רשת הקמעונאות שופרסל סיכמה (יום ג', 21.3.23) את שנת 2022 עם קיטון ברווחיה שהסתכמו בבכ-2 מיליון ש"ח בהשוואה לרווח נקי של כ-393 מיליון ש"ח בשנת 2021. בשופרסל מציינים כי הקיטון נבע בעיקרו מקיטון ברווח התפעולי, מהוצאה חד-פעמית בסך 182 מיליון ש"ח בגין תוכנית ההתייעלות ובקיזוז עלייה בשווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-18 מיליון ש"ח לעומת שנת 2021. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-3 מיליון ש"ח בהשוואה לרווח נקי של כ-100 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
קיטון של כ-0.7% נרשם בהכנסות הקבוצה בשנה שחלפה שהסתכמו בכ-14.66 מיליארד ש"ח בהשוואה לכ-14.76 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-3.65 מיליארד ש"ח, המהווים גידול של כ-1% (כ-36 מיליון ש"ח) לעומת כ-3.61 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד שבאה לידי ביטוי בצמיחה של כ-5% ברווחיה שהגיעו ל-275 מיליון שקל, וזאת תוך שיפור הרווח הגולמי והתפעולי, ולמרות שהכנסותיה נותרו ללא שינוי, ברמה של 11.9 מיליארד שקל.
ה-EBITDA בשנת 2022 הסתכם בכ-1,294 מיליון ש"ח המהווים כ-8.8% מסך מכירות החברה, בהשוואה לכ-1,559 מיליון ש"ח שהיוו כ-10.6% מסך מכירות החברה בשנת 2021. ברבעון הרביעי הסתכם ה-EBITDA בכ-300 מיליון ש"ח, המהווים כ-8.2% מסך מכירות החברה בהשוואה לכ-375 מיליון ש"ח, שהיוו כ-10.4% מסך מכירות החברה ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי לאחר הכנסות והוצאות אחרות בשנת 2022 הסתכם בכ-283 מיליון ש"ח, המהווה שיעור של כ-1.9% מההכנסות, בהשוואה לכ-779 מיליון ש"ח בשיעור של כ-5.3% מההכנסות בשנת 2021.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון קבוצת שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, מסרו בתגובה: "שנת 2022 אופיינה בירידה בביקושים ברשתות קמעונאות המזון בכל העולם לאור היציאה מתקופת המגיפה והחזרה לשגרה וכן, בהתייקרות במחירי תשומות ושכר, לצד קושי בגיוס כוח אדם. עם זאת, הכנסות הקבוצה בשנה שחלפה משקפות רמת ביקושים גבוהה ויציבה במגזר הקמעונאות ואנו מאמינים כי מהלכי ההשקעה שבהם נקטנו ותוכנית ההתייעלות שיישמנו החל מהרבעון הרביעי של השנה, מציבים את שופרסל בעמדת זינוק טובה מאוד לקראת שנת 2023."