ביטן: להתחיל ביישום רפורמת רגב, ולמצוא תקציב בהמשך
|
עידן יוסף
|
יו"ר ועדת הכלכלה דורש לזמן לשבוע הבא את שרי האוצר והתחבורה או את מנכ"לי משרדיהם לאחר שבדיון היום התברר שרפורמת ההנחות בתחבורה הציבורית אינה מתוקצבת * קיבל את עמדת הממשלה שלא לתת הנחות לשכונות עניות בערים מבוססות ולישובים כפריים מוחלשים במועצות בדירוג גבוה
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
משרד האוצר יממן כמחצית מרפורמת "צדק תחבורתי" המשלימה את רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית של הממשלה הקודמת. המימון יהיה 390 מתוך 740 מיליון שקלים לשנה, ואת המחצית השנייה יממן
משרד התחבורה. כך נמסר מלשכת שרת התחבורה.
ביום שני צפויה ועדת הכלכלה לדיון מעקב נוסף בנושא, ובה יבקש היו"ר
דוד ביטן לשמוע עידכון על הסיכום בין משרדי האוצר והתחבורה מהשרים
בצלאל סמוטריץ' ו
מירי רגב או ממנכ"לי משרדיהם.
במשרד התחבורה אומרים כי אושרו סכום עתק של 27 מיליארד שקלים ועוד תוספות ישרות לתחבורה הציבורית, כמו גם פיתוח נוסף בפריפריה והתחום הרכבות, מעבר למה שנדרש, אולי לנוכח היותו של סמוטריץ' שר התחבורה בגלגול הקודם באופן שאיפשר לו להכיר את הצרכים.
לאחר אישור התקציב בממשלה מסרה רגב: "לאחר מאבק עיקש מול פקידי האוצר, אישרתי יחד עם שר האוצר תוכנית חומש לדרכים ומסילות אשר תחבר את מדינת ישראל בעלות של עשרות מיליארדי שקלים ומתן פתרונות להסעת המונים כולל רפורמת 'צדק תחבורתי' אותה הצגתי".