|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
גלנט בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.] 13 ההרוגים בהפצצות - גם ילדים [צילום: פאטימה שבאייר, AP]
תקיפת צה"ל ברצועה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90] מבצע "מגן וחץ" בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]

מבצע "מגן וחץ" / חמאס מאיים בתגובה כואבת

גלנט: "מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת"

בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף הדגיש שר הביטחון כי יש להיות ערוכים גם לאפשרות של הרחבת טווח הירי הבהיר: צה״ל וכוחות הביטחון ערוכים בכל האמצעים בכל החזיתות נתניהו יכנס הערכת מצב מקלטים נפתחו בערים בדרום ובמספר ערים במרכז ארגון חמאס הצהיר כי "הכיבוש הציוני וממשלתו הפאשיסטית" אחראים להשלכות החיסולים ברצועה ראש הממשלה הפלשתיני: ניסיון לייצא את המשברים הפנימיים של הממשלה הקיצונית בישראל
09/05/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

שר הביטחון, יואב גלנט, סיים (יום ג', 9.5.23) סבב שיחות עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. השר גלנט עדכן את ראשי הרשויות בפרטי הפעילות המבצעית הלילה, והדגיש בפניהם כי מערכת הביטחון ערוכה לטיפול בצרכי התושבים.

שר הביטחון שוחח עם ראש עיריית שדרות - אלון דוידי, ראש עיריית אשקלון - תומר גלאם, ראש עיריית נתיבות - יחיאל זוהר, ראש עיריית אופקים - איציק דנינו, ראש עיריית אשדוד - יחיאל לסרי, ראש המועצה האזורית אשכול - גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שדות נגב - תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון - איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב - אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית מרחבים - שי חג׳ג׳.

בשיחה אמר שר הביטחון גלנט: "״כבר ביום שלישי הנחיתי את צה״ל ושב״כ להיות מוכנים לסיכול שלושת המחבלים שחוסלו הלילה, האחראיים על ירי רקטות לישראל ועל אכוונת פיגועים רבים ביו״ש״.

״עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת והרחבת טווחי הירי. ישנה חשיבות רבה לכך שהאזרחים, תחת הנהגתכם, יהיו ממושמעים, קשובים וישמעו להוראות מצילות חיים. צה״ל וכוחות הביטחון ערוכים בכל האמצעים בכל החזיתות״.

״מערכת הביטחון תעניק כל סיוע שידרש, הנחיתי את אנשי המקצוע להיות איתכם בקשר רציף ולטפל בכל הנדרש למען צרכי התושבים. יש לכם גב מלא ממערכת הביטחון״.

הקבינט הביטחוני יתכנס הערב, אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו מידר את מרבית חבריו מההחלטה על המבצע. הופסקה תנועת הרכבות מדרום לאשקלון ובערים אשדוד, אשקלון, באר שבע ואופקים הודיעו על פתיחת המקלטים הציבוריים. במרכז נפתחו מקלטים במספר ערים בהן: בת ים, חולון, הרצליה, כפר סבא ורעננה. אוניברסיטת בן-גוריון הודיעה כי הלימודים בקמפוסים בבאר-שבע יערכו במתכונת מקוונת ויועברו בזום, ובחינות לא יתקיימו עד להודעה חדש.

חמאס מאיים בתגובה כואבת

חמאס מאיים בתגובה על החיסולים שביצע צה"ל הלילה ברצועת עזה. לפי משרד הבריאות ברצועת עזה, במבצע החיסול של שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי הלילה נהרגו 13 בני אדם, בהם ארבע נשים. 20 בני אדם נפצעו, בהם ילדים, חלקם באורח אנוש.

"אנו רואים בכיבוש הציוני ובממשלתו הקיצונית הפאשיסטית את האחריות המלאה לפשע הנתעב הזה ולהשלכותיו החמורות", אמרו בארגון חמאס והוסיפו כי ישראל תשלם מחיר כבד על "הפשיעה והטרור המתגברים ברצועת עזה, בגדה המערבית ובמסגד אל-אקצה המבורך", כלשון הארגון. "הציונים לא יוכלו להשיג את מטרותיהם ותכוניותיהם האגרסיביות. אנו דבקות במטרה עד להבסת הכיבוש", לשון הודעת חמאס.

גם בארגון הג'יהאד האיסלאמי, ששלושה מבכיריו חוסלו הלילה, איימו בתגובה על החיסולים. "האויב הישראלי ישלם את מחיר הפשע הבוגדני שלו. ההתנגדות ממשיכה ומסלימה, והיא שתקבע את סוף העימות הזה. מות הקדושים הוא כבוד עבורנו, וחיסול המפקדים מאיר לנו את דרך הג'יהאד", הצהיר מוחמד אל-הינדי, חבר הלשכה המדינית של הג׳יהאד האיסלאמי.

ראש הממשלה הפלשתיני, מוחמד אשתייה, גינה את "הטבח הנורא שביצעו רשויות הכיבוש נגד בני עמנו ברצועת עזה". אשתייה אמר כי "מדובר במעשה טרור מדינתי וניסיון לייצא את המשברים הפנימיים ממנה סובלת הממשלה הקיצונית בישראל, מדובר במדיניות שיטתית להפחיד את בני עמנו ולהניא אותם מלהמשיך במאבק להשגת זכויותיהם הלגיטימיות". אשתייה דרש מהאו"ם לגנות את "התוקפנות ואת מעשי הטבח המתמשכים", לשון ההודעה.

תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
איציק וולף, מירב ארד
+מחבלת חמושה נורתה ליד מעבר מצודות
19:45 09/05/23  |  עידן יוסף
כוח צה"ל ירו ופגעו במחבלת חמושה באקדח סמוך למעבר מצודות. המחבלת נוטרלה ואין נפגעים לכוחותינו. נבדק האם מדובר באקדח מאולתר או איירסופט. מעבר יתיר נסגר לתנועה.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+נתניהו: העיקרון חד - מי שפוגע בנו, נפגע בו
18:55 09/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון מיוחד בנושא מבצע 'מגן וחץ' שנפתח לפנות בוקר  ▪  נתניהו הדגיש כי אנחנו בעיצומה של מערכה, וערוכים לכל אפשרות  ▪  "אני מציע לאויבינו - אל תתעסקו איתנו"
נתניהו, הערב בישיבת הקבינט [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+נורמליזציה אמיתית
12:54 09/05/23  |  דוד בדין   |   לרשימה המלאה
למרות שמצרים וירדן חתמו על הסכמי שלום עם ישראל בזמן שסוריה ולבנון הסכימו להפסקת אש עם המדינה היהודית, סעודיה, שהיא המדינה המרכזית של הליגה הערבית, לעולם לא הסכימה לכל הפסקת אש או סוג של שלום עם יהודי מדינת ישראל
הרצל. מדינה "נורמלית" [צילום: סולטן קלוגר /לע"מ]
+ליברמן: צורמת החסינות שמעניק נתניהו לראשי חמאס
08:20 09/05/23  |  איציק וולף
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, ברך את צה״ל וכוחות הביטחון על חיסול ממוקד ומוצלח של שלושת המחבלים ברצועת עזה וקרא לממשלה להסיט את מיליארדי השקלים שניתנים לשותפים הקואליציוניים ומחולקים למקורבים, ולחזור לתקצוב התוכניות למיגון הבתים והתשתיות גם בדרום וגם בצפון. אסור לשחק בחיי אדם.

"דווקא על-רקע חיסול בכירי הג’יהאד, צורמת החסינות שנתניהו מעניק לראשי החמאס. ג’יהאד זה מטרד ואילו החמאס זה איום. מי שיורה עלינו לא רק מהדרום אלא גם מהצפון זה החמאס. מי שמכווין ויוזם את פעילות הטרור כנגד יהודים בכל רחבי הארץ, כולל ביו״ש, זה קודם כל החמאס. יש לאמץ תוכנית כוללת ברצועת עזה. אי-אפשר לנהל את החיים מסבב לסבב כל פעם. מגיע לכל תושבי ישראל ותושבי הדרום בפרט שקט אמיתי וארוך טווח", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+בן-גביר: התחלה יפה, הגיע זמן לשינוי מדיניות בעזה
08:18 09/05/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הגיב על חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה ואמר כי הוא מברך את ראש הממשלה על הפעילות היזומה בעזה. "מדובר בהתחלה יפה. הגיע הזמן לשינוי המדיניות בעזה", אמר בן-גביר.

לאחר ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה מתח בן-גביר ביקורת על נתניהו ועל הממשלה שלפיה היא אינה מגיבה על הפגיעה באזרחי ישראל. במסגרת ביקורת זו החרים יחד עם חברי מפלגתו את ישיבות הכנסת ואת ישיבת הממשלה השבועית.
+כוחות צה"ל פועלים בקסבה של העיר שכם
08:07 09/05/23  |  איציק וולף
מדובר צה"ל נמסר כי כוחות הביטחון פועלים הבוקר בקסבה שבעיר שכם. פרטים נוספים יימסרו בהמשך.
+ניסיון נוסף לחזק את הרש"פ
07:57 09/05/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארה"ב יוזמת מפגש ביטחוני שיתקיים בקרוב בשארם א-שיח' כדי לדון בחיזוקה הביטחוני והכלכלי של הרש"פ. ישראל והרש"פ מנהלות מגעים חשאיים על אפשרות הפעלת מאגר הגז הטבעי "מארין" מול חופי רצועת עזה כדי לשפר את הכנסותיה של הרש"פ, תנועת חמאס נערכת לטרפד את התוכנית
מנגנוני הביטחון של הרש"פ [צילום: פלאש 90]
+חיל-האוויר תקף וחיסל 3 בכירים בג'יהאד האיסלאמי
07:26 09/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צה"ל פתח הלילה במפתיע במבצע 'מגן וחץ' וחיסל שלושה מפקדים בכירים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה: חליל בהיתיני האחראי לירי הרקטות מרצועת עזה, טארק עז אלדין שעסק בהכוונת פיגועים ביו"ש מרצועת עזה וג'אהד ע'נאם ששימש כמזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור  ▪  הוכרז מצב מיוחד בעורף ותושבי עוטף עזה הונחו להישאר בסביבת מרחבים מוגנים
תיעוד התקיפות הלילה
ביתו של אחד מבכירי הג'יהאד שחוסל הלילה [צילום: יוסף מסעוד, AP]
חליל בהיתיני, הבכיר מבין המחוסלים הלילה [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תוקף ברצועה; דיווח ראשוני על בכיר בג'יהאד שחוסל
02:16 09/05/23  |  עידן יוסף
צה״ל תוקף כעת מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. פיצוץ עז נשמע ברצועה, ומקודות פלשתינים מדווחים על בית שנהרס ברפיח, ושככל הנראה ישנם נפגעים פלשתינים, ובהם בכיר הארגון שחוסל. פיקוד העורף: תושבי העוטף מתבקשים להשאר במרחבים המוגנים עד להודעה החדשה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גלנט: "מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ארה"ב פתחה במגעים עם ישראל והרש"פ לכנס בקרוב מפגש ביטחוני נוסף בשארם א-שיח' בהשתתפות מצרים וירדן כדי לנסות ולחזק את כוחה של הרש"פ. עד כה התקיימו שני מפגשים כאלה בעקבה ובשארם א-שיח' לקראת חודש רמדאן, גורמים ברש"פ טוענים כי הרש"פ עמדה בהתחייבויותיה הביטחוניות ופעלה בתקופה הזו להרגעת השטח, לטענתם, היא החלה לפעול נגד הקבוצות החמושות בצפון הגדה באמצעות איסוף מודיעין על פעולותיהן וניסיון לשכנע את חבריהן להסגיר את עצמם למנגנוני הביטחון של הרש"פ ולמסור להם את נשקם.
צה"ל פתח הלילה במבצע 'מגן וחץ' וחיסל שלושה מפקדים בכירים בג'יהאד האיסלאמי. במקביל, נערכת מערכת הביטחון לכמה ימי לחימה בעקבות החיסולים ובשל כך עדכנה את תושבי שדרות ועוטף עזה כי עליהם להישאר בסביבת מרחבים מוגנים. בנוסף לשלושת החיסולים תקף צה"ל יעדי טרור נוספים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.
09/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
לוחמת משמר הגבול שהורשעה בתקיפת פלשתינית תוחזר לשירות במשמר הגבול. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, החליט (יום ב', 8.5.23) להחזיר את הלוחמת רס"ר אוריאן בן קליפא לשירות בחיל וקיבל לכך את אישורו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ואת ברכתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר.
08/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרה, נחשפה בחודש האחרון תשתית טרור מאזור בית לחם אשר ביצעה פיגוע מטען באוטובוס בביתר עילית ב-9 במרס 2023 ותכננה לממש פיגועים נוספים.
08/05/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
היישוב הבדואי הבלתי -חוקי חאן אל-אחמר יפונה במועד שאותו תקבע הממשלה, ללא התערבות שיפוטית. זוהי משמעותו של פסק הדין של בג"ץ, אשר דחה (7.5.23) את עתירת תנועת רגבים, להורות על פינוי היישוב שממזרח לירושלים.
07/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il