"אנו נמצאים במשבר למידה עולמי. תלמידים מדמיינים עתיד שונה מאוד מזה שעבורו פותחו תוכניות הלימודים שלהם. הם רוצים להיות מסוגלים להצליח בכלכלות החדשות ולבנות עולם המבוסס על קיימות. זוהי האחריות של קובעי מדיניות החינוך להקשיב לדבריהם", כך אמרה אליסון בלווד, דירקטורית בפועל של יוזמתWorld’s Largest Lesson מטעם האו"ם ובשיתוף חברת נטאפ.
יוזמת World’s Largest Lesson מטעם האו"ם, בשיתוף נטאפ הכריזו (יום ה', 23.3.23) על הממצאים של סקר גלובלי מקוון רחב היקף שערכה בין 37 אלף ילדים בבני 10 עד 18 מ-150 מדינות ברחבי העולם. מניתוח תשובות הסקר עולה כי הילדים מעוניינים בחינוך שישקף את המציאות שלהם בצורה טובה יותר ויעניק להם כישורים מודרניים, המתאימים לחברה של היום ולעתיד לבוא (48% מהמשיבים).
77% מהתלמידים אמרו שהם שמחים לחזור למערכת החינוך לאחר משבר הקורונה, אך 61% מהם השיבו שהם מרגישים שאינם לומדים מספיק כישורים דיגיטליים כמו תכנות וקידוד. 59% השיבו שהיו מעוניינים ביותר השכלה פיננסית ותקציבית ו-55% מהם רצו לדעת כיצד להבין טוב יותר, לנתח ולהשתמש במידע ונתונים.
44% מהתלמידים רצו להבין טוב יותר כיצד הם יכולים לשפר את הרווחה הפיזית והנפשית שלהם, כאשר 33% העידו שמרגישים בלחץ מהחזרה לבית הספר לאחר משבר הקורונה. 42% מהתלמידים ענו שהיו רוצים ללמוד יותר על תרבויות אחרות, 42% ענו שהיו רוצים ללמוד כיצד הם יכולים להגן על הסביבה ועל כדור-הארץ וכמעט 20% מהמשיבים דיברו על שינוי שיטות הלמידה, כמו למשל על-ידי מדדים שלא בודקים רק מבחנים ועל-ידי שימת דגש יותר על בחירה אישית לתלמידים.
"מעולם לא היה הכרחי יותר ללמד כישורי מידע ונתונים בבתי הספר", אמרה מישל מאן, מנהלת תחום ההשפעה החברתית בחברת נטאפ. "בעולם של ימינו, נתונים מהווים יותר ויותר בסיס לקבלת החלטות חברתיות, טכנולוגיות וסביבתיות חשובות המשפיעות ישירות על הילדים ועל החינוך שלהם".
[
לינק למחקר המלא]