|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
אלמוג כהן. מועמד פוטנציאלי לשר נגב וגליל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

תוכנית המגירה של לשכת נתניהו לפרישת בן-גביר

ברקע החשש מפרישה אפשרית של עוצמה יהודית ממפה לשכת ראש הממשלה את האפשרויות לתחזק קואליציה יציבה התוכנית כוללת השגת עריקים באמצעות פיצול עוצמה יהודית והמחנה הממלכתי
08/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

בלשכת נתניהו נערכו לאחרונה לנסיון פיצול של עוצמה יהודית, במקרה שבו איתמר בן-גביר יחליט לפרוש מהקואליציה - כך נחשף (יום ה', 8.6.23) בגלי צה"ל. העימותים האחרונים מעלים חשש שבהזדמנות כלשהי יבוא פיצוץ, ובליכוד עובדים על תוכנית ב'. על-פי הדיווח של שחר גליק, זו עדיין תשתית רדומה, והתקווה של נתניהו היא לא להשתמש בה אם וכאשר יחליט בן-גביר לשבור את הכלים.

פרישת עוצמה יהודית תשאיר את הקואליציה עם 58 מושבים לקואליציה. הראשון שעליו בונים בליכוד הוא כמובן אלמוג כהן שאינו רצוי במפלגתו. בלשכת נתניהו מחזקים איתו את הקשרים לאחרונה, בלי צורך קונקרטי. אם עוצמה יהודית תנסה להכריז עליו פורש - בליכוד כנראה יתאמצו לקבל את אצבעו ויציאו לו את תפקיד שר הנגב והגליל. כהן מנסה כבר תקופה ארוכה לשנות את מסלול התקציבים במשרד.

נתניהו יצטרך עריקים נוספים, לפחות שניים כדי לייצב את הקואליציה. זו גם הסיבה שהוא מתחזק את הקשר אם יו"ר נעם, סגן השר ח"כ אבי מעוז.

סון. נאמנה לבן-גביר [צילום: נועם מושקוביץ]

במהלך החרם של עוצמה יהודית על ההצבעות בכנסת, שקדם למבצע מגן וחץ, נתניהו ואנשיו שוחחו בטלפון עם כמה מחברי הכנסת של המפלגה והעלו את האפשרות התיאורטית של פירוק פנימי. בליכוד נענו בסירוב, חלק מן הח"כים שאליהם פנו אפילו דיווחו על כך לבן-גביר.

כל אחד מחברי הכנסת של עוצמה יהודית ממופה מבחינת תחומי עניין, נקודות תורפה ומנופי לחץ - כאפשרות לעריקה עתידית במקרה הצורך. לימור סון הר מלך למשל, מתרשמים בליכוד - נאמנה לבן-גביר, אבל נאמנה יותר לערכי הימין. לכן זה תלוי בנסיבות שבהן תהיה פרישה כזו. בליכוד מניחים שאם הפרישה תהיה על-רקע הנגב והגליל, ניתן אולי יהיה לשחד אותה באמצעות הישגים ביהודה ובשומרון, ציפור נפשה.

מהדרך והצורה שבה חברי הכנסת ענו "לא" - בסביבת נתניהו מסיקים מסקנות באיזה מקרה הם ישיבו בחיוב ועם איזה פיצוץ שייזום יושב-ראש מפלגתם הם יסרבו לשתף פעולה.

גנץ. החבילה תתפרק? [אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

בגלי צה"ל פורסם כי האפשרות הבאה בתוכנית המגירה - עם סיכויים נמוכים יותר - נמצאת מעבר לגבולות האופוזיציה. שני השמות הבאים - מתן כהנא וגדי איזנקוט. כשעלתה לציבוריות הרפורמה המשפטית - בקואליציה פנו אליהם וביקשו שיתמכו בחלק מהחוקים במליאה. השניים סירבו לכך, אבל אופי הסירוב והדברים שכן נאמרו בשיחות האלו הפיחו תקווה בהנהגת הקואליציה שיש עם מי לדבר לעת מצוא. כהנא התבקש לתמוך בחוקים של הרפורמה, סרב אך הוסיף כי אין סיכוי שיצביע בעד בלי גדי איזנקוט.

איזנקוט מתייבש כרגע באופוזיציה ולא רואה הרבה תועלת מישיבה עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ באופוזיציה והצעה להתמנות כשר לביטחון לאומי עשויה למצוא חן בעיניו. תפקיד שר המורשת עם סמכויות מוגדלות עשוי לפתות את מתן כהנא שבליכוד מאמינים כי הוא עשוי לבוא כדי לקבל תעודת כשרות מהימין.

עם אף אחד מהעריקים הפוטנציאלים לא דיברו עדיין על התשתית הזו, וייתכן שחלקם הגדול לא יגיעו בכלל, אך בליכוד לא טומנים את ידם בצלחת.

לפי גורם מקורב לנתניהו - השיחות עם חברי הכנסת בנושאים אחרים נלמדות לעומק, כדי לדעת איך לשחק ברגע האמת, למי לפנות באיזה מצב - וכיצד להתנהל.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדיווח על ניסיונות לכאורה לפצל את עוצמה יהודית איננו נכון - לא היה ולא נברא וגם לא יהיה".
מטעם חברי הכנסת איזנקוט וכהנא נמסר: "מעולם לא עמדה על הפרק או נשקלה הצבעה בעד המהפכה המשפטית בשום תנאי או התניה".

מאלמוג כהן נמסר בתגובה: "שדה התעופה הבא של ישראל צריך לקום בנבטים בנגב" (לא נגענו).

תאריך:  08/06/2023   |   עודכן:  08/06/2023
עידן יוסף
+מצב החרום הוארך בשנה נוספת, אך סבלנות הח"כים פוקעת
17:36 08/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה ממליצות לכנסת להכריז על מצב חרום לשנה נוספת  ▪  נציגי המשרדים מסרו כי הם פועלים לנתק את החקיקה התלויה כיום במצב החרום ממצב החרום, אך אמרו שנדרש יותר זמן להשלמת העבודה הזו  ▪  אדלשטיין: ההארכה הבאה במצב החרום לא תאושר ללא התקדמות משמעותית בניתוק החקיקה ממצב החרום
נותרו 5 חוקים ו-14 צווים שטעונים הסדרה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+האיום של ח"כ אליהו רביבו מהליכוד
13:00 08/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ח"כ אליהו רביבו איים כי אם חוק השב"כ לטיפול בפשיעה לא יקודם, הוא יהיה חופשי ממחויבות קואליציונית  ▪  אופיר כץ השיב: "שיראה עצמו כמשוחרר מתפקידיו בקואליציה"  ▪  רביבו השיב: "אם רה״מ מעוניין להדיח אותי מתפקידי שיתכבד"
רביבו. עומד לצד אחיו [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ רביבו: רואה את עצמי חופשי ממחויבות קואליציונית
10:52 08/06/23  |  עידן יוסף
סוער בליכוד: ח"כ אליהו רביבו מודיע הבוקר כי כל זמן שהליכי החקיקה בנושא חוק השב"כ אינם מקודמים, אני רואה את עצמי חופשי ממחויבות קואליציונית. בתגובה יו"ר הקואליציה אופיר כץ קורא לרביבו לעזוב את תפקידו כמרכז הקואליציה בוועדת כספים.
+ח"כ אלמוג כהן תוקף את הטיפול בארגון פשיעה בדרום
08:41 08/06/23  |  עידן יוסף
ח״כ אלמוג כהן תוקף את הטיפול בפשיעה בדרום ואומר: ״אם לא יטפלו במשפחת אל עזאזמה הם יהיו חלק בשומר החומות 2". בראיון לקול ברמה הוסיף: "מה שראינו בשומר החומות הוא רק פרומו. הם אלה שעוסקים בהברחות בגבול מצרים ובגניבת תחמושת מבסיסי הדרום״.

עוד אמר: ״אני רואה את עצמי חלק מלא מעוצמה יהודית והקואליציה. החליפו אותי בוועדת חוץ וביטחון בגלל חוסר הבנה וחוסר תיאום. הכי קל להתייחס לכל אירוע ואירוע ולקחת אותו אישית״.
+"דתי שמחזירים לו חשמל רגע לפני שבת, חסר אונים ל-25 שעות"
02:27 08/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל חברת החשמל: "הכי גרוע שמאשימים אותנו - הציבור לא יודע שיש טירוף מערכות שלם בביורוקרטיה אינסופית כשאנחנו זקוקים לכל פעולה לאישור מ-46 גורמים שונים"  ▪  המשרד להגנת הסביבה: "מודאגים מכך שישראל ממשיכה לייצא גז לשכנותיה בזמן שחסר בה"
מאיר שפיגלר, שלמה ארביב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון דרמר / Ron Dramer   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תוכנית המגירה של לשכת נתניהו לפרישת בן-גביר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טאא
9/06/23 11:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בעקבות האירועים בערב שבת האחרון, שבו תושבים רבים נותקו מאספקת החשמל, קיימה (7.6.23) הוועדה לביקורת המדינה דיון במשק החשמל בישראל ואספקת החשמל ובליקויים שעלו בדוח שפורסם לפני כחצי שנה על שימור והסבה של תחנות ייצור חשמל בפחם.
08/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הצעת חוק להסדרת הימורי ספורט בישראל נדונה בימים אלה בכנסת. הצעת החוק זוכה לתגובות מעורבות, כאשר חלק מהאנשים טוענים כי היא תסייע להעצים את הספורט הישראלי, בעוד אחרים מאמינים כי היא תגרום יותר נזק מתועלת. תומכי הצעת החוק טוענים כי היא תספק מקור מימון נחוץ. הם מציינים כי ענף הימורי הספורט הבלתי חוקיים בארץ שווה מיליארדי שקלים, וכי הממשלה מפסידה כיום סכום משמעותי מהכנסות ממיסים. הם גם טוענים שהצעת החוק תעזור להסדיר את ענף ההימורים בספורט ולהגן על אנשים מפני התמכרות. מנגד, מתנגדי הצעת החוק טוענים כי היא תגרום יותר נזק מתועלת. הם מציינים כי הצעת החוק תקל על אנשים להמר, וכי הדבר עלול להוביל לעלייה בהתמכרות ולבעיות כלכליות.
08/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ צבי סוכות פנה (יום ד', 7.6.23) בשאילתה אל שר הביטחון יואב גלנט ושאל "מדוע צה"ל לא יוצא למבצע נרחב בצפון השומרון ולמה לא מחזירים את המחסומים שהיו יכולים למנוע חלק ניכר מהפיגועים". ח"כ סוכות אף סיפר שאתמול הוא עבר בכפר חווארה מיד לאחר פיגוע הירי כלפי תושב הר ברכה, כאשר בסבירות גבוהה החזרת המחסומים הייתה מונעת גם את הפיגוע הזה.
07/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, מסר (יום ד', 7.6.23) בוועדת הכלכלה סקירה על פעילות משרדו. השר התייחס לשורה של נושאים בתחומי משרדו והשיב לשאלות חברי הכנסת ונציגי הציבור. הוא התייחס בין היתר לנושא הנגשת שידורי הספורט וסיפר כי נפגש עם מנכ"ל צ'רלטון בעניין.
07/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי קיימה (6.6.23) דיון בבקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת סיכול מועמדותו של גל הירש למפכ"ל המשטרה. בבקשה נטען כי החקירה נגד הירש, שהובילה לביטול מינויו, מעלה חשד לשחיתות חמורה. ח"כ אריאל קלנר, יו"ר הוועדה, הביע חשש מפני חסימה מכוונת מצד רשויות האכיפה וקרא לבחון את האירוע כדי למנוע התרחשויות דומות בעתיד.
07/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il