את כהונתו [צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90]
+בן-גביר דורש לקבל את תפקיד מ"מ יו"ר ועדת השרים לחקיקה
16:32 05/12/22  |  עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהדית, ח"כ איתמר בן-גביר, דורש לקבל את תפקיד מ"מ יו"ר ועדת השרים לחקיקה. בראש הוועדה עומד שר המשפטים, כנראה יריב לוין, וזאת כדי לשלוט במה שקורה עם החקיקה שהוא מבקש לקדם.

בן-גביר אמר בפתח ישיבת הסיעה: "לצערי, בימים האחרונים אני שומע פתאום גמגומים בקשר להמשך ההסכמים ולמה שכבר סוכם ונחתם, ולמעשה למימוש המדיניות הזאת. יש פרק של אידאולוגיה וישבנו ודיברנו עליו. יש פרק של עקרונות ודיברנו עליו, סוכמו דברים אבל פתאום יש גמגומים. אני מבין שזה בגלל הלחץ של התקשורת או סיבה אחרת, אבל מה שבטוח שבחדרי המומ שאני נמצא בהם בלילות האחרונים שמעתי פתאום זמירות אחרות שמעמידות בסכנה את יכולתנו להתמודד עם האתגרים".
+נתניהו: קבלו את תוצאות הבחירות, תפסיקו עם הכזבים
16:07 05/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה המיועד: לפיד מנהל מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם. הסמכות שתועבר לאבי מעוז היא אלפית האחוז מתקציב החינוך, הכל כפוף אלי. המנהל האזרחי יישאר במשרד הביטחון
נתניהו. נחושים לבצע את מדיניות הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המגעים מול דגל התורה עלו על שרטון
15:17 05/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עימות חדש בקואליציה העתידית: יו"ר ועדת הכספים משה גפני מתנגד לסיכום בין הליכוד לציונות הדתית שמעניק למפלגתו של סמוטריץ' את ראשות ועדת הרפורמות בכנסת  ▪  בסביבת פרוש טוענים שטרם נמצא פתרון אמיתי למשרד ירושלים והמורשת
זינדל. משבר אמון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אגף תרבות יהודית יעבור ממשרד החינוך לציונות הדתית
14:25 05/12/22  |  עידן יוסף
עוד אגף יוצא ממשרד החינוך: אגף תרבות יהודית יעבור לידי המשרד למשימות לאומיות (לשעבר ההתיישבות), שבראשו תעמוד כנראה אורית סטרוק (חדשות 12).
+נתניהו ביקש מאבי מעוז להנמיך פרופיל
14:21 05/12/22  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביקש מאבי מעוז להוריד פרופיל ולא להתראיין. למרות זאת, מעוז צפוי לתת היום הצהרה לתקשורת שבה יגיב לסערה סביב הסמכויות החדשות שקיבל במערכת החינוך (INN).
+תגובה לדברי יאיר לפיד
14:20 05/12/22  |  רינה אזולאי   |   לרשימה המלאה
מי שחושב שמשפחה גדולה ומאושרת זו "משנה חשוכה", הרי הוא חושב שדוד בן-גוריון הוא חשוך, שכידוע בן-גוריון נתן פרס ילודה לכל משפחה שהביאה לעולם עשרה ילדים
הרצל. תמך בשבת [צילום: סולטן קלוגר /לע"מ]
+הליכוד: הממשלה תוביל רפורמת אזרחות שווה למתיישבי יו"ש
14:14 05/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+דרעי ובר סימן טוב נפגשים עם נתניהו כעת
14:12 05/12/22  |  עידן יוסף
בשעה זו נתניהו, דרעי ומשה בר סימן טוב נפגשים. דרעי רוצה עצמאות מוחלטת במשרד הבריאות (כיכר השבת). קודם לכן נתניהו נפגש עם דרעי והשר לשעבר אריאל אטיאס בירושלים (וואלה).
+הליכוד: הממשלה תוביל רפורמת אזרחות שווה למתיישבי יו"ש
12:42 05/12/22  |  מירב ארד
בליכוד מגיבים לנושא העברת הסמכויות במשרד הביטחון לידי הציונות הדתית: "אחרי שנים של אפליית המתיישבים לרעה, הממשלה תוביל רפורמת אזרחות שווה למתיישבי יהודה ושומרון - בלי לשנות את המעמד המדיני או המשפטי של השטח" (גל"צ).
+יש עתיד לעוצמה יהודית
08:32 05/12/22  |  יריב סאיג   |   לרשימה המלאה
בן-גביר דרש וקיבל הבטחה להסדרת חקיקה שלפיה השר הוא זה שיקבע את מדיניות המשטרה ופריסת כוחותיה, סמכויות שמעולם לא נלקחו מהמשטרה
בן-גביר. הזמן יגיד [צילום: יונתן בן-זינדל/פלאש 90]
+באנו חושך לגרש את מעוז צור ישועתי
08:16 05/12/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מנות בואש רוססו מכל החצוצרנים והתועמלנים בכינון ישיר לעבר אבי מעוז. חשוך, פרימיטיבי, גזען, איש מערות, הומופוב, קיצוני, מסוכן, חמינאי, ארדואן, מיזוגן, איש הזהות היהודית, אלוקים ישמור, חרד"ל, רחמנא ליצלן
מעוז. לא הוא האובייקט [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רה"מ לפיד תוקף: "נתניהו מכר את צה"ל לחרד"לים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי כהן
5/12/22 13:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
קשה לקיים הבטחות בחירות. קשה עוד יותר לקיים הבטחות בחירות גדולות שעל גביהן נבחרים לשלטון. הבטחות בחירות מהסוג הזה, תמיד יחזרו לנשוך את הפוליטיקאים שהוציאו אותן מהפה. איש לא יזכור או יעניש אותך באופן חמור בקלפי, אם לא באמת העלית את תקציב התרבות, אם לא סללת את מספר הכבישים שאמרת, או אם לא פעלת מספיק כדי למנוע ריכוזיות במשק. על הבטחות כאלה כבר אמרו "הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים".
05/12/2022  |  יריב סאיג  |   יומני בלוגרים
בעוד ימים אחדים נדליק בשמחה ובשירה את נרות החנוכה, נרות המספרים את סיפור גבורת המעטים כנגד הרבים, ניצחון הטהור על הטמא, האור על החושך. לאחר ההדלקה במיליוני בתי ישראל ישירו את "הנרות הללו" ואת "מעוז צור ישועתי", אם לא יוחלט עד אז שאסור להזכיר את השם הנורא והמאיים הזה, מעוז, או שמא ימחק שיר זה ומעתה יושר רק השיר: "באנו חושך לגרש".
תוכניות מצד חברים בממשלת הימין לשינוי שיטת מינוי שופטים והמהלך לחסימת השופט עמית: בחדשות 12 פורסם (יום א', 4.12.22) על יוזמה לקדם מהלך לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והבחירה האוטומטית של נשיא בית המשפט העליון. עם זאת, טרם הושגה הסכמה באשר לאופן שבו ישונה הרכב הוועדה.
04/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר מטעם הציונות הדתית, ככל הנראה ח"כ בצלאל סמוטריץ', יהיה זה שימנה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, במקום שר הביטחון, תפקיד שעד כה אוייש בידי שר הביטחון (ישראל היום). זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים, שבהם נקבע כי גופים אלה יועברו לאחריות הציונות הדתית.
04/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הצעת חוק חדשה, שהגיש ח"כ יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) מבקשת לקבוע כי הממשלה היא שתבחר את שני עורכי הדין שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים. מדובר בשינוי דרמטי של החוק מן הנהוג היום - שלפיו עורכי הדין החברים בוועדה הם נציגי לשכת עורכי הדין - אשר אמור לוודא שלממשלה יהיה תמיד רוב בוועדה.
04/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il