|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
ביטן. "לא אפגע במושבניקים הקטנים" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
ההצעה לביטול הפטור מהסדר כובל בענף הפטם

ביטן: "אני לא הולך לפגוע בכולם ובסוף המחיר לא ירד"

האוצר: מחירי העוף עלו כשהיו הסכמים לתכנן את השוק סגן שר החקלאות: להגיד שמשרד החקלאות שבע רצון מהחוק הזה זה לא נכון בכלל נציג מגדלי המושבים: בלי הפטור הזה אין לנו זכות קיום - שיגידו לנו ללכת הביתה ונמות כבר
02/05/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה, המשיכה (יום ג', 2.5.23) להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק ט"ז מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנות התקציב 2024-2023 (חוק ההסדרים), העוסק בהגברת התחרות בענף המזון והטואלטיקה. הדיון עסק בסעיף שנועד לצמצם את הפטור שיש לחקלאים בענף הפטם, כך שמגדלי עופות, או גורמים הקשורים אליהם, המחזיקים במשחטה לא יוכלו להיות חלק מהסדר כובל.

רכז כלכלה, תעשיה ותיירות באגף התקציבים, גל ברנס, אמר כי ההצעה יכולה להפחית את יוקר המחיה ממש בטווח הזמן הקצר. הוא הציד נתונים לפיהם במחירי העוף היו שתי עליות מחירים, בשנים 2012 וב-2021, בעקבות הסכמים שמטרתם לתכנן את השוק ולהעלות מחירים. לדבריו, חברות שמחזירות את כל שרשרת הערך עושות הסדר ומנצלות אותו להעלאת מחירים, כך שהן מתכננות הקטנות כמויות.

בתגובה לכך שאל ח"כ אלון שוסטר האם לאוצר יש עדויות על כך שמנסים להרעיב את הציבור, ותהה מה תועיל ההצעה של האוצר אותה כינה "פרועה". ברנס השיב: "מה שנועיל זה שראינו בשנים שלא היה הסדר היו ירידות מחירים". שוסטר השיב כי ההנחות הללו לא מקובלות עליו. ברנס הגיב כי ההסדר יחול רק על הגופים הגדולים בענף, ואם גוף גדול הוא בעל משחטה אסור יהיה לו לתכנן את השוק. "כל הקטנים יוכלו להמשיך כרגיל", אמר. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר בתגובה כי משחטה לא מחזיקה לבד מבחינה כלכלית".

ח"כ ששון גואטה אמר כי יש מגבלות אחרות כמו של התאגיד הווטרינרי, והחקלאים לא אשמים במה שקורה. הוא אף ביקש לתת גילוי נאות ואמר כי ייתכן שיש לו עניין אישי בנושא ובכוונתו לבדוק עם הייעוץ המשפטי לכנסת האם יש להטיל עליו מגבלות.

ברנס הוסיף ואמר כי מאז תחילת הקרטל הרווח של הגופים הגדולים הוכפל, מ-226 מיליון שקל ל-440 מיליון שקל של כל האינטגרציות. ח"כ שלום דנינו ביקש לדעת מי החברות וברנס השיב כי מדובר בחברות שהן חלק מאינטגרציות שעשו הסדר וניצלו אותו להעלאת מחירים. "אם העלייה הייתה בגלל עליית מחירי התשומות לא היינו רואים זינוק ברווח", אמר. הוא הוסיף כי כשבוטל ההסדר, ב-2015, המחירים ירדו.

ח"כ עודד פורר ביקש לראות את המסמך של הכלכלנית הראשית באוצר, עליו מבוססים הנתונים, ואמר כי הוא לא מצליח להבין מי הרוויח את הסכומים הללו. הוא הוסיף כי הנושא מורכב ואגף התקציבים לא בא עם מספיק נתונים ולא ברור מי הגוף החזק שמנהל את האירוע. לדבריו, המגדלים הם הגוף החלש וצריך לחתוך את השרשרת הזאת שהכל בה מתואם ובסוף הצרכן משלם את המחיר.

מזכ"ל ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, אמר כי מי שקובע את המחיר לצרכן הן רשתות השיווק. לדבריו, "התמורה למשחטות יורדת ופער התיווך גדל. אם משחטות היו להיט היה נמצא מי שירצה לקנות משחטה שלאחרונה עמדה לפני סגירה. איש לא רצה לקנות אותה, כי מי שמרוויח הכי טוב והכי בטוח זה רשתות השיווק. המשמעות של ביטול ההסדר היא קריסה של המגלים הקטנים ומיעוט מגדלים ומיעוט תחרות. יהיה הסדר בקריצת עין ויהיו פחות מגדלים. האוצר מתעלם מכך שבין 2009-2012 נפלטו 300 מגדלים".

מנכ"ל המועצה לענף הלול, שמואל לויט, אמר כי הוא מוחה על הקשר בין הסדר כובל לעליית מחיר, וציין כי מ-2012 הייתה עליית מחירי גרעינים בכל העולם והיא הגורם לעלייה. סגן שר החקלאות, משה אבוטבול, התייחס להצעה ואמר: "להגיד שמשרד החקלאות שבע רצון מהחוק הזה זה לא נכון בכלל". הוא הוסיף כי הוא ושר החקלאות אבי דיכטר רוצים לראות חקלאים מרוצים ומתפרנסים בכבוד, בלי חסמים במשרדי הממשלה.

היו"ר ביטן התייחס לדברים ואמר כי הוא נלחם ביוקר המחיה כל הזמן, אך במקרה הזה יש אינטרסים של שמירה על החקלאות והחקלאים בגבול הצפון. הוא ביקש לדעת האם המהלך אכן יוריד מחירים ואם יש דרך לעשות זאת בלי לפגוע בחקלאים הקטנים. הוא אף אמר כי אם האוצר ורשות התחרות יבטיחו שהמחיר ירד הוא יהיה מוכן ללכת על הצעד הזה. "אם אתם מביאים חוק רק כדי להביא אז אל תביאו", אמר.

ברנס התייחס לכך ואמר כי הוא לא יודע להגיד מה יקרה אני יודע להגיד מה קרה בפעם הקודמת כשבוטל ההסדר והמחיר ירד, והיו"ר ביטן אמר בתגובה: "אתה רוצה שאני אהרוס את כל הענף בלי לדעת למה?". נציג רשות התחרות, צחי ברקוביץ, הגיב כי "כשיש הסדר שקובע כמויות הוא מעלה את המחיר. הסדר כמויות, אלמלא הפטור החקלאי, הוא פלילי".

על כך אמר היו"ר ביטן כי ההסדר מאפשר שיהיו בכלל עופות למכור. ברנס שב ואמר כי עמדת האוצר היא שהסדרים כאלה מעלים את המחיר. היועץ המשפטי של התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, עו"ד דוד וינשטיין, אמר כי בלי ההסדר אין זכות קיום. הוא הסביר כי החקלאים מרווחים מעט מאוד, אם בכלל, והמשחטות לא מרוויחות בכלל, ואם נפריד את המשחטות אז הבעלים שלהם ירצה להרוויח והמחיר רק יעלה.

סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד החקלאות, אורי צוק בר, אמר כי עמדתו היא עמדת הממשלה, אך הוסיף כי לא הוא עשה את ההערכות של רשות התחרות והאוצר. לדבריו, "המחיר לסיטונאי ולצרכן עלה בהרבה פחות ממה שעלו תשומות הייצור. בשנה אחרונה יש עלייה במחיר, יש לה קשר לעלייה בתשומות ויכול להיות שגם יש קשר להסדרים כובלים".

החקלאי יעוז אברג'יל אמר כי "לקיבוצים אין בעיה של אמצעי ייצור, כסף, קרקע ומים, והם יוכלו לבנות לולים והמושבים יגדלו חסה. המלחמה בענף היא יומיומית, בלי הפטור הזה אין לנו זכות קיום. שנמות כבר, שיגידו לנו לכו הביתה. קיבוץ בעוטף עזה הוא חצי פרומיל מארגון קניות, זורים לך חול בעיניים, אומרים לך שמחר בבוקר יקנו עוף בזול אבל לא יהיה מה לקנות".

הדיון היום הסתיים ללא הצבעה, והיו"ר ביטן סיכם ואמר: "החוק הזה הוא בעייתי מבחינתנו ויכול להיות שנחליט לפצל את זה מחוק ההסדרים. לא קיבלנו תשובות אם יהיה לזה השפעה בטוחה על הורת יוקר המחיה. אני לא הולך לפגוע בכולם ובסוף המחיר לא ירד. הטענה שהאינטגרציות מאפשרות קיום לענף האוצר צריך להתייחס אליה. החקלאים צריכים לתת הסבר איך קפץ הרווח שלהם בצורה כזו, וברור שזה משפיע על המחיר. תראו לנו שזה לא נכון שאתם מרוויחים מאות מיליונים, כי אם כן אז אנחנו צריכים לנער אתכם באמת. מה שבטוח שהפתרון בענף זה התערובת. מחיר התערובת הוא 60-70 אחוז מהמחיר עצמו. לגבי המחיר שירד שלא היה הסדר החקלאים צריכים לתת תשובה לעניין הזה. אם הסיבה היא הגיונית אז הטיעון של האוצר נופל ואם לא אז הטיעון של האוצר מחזיק. ההגנה על החקלאות בעוטף עזה ובצפון זה אינטרס לתת להם עבודה גם אם המחיר עולה שתי אגורות. הנזק שייגרם למדינה אם לא יגורו שם אנשים הוא מאוד גדול. להחזיר אותם לשם יעלה מיליארדים. מה שבטוח זה שהחוק לא בטוח שישפיע על המחירים, ובטוח שהחקלאים במושבים יפגעו. לא אאפשר לפגוע במושבניקים הקטנים".

תאריך:  02/05/2023   |   עודכן:  02/05/2023
מירב ארד
+רוטמן: מה מקור הסמכות לאשר חקירות הסתה לעבירות טרור
00:39 03/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה: "המשטרה היא גוף עצמאי שאינו כפוף ליועמ"ש לממשלה. החקיקה הספציפית מאוד ברורה ואבקש שפרקליט המדינה יגיע לדיון הבא להסביר מדוע הכניס עצמו כגורם מחליט בפתיחה בחקירה בניגוד לסמכות המשטרה  ▪  הפרקליטות: אין עיכובים בפתיחות בחקירות הסתה לטרור. ברמדאן אישרנו עשרות פניות של המשטרה לפתיחה בחקירה בטווח של שעות, גג 24 שעות
רוטמן. קיצור דרך ללקיחת סמכות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+תוכנית "סל גמיש" תימשך עד לסוף חודש מאי
22:30 02/05/23  |  עידן יוסף
בעקבות דיוני הוועדה לפניות הציבור בכנסת, תוכנית "סל גמיש" תימשך עד לסוף חודש מאי וניתן יהיה לקבל למפרע תשלומים שלא הועברו.

מחודש דצמבר משפחות עם הורים יחידניים הפסיקו לקבל את הסיוע הכלכלי של תוכנית "סל גמיש" שמקנה השתתפות במימון צהרונים, שמרטף, שיעורי עזר וקייטנות. כעת במשרד העבודה הודיעו כי נמצאו מקורות מימון בתוך המשרד לצורך המשך הפעלת התוכנית עד לסוף החודש ומשפחות שנמצא זכאיות יוכלו לקבל את התשלומים. במקביל במשרד העבודה מזהירים כי אם התוכנית לא תקבל תוספת תקציבית לא ניתן יהיה לתמוך בכלל המשפחות שמבקשות סיוע.
+מנגנון חדש להקלת יבוא פירות וירקות מבקש להפחית את יוקר המחיה
21:40 02/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
האוצר: 3% מההוצאה של משק הבית היא על פירות וירקות - ההצעה תוריד את יוקר המחיה  ▪ 
המטרה היא לקבל פירות וירקות כל השנה, בעונה ומחוץ לעונה  ▪  סגן שר החקלאות: המדיניות היא לאשר ייבוא, אבל לא כל דבר ולא בכל מחיר  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: לא נוותר על התמיכה הישירה לחקלאים  ▪  חלק מחברי הוועדה הביעו חשש מההשפעה על החקלאות ותהו האם פיצוי לחקלאים יספיק
משרד החקלאות יפקח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אין עדיין טכנולוגיה אמינה המאפשרת אכיפה פלילית בנר"תים
20:44 02/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הפרק שיאפשר למשרד התחבורה להפעיל פקחים לאכיפה בנתיבים לרכב רב תפוסה, שיפעלו לצד המשטרה  ▪  היו"ר ביטן ביקש לשקול להקצות חלק מכספי האכיפה לטובת המלחמה בקטל בדרכים
נתיב רב תפוסה בכביש החוף [צילום: פלאש 90]
+האוצר שוקל לעקוף יבואנים של כלי רכב ממשלתיים
16:30 02/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה צפויה לאשר לחשכ"ל לייבא רכבים לשימוש ממשלתי - אך רק כהוראת שעה ל-4 שנים  ▪  הדברים עלו במסגרת דיון של הוועדה בנושא מתוך חוק ההסדרים; היו"ר ביטן אמר כי ההצעה של הממשלה להפוך ליבואן טומנת בחובה קשיים רבים - אך הוא תומך באישורה רק בשל העובדה שהדבר יכול לחסוך כסף לציבור
איום פוטנציאלי על היבואנים הישראלים? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יו"ר ועדת הכספים: התייקרות מוצרי החלב שלא בפיקוח - לא מתקבלת על הדעת
10:34 02/05/23  |  איציק וולף
יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, אומר כי התייקרות מוצרי החלב שאינם בפיקוח היא בלתי מתקבלת על הדעת.

"אנחנו עסוקים בועדה בתקציב המדינה אבל מסביב יהום הסער, יוקר המחיה מאמיר, מחירי החלב עלו, ועכשיו אנחנו שומעים על התייקרות מוצרי החלב שאינם בפיקוח. זה בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. התחייבנו להילחם ביוקר המחיה ונעשה זאת בכל דרך אפשרית", הצהיר.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי צוק / Uri Tzuk   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלון שוסטר / Schuster Alon   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטן: "אני לא הולך לפגוע בכולם ובסוף המחיר לא ירד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
כושר הקנייה של הישראלים קטן ב-28% משל אזרחי שאר מדינות ה-OECD. כך עולה מנתונים שהוצגו (יום ב', 1.5.23) במסגרת דיון שקיימה ועדת הכנסת לענייני צעירים.
01/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק ז' מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנות התקציב 2024-2023 (חוק ההסדרים), העוסק בבנקאות ואשראי. בפתח הישיבה ציין היו"ר דוד ביטן כי שוחח עם המפקח על הבנקים בעניין העמלות, והוא הבטיח לו טיפול בנושא והידוק הפיקוח.
01/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אנחנו צריכים תקציב ללחמנייה לנערים בחדר האוכל" זעק מנהל כפר הנוער הדסה נעורים, עמי מגן, בדיון (יום ב', 1.5.23) בוועדת החינוך שעסק בתקצוב כפרי הנוער. מגן הגיע יחד עם מנהלי כפרי נוער מכל רחבי הארץ לישיבה של ועדת החינוך, התרבות והספורט, כשהם מעלים את הקשיים הכלכליים שלהם, ערב הצבעה על התקציב בכנסת.
01/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, קווין מקארתי, נאם במליאת הכנסת ואמר: "למרות האיומים נגדכם - אתם דמוקרטיה פורחת. אתם כלכלה מובילה. הסיפור של ישראל הוא סיפור של הישרדות, של אנשים פורצי דרך של הפרחת השממה ושל תקווה. ארצות הברית מוקירה את הקשר הבלתי נפרד עם ישראל".
01/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו״ר שס ח"כ אריה דרעי תוקף (יום ב', 1.5.23) את מפלגות האופוזיציה, ואומר כי כל מטרתן היא להפיל את הממשלה והרפורמה המשפטית היא רק תירוץ לכך. עם זאת, החמיא לנתניהו על החלטתו להשהות את הרפורמה, וככל הנראה לא לחדש את חקיקתה לפני אישור תקציב המדינה.
01/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il