|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
שבתאי ובן גביר. "הימור על מודל לא מוכח" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

המפכ"ל והיועמ"שית נגד משמר לאומי נפרד

המפקח הכללי של המשטרה דרש להציג בפני הממשלה את עמדת המשטרה ביחס להחלטה להקמת משמר לאומי כפוף לשר "לניתוק המערך המוצע מהמשטרה יהיו מחירים כבדים ביותר שעלולים להגיע עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים" בן-גביר: "מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים"
02/04/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, טוען כי הקמת משמר לאומי שיהיה כפוף ישירות לשר לביטחון לאומי עלולה לפגוע בביטחון האישי של אזרחי ישראל.

במכתב ששלח בשבוע שעבר (27.3.23) אל השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, טען שבתאי כי השלכות המהלך הצפוי להיות מאושר היום (יום א', 2.4.23) בישיבת הממשלה מגיעות עד כדי פגיעה קשה בתפקוד מערכי ביטחון הפנים במדינה וביכולתה של המשטרה לממש את האחריות המוטלת עליה.

רב-ניצב שבתאי טען עוד כי הוא סבור שטרם קבלת החלטה עקרונית בעניין זה יש לקיים דיונים סדורים ולשמוע את כלל הגורמים הנוגעים בדבר ואשר עוסקים בכך היום, ובפרט את עמדת המשטרה. "להחלטה כזו השלכות דרמטיות גם על גופי ביטחון אחרים (צה"ל, שב"כ, שב"ס) ולהבנתי, יש מקום לקבל גם את עמדתם הסדורה לעניין זה טרם קבלת ההחלטה, אשר יהיו לה השלכות הן על בניין הכוח והן על הפעלת הכוח של כלל הגופים", הוסיף.

המפכ"ל ציין במכתבו כי כלל לא ברור התכלית של הרמת גוף ביטחוני נוסף בישראל, שתחומי אחריותו והסמכויות שלו חופפים לאחריות ולסמכות של המשטרה. בהקשר זה התריע כי התועלת של הפרדת המשמר הלאומי מהמשטרה אינה ברורה ואף עלולה ליצור תקלות מבצעיות חמורות.

"לניתוק המערך המוצע מהמשטרה יהיו מחירים כבדים ביותר שעלולים להגיע עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים. מאידך - למהלך זה לא הוצגו יתרונות כלשהם", כתב והדגיש כי "החלטה להקים גוף ביטחוני חדש, אינה אלא בזבוז של משאבים, הכפלה של מטות, ו'הימור' על מודל שלא הוכח ושאין בו כל יתרון".

"לאור חשיבות הנושא וההשפעות החמורות על תפקוד המשטרה אבקש כי לא יתקבלו
החלטות בנושא זה מבלי לקיים דיון מעמיק בפורום לאומי במסגרת הקבינט בו תישמע
עמדת המשטרה. למצער, ככל שהנושא עולה לישיבת הממשלה הקרובה, אבקש להגיע לישיבה ולהציג את עמדתי במסגרת זו", כתב בסיכום מכתבו.

בן-גביר: "מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הגיב לדיווחים לפיהם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מתנגדת להקמת המשמר הלאומי שיהיה תחת סמכותו.

לקראת ישיבת הממשלה, מסרה בהרב מיארה כי לעמדתה "נכון לעת הזאת, קיימת מניעה משפטית" לקידום נוסח הצעת המחליטים שתוצג בפני השרים.

על כך אמר השר בן-גביר: "היועמ"שית גלי בהרב מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים, וכעת מנסה למנוע את הקמת המשמר הלאומי של מדינת ישראל", מסר בן-גביר. "אין מי שיטפל בביטחון במגזר הערבי שמוכה נרצחים. שוטרינו הנפלאים עושים ככל שביכולתם לתת ביטחון ומענה לאזרחים, אך הם עמוסים בעבודה ולא מסוגלים להגיע לכל דבר, כל שוטר שיוצא למשמרת יש עליו עשרות משימות, זה מטורף. לכן צריך את המשמר הלאומי".

"בהרב מיארה לא מבינה את מקומה כיועצת, המשמר הלאומי חייב לקום על-מנת להחזיר את הביטחון לרחובות", הבהיר השר לביטחון לאומי.

תאריך:  02/04/2023   |   עודכן:  02/04/2023
איציק וולף
+בלשכת נתניהו חששו ממרד בליכוד
20:27 02/04/23  |  עידן יוסף
האם תוכנן מרד בליכוד? בלשכת נתניהו חשבו שכן. ‏חששו מברית גלנט-אמסלם-ביטן שאליה יצטרף אדלשטיין. עוד לפני פיטורי גלנט, נקרא סמוטריץ' ללשכת נתניהו, שמע את החשש והתבקש לוותר על רשות החברות "למען שלמות הקואליציה" כדי לפרק את הברית (ישראל היום).
+מובילות ישראלית: בדרך להפוך למעצמת חלבון
19:08 02/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעבר אמר נתניהו כי "ישראל תהיה מעצמת חלבון אלטרנטיבי", ובימים אלה מקדם משרד ראש הממשלה הצעה להחלטה שתפתור את המחסור במזון, תחזק משמעותית את הכלכלה ותהיה ידידותית לסביבה
פיתוח תחליפי בשר
+אושרה הקמת משמר לאומי; ועדה תחליט למי יהיה כפוף
17:00 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה
בן גביר. "מודה לנתניהו על הגב שהוא נותן לי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושר הקיצוץ הרוחבי לטובת הקמת המשמר הלאומי
15:13 02/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מדובר על קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציביהם של משרדי הממשלה — שנועד לממן תוספת של כמיליארד שקל לתקציב המשרד לביטחון לאומי  ▪  בן-גביר: התוספת מיועדת גם לגיוס 3,000 שוטרים ולתוספת שכר
הממשלה אישרה את הקיצוץ [צילום: קובי גדעון, לע״מ]
+הממשלה אישרה מינוי 12 ראשי נציגויות
12:46 02/04/23  |  מירב ארד
ממשלת ישראל אישרה (יום א', 2.4.23) בישיבתה השבועית את הצעתו של שר החוץ אלי כהן למינוי 12 ראשי נציגויות (שגרירויות, קונסוליות כלליות ונציגויות כלכלה ותרבות) בהתאם להחלטות ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ בראשות המנכ"ל רונן לוי (מעוז).

המינויים שאושרו:

דוד רוט - שגריר לאוסטריה, מוסדות האו"ם במדינה ובאבש"א; יוסף לוי ספרי - שגריר לבולגריה; דנה ארליך - שגרירה לאירלנד; עינת קרנץ - נייגר - שגרירה למקסיקו ושגרירה לא תושבת לאיי הבהאמס ולבליז; מיכל הרשקוביץ - שגרירה לאורוגוואי; ושגרירה לא תושבת לפרגוואי; עינת וייס - שגרירה לרואנדה; עדו מועד - שגריר לקנדה; מיכל גור-אריה - שגרירה לקוסטה ריקה ושגרירה לא תושבת לניקרגואה; צח שריד - שגריר לאקוודור; רסלאן אבו רוקן - שגריר לרפובליקה הדומיניקנית ושגריר לא תושב; לאנטיגואה-ברבודה, ג'מייקה, גרנדה, דומיניקה, האיטי, סט' וינסנט והגרנדינים, סט' לוצ'יה, סט' קיטס ונביס; רמי חתן - קונסול כללי באיסטנבול; מיה ירון - ראשת נציגות לענייני כלכלה ותרבות בטייוואן.
+משרד הבריאות: רפורמת התמרוקים יוצאת לדרך

12:07 02/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יבואנים ויצרנים לא יצטרכו עוד לקבל רישיון לכל תמרוק המיוצר או מיובא על ידם, ויוכלו לשווק תמרוקים בישראל לאחר שיגישו למשרד הבריאות הודעה בדבר שיווק, כפוף לתנאים הקבועים
בר סימן טוב. האחריות עוברת ליבואנים [צילום: משרד הבריאות]
+"גובים מחיר ממשטרים תומכי טרור מחוץ לגבולותינו"
11:58 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר כי ישראל פועלת מחוץ לגבולותיה לצורך גביית מחיר כבד ממשטרים עוינים  ▪  "הוויכוח הפנימי לא פוגע ביכולתנו לפעול נגד אויבינו בכל החזיתות, בכל עת ובכל מקום"
נתניהו, הבוקר. גיבוי מלא למשטרה על סיכול המחבל בהר הבית" [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב שבתאי   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל והיועמ"שית נגד משמר לאומי נפרד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גון
2/04/23 17:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
ממשלת ישראל צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב (2.4.23) קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% בתקציבי כל משרדי הממשלה. זאת, לצורך מימון תוספת תקציבית בגובה של כמיליארד שקל למשרד לביטחון לאומי, לצורך הקמת המשמר הלאומי - מהלך שסוכם בכתב בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, ואשר הביא להסרת ההתנגדות של בן-גביר מפני עצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית עד אחרי יום העצמאות.
31/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שר התקשורת שלמה קרעי שלח (יום ה', 30.3.23) מכתבים לשרים בממשלה, והזמין אותם להצטרף אליו להקמת צוות בין-משרדי לבחינת מוגנות ילדים ברשת. הצוות יפעל לזיהוי ומיפוי כלים אסדרתיים וטכנולוגים לסינון תכנים במכשירי הסלולר, תוך בחינת העבודה שנעשתה בממשלה בתחום זה עד עתה, ובמטרה לאפשר חסימה משמעותית של תכנים פוגעניים. הצוות יבחן את הדרכים בהם ניתן להנגיש כלים לסינון תכנים פוגעניים במכשירי הסלולר באופן יעיל ונרחב.
30/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, פרסם (יום ד', 29.3.23) את הצעת המחליטים שהוא צפוי להעלות ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה, להקמת משמר לאומי "תחת אחריות המשרד לביטחון לאומי".
29/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה מבקשות (28.3.23) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות ל-17 הערים הגדולות לחדש את עבודת הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה. הערים השביתו את הוועדות השבוע, במחאה על מספר סעיפים בחוק ההסדרים לשנים 2024-2023.
28/03/2023  |  יצחק דנון  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 15 לחוק יסוד: הממשלה, ועל-פי הצעת ראש הממשלה, לצרף את חבר הכנסת דוד אמסלם כשר בממשלה, ולקבוע כי השר דוד אמסלם ישמש שר נוסף במשרד המשפטים. 37 חברי כנסת הצביעו בעד אישור החלטת הממשלה, 25 הצביעו נגד, ללא נמנעים.
28/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il