הרווח הנקי של קבוצת שופרסל צמח במחצית הראשונה של השנה בכ-46% והסתכם בכ-139 מיליון שקל, המהווים כ-1.9% מההכנסות. זאת, בהשוואה לכ-95 מיליון שקל רווח נקי שרשמה הקבוצה במחצית הראשונה של 2022, שהיוו כ-1.3% מהכנסותיה.
הרווח הנקי של שופרסל ברבעון השני של 2023 הסתכם בכ-73 מיליון שקל, המהווים כ-2% מההכנסות, בהשוואה לכ-68 מיליון שקל רווח נקי ברבעון השני של 2022, שהיוו כ-1.8% מההכנסות.
הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה גדלו בכ-3.1% והסתכמו בכ-7.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-7.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות של הקבוצה במחצית הראשונה השנה גדלו בכ-0.8% ובשיעור של כ-1.1% במגזר הקמעונאות בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד.
הכנסות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו בכ-3.7 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. מגזר הקמעונאות הציג קיטון של כ-0.4% ברבעון השני, שנבע בעיקר מהשפעת עונתיות ועיתוי חג הפסח ומנגד חל גידול בהכנסות כתוצאה מפעילות הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022. המכירות בחנויות זהות בקבוצה קטנו בשיעור של כ-2% ובשיעור של כ-2.2% במגזר הקמעונאות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של שופרסל עלה במחצית הראשונה של השנה ב-45% והסתכם בכ-303 מיליון ש"ח, כ-4.1% ממחזור המכירות, בהשוואה לכ-209 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד שהיוו כ-2.9% ממחזור המכירות. הגידול ברווח התפעולי משתקף בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה.
הרווח התפעולי ברבעון השני צמח בכ-42% והסתכם בכ-152 מיליון ש"ח המהווים, המהווה כ-4.1% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-107 מיליון ש"ח, שהיוו כ-2.9% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי משתקף במגזרי הקמעונאות והנדל"ן, כאשר מגזר Be שמר על יציבות.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, טענו (יום ג', 22.8.23) כי הביצועים ברבעון השני מעידים על חוסנה של הקבוצה ועל יכולתה לנווט בסביבה עסקית מאתגרת. "אנו עדים ליציבות וגיוון בפעילות הליבה בקמעונאות, תוך שיפור עקבי במדדי הרווח. המיקוד ברווחיות הביא אותנו לעמדת חוזקה ולשיפור בגמישות המודל התפעולי שלנו, בהמשך למהלך ההתייעלות", אמרו השניים בהודעה משותפת שפרסמו.