|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
היו"ר בוסו בוועדת הבריאות [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו:

נצמצם סמכויות הממשלה להטלת מגבלות בחוק הקורונה

ח"כ בוסו: "החוק נותן לממשלה את הסמכויות לבצע צעדים על-פי צורך. הוא לא הופעל בחודשים האחרונים ולמרות זאת, הגענו להסכמות שהסמכויות שהוא נותן יצומצמו באופן משמעותי"
06/02/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הבריאות, בראשות ח"כ אוריאל בוסו דנה (יום ב', 7.2.23) בבקשה להאריך את תוקפו של חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש ("חוק הקורונה הגדול") בשנה נוספת. החוק מסמיך את הממשלה לקבוע בתקנות הגבלות שונות לשם מניעת התפשטות הנגיף. סמכות זו מותנית בהכרזת הממשלה על מצב בריאותי מיוחד או מצב חירום בשל נגיף הקורונה.

יו"ר הוועדה, ח"כ בוסו, הכריז בדיון כי בימים הקרובים יוצג בוועדה נוסח חדש להצעת החוק, שיצמצם משמעותית את הסמכויות שמקנה החוק להטלת מגבלות על הציבור . לדבריו " מאז שהועברה הצעת החוק לטיפול הוועדה באנו בדברים עם משרד הבריאות. צריך לזכור שלא מדובר בחוק שמופעל ובאותו רגע מופעלות גזירות. החוק נותן לממשלה את הסמכויות לבצע צעדים על-פי צורך. הוא לא הופעל בחודשים האחרונים ולמרות זאת, הגענו להסכמות שהסמכויות שהוא נותן יצומצמו באופן משמעותי בתחומים שונים בהם חינוך, התקהלויות, עסקים ועוד".

עו"ד מיכל גודלברג, מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות: "אנחנו מבקשים להאריך בשנה את המסגרת אשר תאפשר את ההכרזות על המצב המיוחד הבריאותי או מצב החירום, ושהן יאפשרו בעת הכרזתם את חובת הבדיקה לחוזרים מחו"ל (סעיף 7א), חקירה אפידמיולוגית לחוזרים במטוס או כלי שיט (חלקים מסעיף 12), ובידוד בפיקוח טכנולוגי, בבית, ולא במלונית. נעשה גם את ההתאמות הנדרשות בחלק של ההוראות הכלליות וסעיפי העונשין. יודגש כי פקודת בריאות העם עדיין מאפשרת את חובת הבידוד, חובת עטיית מסיכה וסמכויות נוספות".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות: "מדובר בחוק מסגרת, אשר בפועל לא הופעל מאז חודש יוני. בגל האחרון שהיה בסין וגם בעקבות התחלואה שהייתה בעלייה מסוימת כאן, עקבנו אחרי העולם והסתכלנו על הנתונים בישראל, ראינו שמה שיש כאן זה זנים של אומיקרון שמהם אנחנו לא מודאגים ולא השתמשנו בחוק ובסמכויות שהוא נותן. לכן אמירות לפיהן אנחנו מנסים לשמר את החוק כאמצעי שליטה הוכחו כלא נכונות. מבחינתנו כיום חשוב רק שתהיה האפשרות . אין הפעלה מהירה של החוק פשוט בגלל שהוא קיים".

ח"כ טטיאנה מזרסקי שאלה את עו"ד גולדברג האם מדובר באיכונים שיבוצעו ע"י שב"כ, ונענתה בשלילה. עו"ד גולדברג אמרה כי הדבר בוצע כבר בעבר, בהתחלה דובר על צמידים, ולבסוף התבצע דרך יישומון. עו"ד אולגה פרישמן ממשרד המשפטים הוסיפה כי הפיקוח האלקטרוני יהיה לבחירתו של אדם, ומי שלא יסכים החלופה תהיה פיקוח פיזי מוגבר על קיום הבידוד.

ח"כ משה שמעון רוט אמר: "אי אפשר לקחת את היכולת של הגורמים הרלוונטיים לחשוב בצורה רוחבית הן על הנתונים והן על מה שצריך לעשות. גם בעתיד יהיה ניתן לשמוע את הצדדים, אבל כרגע נכון וראוי לתמוך בכך שיהיה חוק שייתן כלים לעשות את מה שצריך לטובת הציבור".

ח"כ גלעד קריב, ח"כ אחמד טיבי וח"כ יאסר חוג'יראת בירכו על התיקונים בהצעת החוק, אך אמרו כי עדיין אין צורך להאריך את הצעת החוק בשנה שלמה, ודאי אם יתייתר הצורך בה אם יגיע חוק פנדמיות מקיף יותר.

פרופ' חגי לוין, יו"ר ארגון רופאי בריאות הציבור: "לטעמנו הממשלה לא עושה מספיק כדי לחזק את תשתיות הבריאות גם היום ורק נערכת בסמכויות ובחוקים. כבר שנים דיברנו על כך שצריך להקים יחידה אפידמיולוגית בנתב"ג שתהיה קבועה ותדע לתת את המענה ואנחנו קוראים שוב למשרד הבריאות להקים אותה. אנחנו שמחים שהביקורת נפלה על אוזניים קשובות ושמשרד הבריאות נאות לצמצם את החוק. נכון שהנגיף יכול להשתנות ויש חוסר יציבות, אבל אנחנו לא באותו מקום שבו שהיינו ב2020, לכן אין מקום להאריך את הוראת השעה בשנה. יש לקדם חקיקה של חוק פנדמיות חדש שייתן מענה לכל מקרה של מגיפה. אין שום סיבה שזה ייקח יותר מחודשיים".

תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
מירב ארד
+אלרעי פרייס: חוק הקורונה לא מיושם מאז יוני
01:47 07/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות הידברות בין ועדת הבריאות למשרד הבריאות הנוסח החדש של הצעת החוק יצמצם משמעותית את הסמכויות  ▪  ניטור אלקטרוני של בידוד יהיה בחירה של אדם עם חלופה של ניטור פיזי מוגבר
הד"ר שרון אלרעי פרייס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פרשת ילדי תימן: רק מחצית המשפחות הגישו בקשה להסדר
00:33 07/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסדר הכספי למשפחות הוארך עד חודש מרס השנה, אך זכאים רבים התקשו לנוכח סרבול שיטת ההגשה וסירובם של חלק מהנהנים להכיר בפשרה  ▪  ח"כ משריקי קורא לערוך רשימת הקלות למשפחות  ▪  הארכת המתווה תידון בקרוב על-ידי שר האוצר  ▪  גפני: כתם על החברה הישראלית
קורח. התייאשתי מלקבל את החלק של אימא
+רמ"י הכניסה כ-37 מיליארד שקל ממכירת קרקעות בשנת 2022
23:47 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הציג נציג רשות מקרקעי ישראל בדיון בנושא עליית מחירי הנדל"ן  ▪  במשרד הבינוי ציינו כי היעד הוא להגדיל את מספר יחידות הזכאים כמה שיותר, וכי לצורך כך נבנית "תוכנית חדשה-ישנה"  ▪  ביקורת על התנהלות רמ"י בנוגע לשיווק קרקעות ולרווחים הגדולים שגורפת המדינה  ▪  מרכז השלטון המקומי: להעביר 30% מכל בנייה חדשה לזוגות צעירים ללא רווח לצדדים
ביבס. "תוכנית פשוטה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הנגיד: הריבית צפויה להתחיל לרדת במהלך שנת 2023
23:46 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפרופסור אמיר ירון אמר כי ההצעות לעצור את העלאת הריבית עלולות לפגוע בעקרון השוק וכי "המחיר של לא להתעמת עם האינפלציה היום יהיה הרבה יותר כואב"  ▪  גפני מחה על כך שהנגיד מביע דעה פוליטית בנושא הרפורמה המשפטית  ▪  תקציב הבנק ל-2023 עומד על כ-1.1 מיליארד ש"ח, גבוה ב-2.9% מתקציב 2022
ירון. התייחס לרפורמה המשפטית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו יציע לאמסלם תפקידים בממשלה
19:41 06/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי ההסדר הצפוי יציע נתניהו לח"כ אמסלם את משרת השר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה והכנסת  ▪  אמסלם צייץ רמיזה עבה על כך שבפניו "החלטה חשובה"
אמסלם ונתניהו. פיוס אחרי הביקורת הקשה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+נתניהו: דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה
16:53 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה בישיבה חגיגית של הכנסת: "הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע משיח קיצוני"  ▪  ראש האופוזיציה לפיד: "המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים"
נתניהו. העם הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת נטע עץ זית בגן הארכיאולגי בכנסת
11:21 06/02/23  |  מירב ארד
יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, נטע עץ זית, לציון ט"ו בשבט ויום הולדתה של הכנסת, החלים באותו היום ונשא את ברכת הנוטע שכתב הרב אליהו יוסף שְׁאָר יָשׁוּב כהן. בשלט אשר הוצב בסמוך לשתיל נכתב: "מִתְּחִלַּת בְּרִיאָתוֹ שֶׁל עוֹלָם לֹא נִתְעַסֵּק הקב"ה אֶלָּא בְּמַטָּע תְּחִלָּה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: 'וַיִּטַּע ה' אֱלֹהִים גַּן בְּעֵדֶן' (בראשית ב, ח), אַף אַתֶּם כְּשֶׁנִּכְנָסִין לָאָרֶץ לֹא תִּתְעַסְּקוּ אֶלָּא בְּמַטָּע תְּחִלָּה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: 'כִּי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ'" (ויקרא רבה כה ג).

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+מכסת הצעות חוק והצעות לסדר היום של ח"כים
10:42 06/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על-פי ההצעה, שאושרה בוועדה פה אחד, סיעה החברה בקואליציה תוכל להציע 6.5 הצעות חוק או הצעות לסדר לכל ח"כ שאינו שר או סגן שר, ואילו סיעות הקואליציה, יוכלו להציע 8.5 הצעות לכל ח"כ
ועדת הכנסת [צילום: דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתמר גרוטו / Itamar Groto   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי ברבש   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חגי לוין / Hagai Levin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאסר חוג'יראת / Yasser Hujirat   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סיגל סדצקי   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   עפר שלח / Ofer  Shelah   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נצמצם סמכויות הממשלה להטלת מגבלות בחוק הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכנסת בראשות ח"כ אופיר כץ, קבעה (יום ב', 6.2.23) את מכסת הצעות חוק והצעות רגילות לסדר היום של חברי הכנסת במושב הראשון של הכנסת ה-25.
06/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החינוך כונסה לאחרונה (1.2.23) לדון בבקשה לדיון מהיר בנושא "הטיה פוליטית וסתימת פיות באקדמיה". התאחדות הסטודנטים טענה בדיון שיש מרצים שמונעים מתלמידיהם חופש דיבור וביטוי, אם הדעה אינה מוצאת חן בעיניהם, במיוחד אם זו דעה ימנית, או תמיכה ברפורמה במערכת המשפט. באחד המקרים, מרצה שאמר לסטודנט שתמך ברפורמה, שהוא אפילו ימנע ממנו מלגה ויאסור עליו להיכנס לשיעור שלו.
06/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה לאחרונה דיון בדוח השנתי של מבקר המדינה בעניין פרויקט הקמת מערכת סחר החוץ "שער עולמי" של רשות המיסים. המערכת, המסדירה את כל תחום היצוא והיבוא בארץ באופן ממוחשב, הייתה אמורה לשפר ולייעל את השירות בכל עסקות היבוא והיצוא ולהגביר את האכיפה בתחומים אלו. עם זאת, הדוח שפרסם ב-2022 משרד מבקר המדינה חשף מספר בעיות חמורות בפרויקט.
05/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות בצלאל סמוטריץ' הגיש (יום א', 5.2.23) את התפטרותו ליו"ר הכנסת אוחנה. מי שיחליפו הוא פעיל הימין צבי סוכות, תושב היישוב יצהר שהגיע למקום ה-5 בפריימריז המפלגה אבל נדחק לאחור בעקבות שריונים.
05/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
נמשך מרתון הדיונים בוועדת החוקה בנושא חוק יסוד: השפיטה, ובדיוני הוועדה בימים האחרונים הדיון התרכז בשאלה האם לבית המשפט העליון צריך להיות סמכות לקבל החלטות בנוגע לזכויות הפרט והאם לכנסת צריכה להיות המילה האחרונה.
05/02/2023  |  עידן יוסף  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il