צוות מחקר מאוניברסיטת אריאל חקר את את הכוח של
קבוצות לימוד מקוונות בהגברת ההצלחה האקדמית. המחקר התמקד באופן בו קבוצות לימוד מקוונות בהנחיית סטודנטים, הידועות גם בשם קבוצות למידה זמניות (Temporary Learning Groups, TLGs), משפיעות על ציונים וביצועים באקדמיה.
המחקר מצא שסטודנטים עם ציונים התחלתיים נמוכים יותר, נטו לבקש יותר עזרה בקבוצות אלו, בעוד שאלו עם ציוני גבוהים יותר נטו יותר להציע עזרה. קבוצות אלה מספקות פלטפורמה חלופית למתקשים להדביק את הפער וכן גם לאלו המעוניינים ומעוניינות לבסס את הבנה על-ידי לימוד אחרים.
"אחד הממצאים המרכזיים שלנו היה שקבוצות למידה מקוונות זמניות עשויות לשמש כרשת ביטחון עבור סטודנטים וסטודנטיות המתקשים לעמוד בקצב הקורסים״, הסביר הד"ר חן חג'ג' מרצה וחוקר במחלקה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטת אריאל מחברי צוות המחקר, ״אף על-פי שהן עשויות לא להעלאות ישרות את ממוצע הציונים של סטודנטת ספציפי, קבוצות אלו מספקות מרחב ייחודי ללמידה שיתופית ותמיכה אקדמית. יתרונות שאינן בנמצא במרחב הכיתתי המסורתי".
השלכות מחקר זה חשובות ומשמעותיות עבור סגל ההוראה באקדמיה ובכלל כמו גם לסטודנטים, לתלמידים ולהורים. מחקר זה מדגיש את התרומה המשמעותית של קבוצות לימוד מקוונות בניהול עצמי, ואת המקום שהן הולכות ותופסות יותר ויותר, במסע האקדמי של כל אחד במיוחד בעידן הדיגיטלי.